اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205177425316238
در دسترس نیست

چقدر جذب و استخدام را بلدی؟

چقدر جذب و استخدام را بلدی؟

کد: 140205177425316238

، (اخبار رسمی): مشاهده رایگان رزومه کارجویان و ثبت رایگان آگهی شغلی آیا به عنوان کارفرما نیازمند استخدام نیرو هستید؟

چقدر جذب و استخدام را بلدی؟
چقدر جذب و استخدام را بلدی؟

مشاهده رایگان رزومه کارجویان و ثبت رایگان آگهی شغلی در کاریابی ملی کار

چقدر جذب و استخدام را بلدی؟

استخدام کارکنان برای سازمان مانند چیدن یک پازل بزرگ است که بخش منابع انسانی در سازمان متولی قرار دادن صحیح قطعات این پازل است. چیدن هر قطعه اشتباه در این پازل یعنی هر اشتباه در استخدام، هزینه‌های زیادی برای سازمان در پی دارد.

شاید بگویید هر انسانی ممکن است در تصمیم‌گیری اشتباه کند و خطا داشتن در هر زمینه‌ای، حتی در استخدام طبیعی است. اما اگر شما هم از هزینه‌های سنگین استخدام یک فرد نامناسب در سازمان مطلع باشید، مطمئناً تجدید نظر خواهید کرد.


برای اینکه یک سازمان به اهداف خود دست بیابد و پیشرفت نماید نیازمند نیروی کاری متخصصی است که دانش و مهارت مرتبط با موقعیت شغلی آن سازمان را دارند.

مدیران منابع انسانی سازمان موظفند با یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح متقاضیان واجد شرایط را بررسی، تحلیل و ارزیابی کنند تا بتوانند بهترین نفرات را انتخاب نمایند.
مهارت جذب و استخدام یکی از کلیدی ترین مهارت ها در حوزه مدیریت منابع انسانی است و از آنجایی که فرایند جذب و استخدام نیروی کار شامل بخش‌های گوناگونی است که با توجه به موارد مختلفی مانند تخصص مورد نیاز، حوزه کاری، جایگاه و رتبه شغلی موجود در سازمان و چندین عامل دیگر تعیین می گردد. لذا نمی توان این مراحل مشخص را به‌ عنوان مراحل اصلی فرایند استخدام دانست و پیشنهاد می کنیم که برای نتیجه هرچه بهتر، مراحل رایج  این فرایند را با هم بررسی نمایید و سپس با توجه به نیازها و حوزه کاری خود، این مراحل را جهت استخدام بهترین نیروی کار طی نمایید.
مهمترین مراحل اصلی فرایند جذب و استخدام:
1.    تعیین نیازها اولین مرحله از فرایند جذب و استخدام
زمانی که در سازمان یا شرکتی یک موقعیت شغلی به دلایلی مانند استعفا کارمند، بازنشستگی یا از کار افتادگی، ناکارآمدی و یا یک موقعیت جدید شغلی ایجاد شد، بهتر است در قدم اول ابتدا بهتر  است نیازهای مجموعه را بررسی و تعیین کنید و استارت کار خود را با این مرحله آغاز نمایید. 
2.    آماده‌سازی شرح شغلی
پس از بررسی نیازهای مجموعه و سازمان مهم ترین مرحله، شرح شغل  می باشد که کمک شایانی به فرایند جذب و استخدام می کند.
 چرا که یک شرح شغلی کامل، به متقاضیان کمک  می نماید که مسئولیت‌ها و انتظارات مورد نیاز مجموعه را بررسی کرده و سپس تقاضای همکاری خود را به آن سازمان ارسال نمایند.
3.    برنامه‌ریزی جهت اجرای مراحل فرایند جذب و استخدام
در این مرحله با داشتن یک برنامه دقیق متوانید مراحلی که در فرایند جذب و استخدام مهم می باشد را به خوبی کنترل و اجرا کنید.
در این مرحله در ابتدا کانال هایی که می خواهید از طریق آنها آگهی های استخدامی خود را منتشر دهید را انتخاب نمایید، سپس به ادامه فرایند بپردازید.
۴. انتخاب متقاضیان مناسب  
پس از دریافت رزومه های متقاضیان در اسرع وقت نسبت به بررسی این رزومه ها اقدام فرمایید چرا که افرادی که رزومه و سابقه کاری خوبی دارند احتمال جذب شدن آن ها در سایر شرکت ها و سازمان ها زیاد است.
و پس از بررسی رزومه ها لیستی از متقاضیانی که برای موقعیت شغلی شما مناسب می باشند را انتخاب و با آنها ارتباط برقرار کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی کار

سامانه ملی کاریابی الکترونیکی

اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام