اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110246919919105
در دسترس نیست

علت اتومات نکردن یخچال فریرز

کد: 140110246919919105

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی علت اتومات نکردن یخچال فریزر و ارائه راهکار برای حل مشکل اتومات نکردن یخچال فریزر ، تعمیرات یخچال فریزر در سراسر تهران تماس با 66593368-44284743-22669196-5579533-77241505

علت اتومات نکردن یخچال فریرز
علت اتومات نکردن یخچال فریزر

بررسی علت اتومات نکردن یخچال فریزر و ارائه راهکار برای حل مشکل اتومات نکردن یخچال فریزر ، تعمیرات یخچال فریزر در سراسر تهران

یخچال ها به منظور سرد نگه داشتن مواد غذایی و برای حفظ دمای خنک به صورت ثابت از طریق تولید هوای سرد کار می کنند. آن ها همانند کولر گازی ها هر از چند گاهی صدای کوتاهی را در پایان و شروع یک چرخه دارند. با این حال، اگر در تمام طول روز متوجه شده اید که کمپرسور یخچال فریزر یا ساید بای ساید شما خاموش نشده نشان دهنده بروز ایراد در دستگاه است، پس شما با یک مشکل روبرو هستید. اگر نمی دانید چرا یخچال اتومات نمیکند و یکسره کار میکند ما به بررسی تمام مواردی که ممکن است علت اتومات نکردن یخچال فریزر و یکسره کار کردن کمپرسور است در ادامه خواهیم پرداخت.

فرآیند اتومات ‌کردن یخچال

ترموستات یخچال عملیات اتومات کردن را بر عهده دارد. ترموستات قطعه‌ای است که دمای یخچال را تنظیم و ثابت می‌کند. این قطعه اتومات کردن را به صورت خودکار انجام می‌دهد و فرمان قطع یا ازسرگیری کارکرد طبیعی یخچال را به کمپرسور می‌دهد. زمانی که به هر دلیلی یخچال فریزر نتواند به‌درستی این کار را انجام دهد و با تغییر کردن دمای داخلش روشن و خاموش نشود، اصطلاحاً می‌گوییم یخچال فریزر اتومات نمی‌کند.

علت اتومات نکردن یخچال چیست؟

۱. نشت گاز و کم بودن سرما، علت اتومات نکردن یخچال

نشت گاز در یخچال‌های قدیمی به شکل برفک زدن نصف جایخی و یا قسمت خاصی از جا یخی بروز می‌کند. در این صورت یخچال را از برق بکشید. اجازه دهید برفک‌ها به طور کامل آب شوند. سپس یخچال را دوباره به برق وصل کنید. اگر سرمای یخچال کمتر از حد معمول بود، از یک متخصص درخواست کمک کنید.

همان‌طور که گفته شد نشت گاز یخچال یا کم بودن سرمای یخچال می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. اگر یخچال فریزر شما از مدل‌های جدید است ولی از نوع برفکی، یک صفحه سرما در قسمت انتهایی یخچال و یا در بخش داخلی بدنه یخچال وجود دارد. اگر این صفحه خیس بود و یا قسمتی از این صفحه برفک داشت و یا کل صفحه به طور یکدست برفک نداشت، به این معنی است که گاز یخچال شما کم شده است. در صورتی که این اتفاق بیفتید، سرمای یخچال هم کم می‌شود.

یخچال‌های مدل جدید بدون برفک به ندرت دچار این مشکل می‌شوند.

۲. خرابی ترموستات و اتومات نکردن یخچال

اگر دمای یخچال تغییری نکرده است و سرمای یخچال مناسب است، احتمالاً ترموستات یخچال دچار مشکل شده است و خرابی ترموستات علت اتومات نکردن یخچال است. اگر مواد غذایی مثل ماست و تخم مرغ در یخچال یخ می‌زنند، می‌تواند نشانه خرابی ترموستات یخچال شما باشد.

۳. ضعیف شدن موتور

درصورتی که علت اتومات نکرد‌ن یخچال، ضعیف شدن موتور باشد، یخچال از سرمای نسبی خوبی برخوردار است ولی موتور یخچال سروصدای زیادی ایجاد می‌کند و یخچال اتومات نمی‌کند.

۴. کثیف بودن کویل و لوله‌های کندانسور

یکی دیگر از عواملی که موجب یکسره کار کردن یخچال و علت اتومات نکردن یخچال می‌شود، کثیف بودن کویل و لوله‌های کندانسور یخچال است. کویل‌ها در بخش پشتی یخچال قرار دارند و بخش مهمی از چرخه سرما سازی یخچال را تشکیل می‌دهند.

وظیفه کندانسور آزاد کردن گرمای مبرد یا گاز خنک کننده در هنگام برگشت به کمپرسور از طریق سیم‌پیچ‌های خود به فضای بیرونی است. وجود فضای مناسب برای گردش هوا موجب می‌شود تا یخچال‌ها بتوانند لوله‌های کندانسور را خنک نگاه دارند. در صورت کثیف بودن لوله‌های کندانسور یخچال، مبرد درون لوله‌ها به‌خوبی خنک نمی‌شود و یخچال با مبرد گرم نمی‌تواند به خوبی کار کند. در نتیجه یخچال اتومات نمی‌کند و یکسره کار می‌کند.

۵. یکسره کار کردن یخچال به علت خرابی تایمر یخ‌زدایی یا هیتر دیفراست

برای اینکه یخ‌زدایی یخچال به صورت دوره‌ای انجام شود، تایمر دیفراست باید وارد چرخه شود و هیتر را در زمان مشخصی وارد سیکل کند. وقتی تایمر خراب باشد، هیتر فرمانی از برد نمی‌گیرد تا برای یخ‌زدایی برفک‌های ایجاد شده روی کندانسور یخچال وارد عمل شود. وقتی برفک‌ها به‌موقع یخ‌زدایی نشوند، مسیر چرخش هوا دچار گرفتگی می‌شود و این علت اتومات نکردن یخچال و یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

وجود ایراد در هیتر یخ‌زدایی هم می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. درست کار نکردن هیتر باعث جمع شدن برفک‌ها روی لوله‌ها می‌گردد و مانع از گردش هوا و در نهایت موجب یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

۶. خرابی موتور فن کندانسور

فن کندانسور، هوا را روی سیم‌پیچ‌های کندانسور به چرخش درمی‌آورد و هوای سرد تولید می‌کند و با این کار هوا سرد می‌شود و به داخل محفظه هدایت می‌شود. اگر فن کندانسور کار نکند، یخچال فریزر، هوای سرد را کم قدرت‌تر از قبل به داخل می‌کشند. کمپرسور برای جبران کار نکردن موتور فن باید مدام کار کند و همین موضوع موجب یکسره کار کردن یخچال می‌شود.

روش آزمایش موتور فن کندانسور

برق یخچال را قطع کنید و ‌به پشت سیم‌پیچ‌ها دسترسی پیدا کنید و پره‌های فن کندانسور را با دست بچرخانید. اگر موتور فن کندانسور خراب شده باشد، پره فن به‌سختی می‌چرخد و همین موضوع علت اتومات نکردن یخچال است. پره‌های فن کندانسور سالم، موقع به چرخش درآمدن به‌راحتی می‌چرخند.

۷. خرابی لاستیک دور درب

ممکن است علت اتومات نکردن یخچال به دلیل خراب بودن قطعات نگه‌دارنده سرما باشد. درب یخچال‌ها، با یک درزبند پلاستیکی پوشیده شده است و زمانی که در یخچال را می‌بندید، این درزبند به بدنه یخچال می‌چسبد و مانع از خروج هوای درون یخچال می‌شود.

با گذشت زمان، از میزان چسبندگی این درزبند کم می‌شود و ممکن است دچار آسیب و پارگی شود. اگر به دنبال برطرف کردن مشکل یکسره کار کردن یخچال هستید، می‌توانید درزبند در یخچال را بررسی کنید و به‌سادگی علت اتومات نکردن یخچال را پیدا کنید.

۸.  خراب شدن درب جایخی در یخچال‌های قدیمی

خراب شدن درب جایخی می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال باشد. در صورت خرابی این در سرمای فریزر به قسمت‌های پایین منتقل می‌شود و مواد غذایی قرار گرفته در پایین یخچال یخ میزند و یخچال یکسره کار می‌کند تا مانع از گرم شدن فریزر شود.

۹. ایراد در برد اصلی دستگاه

در یخچال فریزرهای جدیدتر، سنسور دستگاه می‌تواند علت اتومات نکردن یخچال فریزر باشد. از آنجایی که برد اصلی دستگاه گران است و بررسی آن نیاز به دانش فنی دارد، از یک تعمیرکار حرفه‌ای یخچال کمک بگیرید.

۱۰.  یکسره شدن یخچال به دلیل بی‌دقتی در نصب و نگهداری

در صورت یکسره شده یخچال محیط اطراف یخچال را بررسی کنید و سپس سراغ بخش‌های دیگر بروید. یکی از رایج‌ترین و البته ساده‌ترین علل‌ یکسره شدن یخچال، بالا بودن دمای محیط است. در این حالت موتور برای خنک کردن دستگاه مجبور است یکسره کار کند.

علت اتومات نکردن یخچال می‌تواند بابت قرار گرفتن یخچال در معرض نور مستقیم خورشید (مخصوصاً در فصول گرم) باشد. اگر عادت دارید مواد غذایی را به صورت گرم در یخچال قرار دهید، یا درب یخچال را مدام باز و بسته کنید نباید از یکسره شدن یخچال تعجب کنید.

۱۱.  اتومات نکردن یخچال به دلیل خاموشی طولانی

استفاده نکردن از یخچال برای مدت طولانی و بعد دوباره اتصال آن به برق می‌تواند علت یکسره شدن یخچال باشد. در این شرایط موتور باید مدتی با شدت بیشتری کار کند تا دمای دستگاه به میزان مطلوب برسد. این موضوع در مورد یخچال‌های تازه خریداری شده نیز صدق می‌کند. اگر بعد از یک روز موتور یخچال همچنان یکسره کار می‌کند، باید علت را در جای دیگری جستجو کرد.

زمان نرمال روشن و خاموش شدن کمپرسور یخچال

هنگامی که فهمیدیم علت اتومات نکردن یخچال چیست و کمپرسور یکسره کار می‌کند پیش از آن که علت این مشکل را برطرف کنید، لازم است بدانید که یخچال فریزر هر چند دقیقه اتومات می‌کند؟ یخچال‌ها در مارک‌های مختلف، دارای زمان اتومات مختلفی هستند. ولی عمدتاً این مدت زمان، به صورت دوره‌ای بین ده تا پانزده دقیقه یک‌بار است.

زمان لازم برای اتومات کردن یخچال، به درجه دمایی که تنظیم شده است، بستگی دارد. حجم گاز مبردی که در سیستم وجود دارد و سالم بودن کمپرسور و قطعاتی مثل ترموستات، می‌تواند در این مدت زمان تأثیر داشته باشد. نکته قابل تأمل این است در صورتی که دستگاه شما پس از شارژ گاز و یا جابجایی و حتی خرید تا شش ساعت یکسره کار می‌کند، ایرادی ندارد و عملکرد آن طبیعی است؛ اما اگر بیش از این مدت باشد، یعنی مشکلی در دستگاه و قطعات آن وجود دارد که باید سریع‌تر اقدام به رفع آن کنید.

علت اتومات نکردن یخچال فریزر بلافاصله بعد از خریدن

این موضوع کاملاً طبیعی است. معمولاً بعد از روشن کردن یخچال فریزر برای اولین بار، دستگاه تا ۲۴ ساعت به صورت یکسره کار می‌کند تا فضای داخلش خنک شود و به دمای مطلوب برسد. در صورتی که این وضعیت تا از ۲۴ ساعت ادامه پیدا کند، حتماً باید علت اتومات نکردن یخچال فریزر بررسی شود.

اگر برای تعمیر یخچال خود نیاز به تعمیرکار یخچال با تجربه و مجاز دارید، از بهترین تعمیرکاران شهر خود کمک بگیرید. در تهران سرویس آنلاین  بیش از ۴۳۰۰ تعمیرکار یخچال آماده ارائه خدمت به شما هستند.

برطرف کردن مشکل اتومات نکردن یخچال در شمال تهران :

تهران سرویس آنلاین با داشتن شعبه در شمال تهران امکان اعزام نیرو درکمتر از یک ساعت را برای مشتریان عزیز شمال شهر فراهم نموده است .کافیست با شماره تلفن ۲۲۶۶۹۱۹۶ تماس حاصل نمایید .

برطرف کردن مشکل اتومات نکردن یخچال در غرب تهران:

همشهریان عزیز ساکن غرب تهران برای ثبت سفارشات خود کافیست با شماره تماس ۴۴۲۸۴۷۴۳ تماس بگیرند ،تا از تمامی خدمات تهران سرویس آنلاین با ضمانت ۶ ماه بهرمند شوند.

برطرف کردن مشکل اتومات نکردن یخچال در شرق تهران :

تهران سرویس آنلاین تعمیر یخچال را در سراسر شرق تهران در کمترین مدت زمانی با ضمانت نامه و ارائه داغی قطعات تعویضی انجام میدهد .تمامی خدمات بر اساس نرخ اتحادیه و در پایان کار از مشتریان عزیز دریافت میشود

تماس با ۷۷۲۴۱۵۰۵

برطرف کردن مشکل اتومات نکردن یخچال در مرکز تهران :

متخصصان تهران سرویس آنلاین در تمام مناطق مرکزی حتی مناطق دارای طرح ترافیک در کمتر از یک ساعت حاضر و اقدام به تعمیر یخچال مشتریان عزیز مینمایند. ضمانت نامه تهران سرویس آنلاین برای تمامی تعمیرات صادر و مشتریان عزیز با عضویت در باشگاه مشتریان ما از ۱۰ درصد تخفیف برخودار میگردد.شماره تلفن شعبه مرکزی ۶۶۵۹۳۳۶۸

برطرف کردن مشکل اتومات نکردن یخچال در جنوب تهران :

تهران سرویس آنلاین برای رفاه حال مشتریان عزیز جنوب تهران شعب این منطقه را با شماره تماس ۵۵۷۹۵۴۳۴ تاسیس و تمامی خدمات تعمیر سرویس و نصب یخچال را به مشتریان عزیز ارائه میدهد.

https://www.tehranservic.com/automatic-refrigerator

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید