اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203177319412957
در دسترس نیست

5 مدرک معتبر زبان انگلیسی

کد: 140203177319412957

، تهران , (اخبار رسمی): می‌توان گفت که پس از کنکور، آزمون زبان انگلیسی به عنوان آزمونی با بیشترین سطح اهمیت و نگرانی برای افراد مطرح می‌شود. هر سال تعداد زیادی از زبان آموزان در آزمون‌های مختلف شرکت می‌کنند و سطح توانایی خود را سنجیده می‌کنند.

5 مدرک معتبر زبان انگلیسی
5 مدرک معتبر زبان انگلیسی

شرکت در آزمون ممکن است با اهداف مختلفی همراه باشد، مانند مهاجرت تحصیلی یا کاری، ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایران، اشتغال در حوزه زبان انگلیسی و غیره. در حال حاضر، در ایران آزمون‌های مختلفی برگزار می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از این آزمون‌ها در سطح جهانی مورد قبول هستند، مانند آزمون تافل و آیلتس، و برخی دیگر صرفاً برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در ایران طراحی شده‌اند، مانند آزمون MHLE.

یکی از سوالات متداول در این زمینه این است که کدام مدرک زبان انگلیسی معتبرتر است؟ پاسخ به این سوال به هدف شما از آزمون بستگی دارد. برای مثال، برای مهاجرت تحصیلی، آزمون‌های آیلتس و تافل بیشترین پذیرش را در دانشگاه‌های خارجی دارند. در ادامه این مطلب، قصد داریم 5 مدرک معتبر زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

معرفی 5 مدرک معتبر زبان انگلیسی

1- آزمون آیلتس (IELTS)

عبارت IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System است که به معنی سیستم بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس به عنوان معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی در سراسر جهان شناخته شده است و تقریباً تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان این مدرک را به عنوان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی پذیرفته‌اند، همچنین برای انجام پروسه‌ی مهاجرت نیز بسیاری از کشورها از آیلتس استفاده می‌کنند.

آزمون آیلتس به چهار بخش اصلی شامل مهارت شنیداری (Listening)، مهارت خواندن (Reading)، مهارت نوشتاری (Writing) و مهارت صحبت کردن (Speaking) تقسیم شده و در دو ماژول Academic و General Training برگزار می‌شود.

2- آزمون تافل (TOEFL)

مدرک دیگری که به عنوان یک مدرک معتبر زبان انگلیسی در نظر گرفته می‌شود، مدرک TOEFL است. TOEFL مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language به معنای آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. این آزمون توسط موسسه آمریکایی ETS برگزار می‌شود و به طور طبیعی محتوای انگلیسی آن بر خلاف آیلتس، به نوع آمریکایی است. اگر هدف شما مهاجرت به آمریکا است، همچنان به مدرک TOEFL نیاز دارید.

در گذشته، این آزمون به دو صورت کاغذی (PBT) و اینترنتی (iBT) برگزار می‌شد، اما به تدریج آزمون کاغذی جای خود را به آزمون اینترنتی داده است. مدرک TOEFL، همانند مدرک آیلتس، از تاریخ آزمون تا ۲ سال اعتبار دارد. در حال حاضر، در آزمون‌های زبان انگلیسی مقطع دکترا، به جای آزمون کاغذی، از نمونه کامپیوتری آزمون تافل استفاده می‌شود.

3- آزمون (PTE)

یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی، مدرک PTE است که مانند آیلتس، در دو حالت جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، بهتر است از PTE جنرال استفاده کنید و اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های استرالیا و بعضی از دانشگاه‌های کانادا ادامه تحصیل دهید، به احتمال زیاد به فرم آکادمیک این مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

نمره آزمون PTE از ۰ تا ۹۰ محاسبه می‌شود و نمره ۹۰ در آزمون PTE، همانند آیلتس ۹ خواهد بود.

تفاوت مهم آزمون PTE با سایر آزمون‌های مشابه، در این است که در آزمون PTE، برخلاف دو آزمون دیگر، مهارت‌ها به صورت ترکیبی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. برای مثال، در بخش Listening سوال‌هایی پرسیده می‌شود که برای پاسخ به آنها باید Reading و Writing خوبی هم داشته باشید. تمامی مراحل آزمون PTE به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود و هیچ ممتحنی در آن حضور ندارد، اما باید به یاد داشت که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و شما باید حتماً در سایر کشورها در این آزمون شرکت کنید. مدرک PTE، همانند مدرک آیلتس و تافل، از تاریخ آزمون تا ۲ سال اعتبار دارد.

4-  آزمون دولینگو (Duolingo)

یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی جدیدی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و خطر حضور در اجتماعات جای خود را پیدا کرده است و برای مهاجرت تحصیلی استفاده می‌شود، مدرک دولینگو است. این آزمون نسبت به آزمون‌های مشابه دیگر، مانند آیلتس و تافل، مزیت‌هایی دارد. شما می‌توانید از خانه و با استفاده از کامپیوتر و لپ‌تاپ در این آزمون شرکت کنید و مصاحبه ویدیویی آنلاین برای سنجش سطح اسپیکینگ شما انجام می‌شود.

همچنین، فضایی برای نوشتن رایتینگ در نظر گرفته شده است. در آزمون دولینگو، هر چهار مهارت شما به خوبی و با دقت سنجیده می‌شود و مدت زمان برگزاری آن نیز کوتاه‌تر است. هزینه آزمون دولینگو نیز به مراتب ارزان‌تر از سایر آزمون‌های بین‌المللی است.

5-  آزمون GRE

آزمون GRE یک آزمون آمریکایی است که توسط موسسه ETS تهیه و برگزار می‌شود. شرکت در این آزمون برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا از دانشگاه‌های آمریکای شمالی، شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا، الزامی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه آنلاین سفیرمال

فروشگاه اینترنتی سفیرمال عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتابها، ویدئوها و پادکستهای آموزش زبان انگلیسی و فرانسه است. علاوه بر این، بازیهای فکری که در تقویت هوش و یادگیری موثر هستند نیز در این فروشگاه به فروش میرسند.

اطلاعات تماس
  • 021843*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش