اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112027172316238
در دسترس نیست

چگونه یک حسابدار موفق شویم ؟

کد: 140112027172316238

، (اخبار رسمی): علاوه بر اینکه با داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و گذراندن دوره های کار آموزی می توان شغل مناسبی را تعیین کرد ولی برای رسیدن به یک موقعیت شغلی بالا نیاز به تحصیلات بالایی هم دارد زیرا بسیاری از مشاغلی هم هستند در این رشته که نیاز به تحصیلات و هم چنین تجربه بالایی دارد .

چگونه یک حسابدار موفق شویم ؟
بهترین سایت آگهی استخدام حسابدار

آخرین آگهی های استخدام حسابدار با بیمه تکمیلی

چگونه یک حسابدار موفق شویم ؟

دوره  کار آموزی یکی از مراحلی است که در دستیابی به موفقیت در بسیاری از شغل ها تاثیر بسزایی دارد. شغل حسابداری از جمله شغل هایی است که گذراندن دوره کارآموزی برای تبدیل شدن به یک حسابدار خبره بسیار موثر است.

هدف از دوره کار آموزی آماده سازی افراد به بازارکار می‌باشد.این دوره ها نه تنها موجب افزیش تجربه کاری می‌شود بلکه مزیت های دیگری نیز دارد . کار آموز ها ممکن است در این رشته ها حقوق دریافت کنند اما این موضوع در رشته های مختلف متفاوت است.

این دوره ها بازه های زمانی متفاوتی دارند ولی دوره هایی هستند که در طول دو هفته خاتمه می‌یابند..

حسابداری از جمه شغل هایی است که نیاز به تجربه و دانش بالایی دارد و بهترین راهکار برای افزایش تجربه و دانش  گذراندن همین دوره های کار آموزی است گرچه این دوره های حقوق پایینی دارند و در برخی موارد بدون حقوق هستند اما مطمئن شوید که با صبر و حوصله نتایج بهتری گرفته و پله های ترقی را طی خواهید کرد.این رشته نقش بسزایی در راه اندازی و پشرفت کسب و کار ها کوچک و بزرگ دارد و مشخص میکند که برای  راه انداری کسب و کار چقدر سرمایه نیاز است. و زمان راه افتادن کسب و کار میزان هزینه هاو درآمد ها ی مورد نیاز مشخص می شود.

اهمیت به روز نگهداشتن میزان هزینه ها و در آمد ها بسیار بالاست. به دلایل زیر :

  •   کمک به ارزیابی عملکرد کسب و کار ها 
  •   منع خروج  کسب و کار ها از کانال های قانونی 
  •   کمک به اهداف آنی سازمان به مدیران در تعیین بودجه
  •   فراهم آوری صورت های مالی 

بنابراین، هر شرکت خصوصی یا سازمان دولتی، نیازمند حسابدار است. با وجود اینکه اپلیکیشن‌ها توانسته‌اند راه خودشان را به تمامی جنبه‌های زندگی ما باز کنند، هنوز راهی طولانی تا جایگزینی حسابداران با اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها داریم. بنابراین، بازار کار حسابداری، حداقل تا چند دهه‌ی آینده، همچنان داغ خواهد بود.

بنابراین وجود حسابدار در سازمان ها چه دولتی و خصوصی  نیاز است .با اینکه اپلیکیشن های مختلف توانسته اند در جنبه های گوناگون فعالیت کنند اما برای جایگزین حسابداران کافی نیستند.با این حال بازار کار حسابداران هم چنن تا چند سال آینده فعال است.

بازار کار حسابداری بهتر است یا کامپیوتر؟

معمولا کسانی که دیپلم ریاضی دارند در هنگام ورود به بازار کار در یکی از رشته های حسابداری و یا کمپیوتر مخصوصا در گرایش مهندسی نرم افزار ادامه تحصیل میدهند.از مزایای مهم این رشته این است که می توانند با داشتن یک مدرک کاردانی شغل مرتبط پیدا بکنند .

در حال حاضر همه سازمان ها چه دولتی و چه خصوصی هم به برنامه نویس و هم به حسابدار نیازمنددند و بازار کار هر دو مورد شغلی روندی رو به افزایش دارد اما با سرعت های متفاوت از آنجا که تمامی  کسب و کار ها و سازمان ها در حال دیجیتالی شدن هستند نیاز به برنامه نویسان از گرایش های مختلف رشته کامپیوتر  دارند در حال رشد است بنابراین روند رشد بازارکار رشته کامپیوتر چند برابر و بالاتر است 

نحوه ورود به بازار کار حسابداری
 
همانطور که گفته شد برای پیدا کردن شغل در حوزه حسابداری حتی با مدرک کاردانی مشغول به کار شوند . با این حال مشاغل در این حوزه تفاوت هایی با هم دارند و هرچه مسئولیت بیشتری داشته باشید رسیدن به آن جایگاه شغلی شرایط خاص و تجربه های بیشتری دارد . 

گام اول 

علاوه بر فعالیت در شغل مورد نظر مهم ترین گزینه داشتن مدرک تحصیلی معتبر است.تحصیل در رشته مربوطه و داشتن مدرک تحصیلی حداقل کاردانی می‌باشد البته با مدرک کاردانی نمی توان مشاغل سطح بالایی را تجربه کرد در صورت رسیدن به موفقیت بیشتر و حسابدار موفق بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را باید داشت.

گام دوم 

یکی از عوامل موثر جهت تبدیل شدن به یک حسابدار موفق تعیین مسیر شغلی مناسب است. می توان با انتخاب یکی از شاخه های حسابدار (مدیریت مالی ، دولتی،مالیاتی ،منابع انسانی و صنعتی و حسابرسی به موقعیت شغلی مناسب برسیم که با این راه می توان به صورت مستقیم وارد بازار کار شد و یا اینکه به تحصیلات خود ادامه داده و مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالا تری را اخذ کرد.

گام سوم 

یکی از گام های مهم جهت استخدام حسابدار گذراندن یک دوره کار آموزی است.می توان در حین تحصیل و یا بعد از پایان تحصیلات خود با گذراندن یک دوره کار آموزی  وارد بازار کار شد و  این باعث افزایش مهارت و تجربه می‌شود.هم چنین باید از این دوره ها استفاده کافی را نمود و کار آرایی و سواد خود را نشان داد زیرا بر خی از این سازمان ها از میان کار آموزان برترین کار آموز را جذب میکنند.

دوره های کار اموزی علاوه بر افزایش تجربه ،سابقه کاری هم محسوب می‌شود و حتی برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب هم بسیار موثر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی کار

سامانه ملی کاریابی الکترونیکی

اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام