اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111127146712957
در دسترس نیست

فونتیک زبان انگلیسی چیست؟ (همراه با مثال)

کد: 140111127146712957

، تهران , (اخبار رسمی): تلفظ لغات در زبان انگلیسی از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و از آنجایی که حروف در کلمات مختلف، تلفظ متفاوتی دارند چاره‌ای غیر از حفظ کردن تلفظ وجود ندارد.

فونتیک زبان انگلیسی چیست؟ (همراه با مثال)
فونتیک زبان انگلیسی چیست؟ (همراه با مثال)

اگر از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کرده باشید حتما متوجه یک سر علائم که بین دو اسلش یا /…/ قرار گرفتند شده‌اید. شاید تا به حال از کاربرد این علائم اطلاع چندانی نداشتید و به همین دلیل از آن‌ها استفاده نکردید ولی جالب است بدانید که داشتن دانش کافی در مورد الفبای فونتیک انگلیسی کمک شایانی به تقویت تلفظ انگلیسی و در نیتجه ایجاد حس اعتماد به نفس بیشتر در زمان انگلیسی صحبت کردن شما می‌کند.

فونتیک زبان انگلیسی چیست؟

الفبای آوایی بین المللی (IPA) یک سیستم الفبایی از نمادهای آوایی است که عمدتاً بر اساس خط لاتین بوده و با نام علائم فونتیک (Phonetic) شناخته می‌شود.

این علائم توسط International Phonetic Association در اواخر قرن نوزدهم به عنوان یک نمایش استاندارد از صداهای زبان انگلیسی به صورت نوشتاری ابداع شده و توسط فرهنگ‌نامه نویسان، دانشجویان و معلمان زبان‌های خارجی، زبان شناسان، آسیب شناسان گفتار-زبان، خوانندگان، بازیگران و مترجمان استفاده می‌شوند.

به عبارت ساده‌تر، الفبای آوایی بین المللی (IPA) سیستمی است که در آن هر نماد با یک صدای انگلیسی خاص مرتبط است. با استفاده از IPA می توانید دقیقاً بدانید که چگونه یک کلمه خاص را در انگلیسی تلفظ کنید.

به عنوان مثال حرف a در زبان انگلیسی در کلمات bag، safe و hall به سه شکل مختلف تلفظ می‌شود و تنها با استفاده از علائم فونتیک می‌توانید بخ تلفظ صحیح این حرف در کلمات مختلف پی ببرید.

در ادامه این مطلب معنی علائم فونتیک انگلیسی همراه با مثال‌های رایج آن‌ها آورده شده‌اند. با تکرار این مثال‌ها می توانید نحوه تلفظ حروف صدادار (vowel) و بی‌صدا (consonant) را تمرین کنید. این یکی از بهترین روش‌های تقویت تلفظ انگلیسی به ویژه در سطح مبتدی است.

معنی علائم فونتیک انگلیسی چیست؟

صداها در زبان انگلیسی به دو دسته واج‌های صدادار (Vowels) و واج‌های بی‌صدا (Consonants) تقسیم می‌شوند. در زمان تلفظ هر یک از این واج‌ها بخش‌های مختلف بدن مانند لب‌ها، دندان‌ها، زبان، حلق و … درگیر می‌شوند و نحوه تلفظ هر یک از این واج‌ها متفاوت است؛ در نتیجه صداها و کلمات متفاوتی تولید شده که در صورتی که صحیح تلفظ نشوند ممکن است معنی کلمات تغییر کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش