اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211107795216238
در دسترس نیست

استخدام کارگر با وام صفر درصد

استخدام کارگر با بیمه تکمیلی

کد: 140211107795216238

، (اخبار رسمی): استخدام کارگر با بیمه تکمیلی در شرکت های معتبر با وام صفر درصد و بن خرید رایگان

استخدام کارگر با بیمه تکمیلی
استخدام کارگر کاریابی ملی کار

استخدام کارگر با بیمه تکمیلی و بن خرید

استخدام کارگر

بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، از کارخانجات تولیدی و صنعتی گرفته تا شرکتهای کوچک و حتی مغازه‌ها و فروشگاه‌‌ها؛ برای انجام پاره‌ای از کارهای یدی و عملی به جذب و استخدام کارگر ساده نیاز دارند. این شغل به تحصیلات بالا و تخصص و مهارت خاص و ویژه‌ای هم نیاز ندارد و طیف وسیعی از افراد جویای کار می‌توانند به عنوان کارگر استخدام شوند. کارفرماها با توجه به نوع فعالیت اقدام به استخدام کارگر ساده تمام وقت، قراردادی، پاره وقت یا روزمزد می‌کنند.

با این حال، این شغل هم مثل هر شغل دیگری به برخی توانمندی‌های جسمی و مهارت‌های فردی و عمومی نیاز دارد و هرکسی نمی‌تواند یک کارگر موفق و حرفه‌ای باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد شغل کارگری، تعریف کارگر از نظر قانون کار و مزایا و حقوق کارگران و انواع مشاغلی که به جذب و استخدام کارگر ساده نیازمندند صحبت کنیم. پس در ادامه با ما در ملی کار همراه باشید.

کارگر کیست؟ تعریف کارگر از نظر قانون کار
در معنای لغوی، کارگر به معنی فرد کارکننده و کسی است که در یک کارگاه یا بنگاه تجاری کار می‌کند و در ازای کارش مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می‌کند. از نظر قانون، کارگر در مقابل کارفرما یا صاحب کار قرار می‌گیرد.

شغل کارگر ساده
براساس ماده 2 قانون کار: کارگر کسی است که با هر عنوان شغلی برای شخص کارفرما کار می‌کند و در مقابل انجام کار، حق السعی دریافت می‌کند. بر اساس این قانون:

کارگر شخصی حقیقی است و به این ترتیب به اشخاص حقوقی، کارگر گفته نمی‌شود.
کارگر در ازای کاری که برای کارفرما انجام می‌دهد حق السعی یا مزد کار دریافت می‌کند.
کارگر موظف به تبعیت از کارفرماست و در انجام کارها از دستورات کارفرما یا سرپرست اطاعت می‌کند.
براساس ماده 3 قانون کار: در مقابل کارگر، کارفرما قرار دارد و به شخصی حقیقی یا حقوقی گفته می‌شود که کارگر بنا به درخواست او و با دستورات او کاری را انجام می‌دهد. مدیران و مسئولین کارگاه‌های مختلف نماینده کارفرما به حساب می‌آیند و براساس قرارداد کتبی یا شفاهی، اقدام به استخدام کارگر ساده می‌نمایند.

ماده 4 قانون کار در مورد تعریف کارگاه و جایی است که کارگر در آن کار می‌‌‌کند. براساس این قانون، کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده کارفرما در آن جا مشغول به کار می‌شود. مکانهایی مثل کارگاه‌های ساختمانی، تجاری، موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، اماکن عمومی و کارگاه‌های تولیدی از جمله کارگاه‌هایی هستند که به استخدام کارگر ساده نیاز دارند.

حقوق و مزایای کارگری
قانون کار برای حمایت از کارگران و پایمال نشدن حق و حقوق آن‌ها قوانینی را در مورد حقوق و مزایا و طرح‌های حمایتی مثل بیمه بیکاری وضع کرده است. حداقل حقوق پایه وزارت کار هرسال تعیین می‌شود و کارفرماها حق ندارند با مبلغی کمتر از آن اقدام به استخدام کارگر ساده بکنند.

همین‌طور مزایایی مثل اضافه کار، بیمه تامین اجتماعی، بیمه بیکاری و مستمری بازنشستگی نیز از جمله مصوباتی هستند که برای حمایت از کارگران ایجاد شده اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد حقوق و دستمزد کارگری می‌توانید مقاله همه چیز در مورد حقوق وزارت کار را مطالعه بفرمایید.

قرارداد کار چیست و چه شرایطی دارد؟
کارفرما موظف است برای استخدام کارگر ساده با او قرارداد کار منعقد کند. این قرارداد باید براساس قوانین وزارت کار باشد و مانع از پایمال شدن حق و حقوق کارگران بشود. البته در مورد استخدام کارگر ساده بسیاری از کارفرمایان اقدام به استخدام کارگر روزمزد یا موقت می‌کنند و قراردادی با او نمی‌بندند؛ همین موضوع باعث کم شدن امنیت شغلی کارگری می‌‌شود.

براساس ماده 7 قانون کار: قرارداد کار به قراردادی کتبی یا شفاهی گفته می‌شود که بین کارگر و کارفرما منعقد می‌شود و به موجب آن، کارگر در قبال دریافت حق السعی و مزد مشخص برای مدت موقت یا غیرموقت مشغول به کار می‌‌شود.

براساس ماده 10 قانون کار: در قرارداد کار علاوه بر مشخصات دو طرف، باید موارد زیر نیز مشخص شده باشد:

نوع کار و شرح وظایف و مسئولیت‌های کارگر
حقوق یا حق السعی توافق شده
ساعات کار، تعطیلات و شرایط مرخصی
محل و آدرس محل انجام کار
تاریخ عقد قرارداد
مدت شروع و خاتمه قرارداد
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی کار

سامانه ملی کاریابی الکترونیکی

اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام