اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302227913325670
در دسترس نیست

در مورد صندوق های سرمایه گذاری چه میدانید؟

صندوق سرمایه گذاری چیست؟

کد: 140302227913325670

، تهران , (اخبار رسمی): افرادی که تحلیل بازار بورس را نمی‌دانند و در این حوزه اطلاعات کافی ندارند، می توانند با در اختیار قرار دادن سرمایه اضافی خود به شرکت های معتبر که دارای تیم گسترده تحلیل بازار مالی هستند؛ از این بازار سود ببرند.

صندوق سرمایه گذاری چیست؟
بازدهی و سود به دست آمدهاز صندوق های سرمایه گذاری چقدر است؟

افرادی که به دنبال سود از بازار بورس هستند اما خودشان اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند یا می خواهند بدون صرف زمان و انرژی، در این بازار ورود کنند، می توانند از صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند

صندوق سرمایه گذاری چگونه کار می کند؟

انواع صندوق سرمایه گذاری‌ وجود دارد که توسط افراد حقوقی و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می کنند. این صندوق ها کاملا قابل اعتماد هستند چراکه باید از سازمان بورس مجوز داشته باشند و فعالیت شان تحت کنترل این سازمان است. افرادی که تحلیل بازار بورس را نمی‌دانند و در این حوزه اطلاعات کافی ندارند، می توانند با در اختیار قرار دادن سرمایه اضافی خود به شرکت های معتبر که دارای تیم گسترده تحلیل بازار مالی هستند؛ از این بازار سود ببرند. هنگام ورود به بازار مالی به این مهم توجه داشته باشید که گرفتار افراد کلاهبردار و بدون مجوز نشوید. به زبان ساده این صندوق‌های سرمایه گذاری با جمع آوری سرمایه‌های خرد و کلان افراد مختلف (سرمایه گذاران)، سعی می‌کنند بر روی دارایی‌های مختلف مثل سپرده سرمایه گذاری یا سهام شرکت‌ها سرمایه گذاری کنند. بازدهی هرکدام از صندوق‌ها متفاوت و متغییر است و به عوامل مختلفی وابسته است.
پس به زبان ساده می‌توان گفت هنگامی که شما در یک صندوق اقدام به سرمایه گذاری می کنید، پول و دارایی شما همراه با پول سایر سرمایه گذاران در کنارهم جمع می‌شود. سپس مدیر صندوق یا همان شخص حقوقی، مبلغ سرمایه گذاری شده را خرید و فروش می‌کند. با این کار شما مدیریت صندوق سرمایه تان را به دست افرادی با تجربه می سپارید تا با ریسک کمتری در بورس حضور داشته باشید و از منافع آن بهره مند شوید.
به طور کلی صندوق‌های سرمایه گذاری متنوع هستند و سود متوسط و کم ریسک تری دارند.

بهترین نوع سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری زمانی مفهوم می یابد که افراد بتوانند به سود و بهره وری بالایی برسند. برای این کار باید شرایط تورم سنجیده شود و با توجه به شرایط جامعه سرمایه گذاری انجام شود. بهترین نوع سرمایه گذاری برای افراد شرایطی است که ریسک کمتری را متحمل شوند، امکان نقدینگی وجوه خود را در هر زمانی داشته باشند، سرمایه گذاری سهل و آسان باشد و بتوانند با هر مبلغی اقدام به سرمایه گذاری کنند. اکنون با توجه به بازارهای مالی مختلف سرمایه گذاری در بورس یکی از مناسب ترین انواع سرمایه گذاری است. مثلا صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت یکی از صندوق‌های پرطرفدار با ریسک کم است.
بسیاری از افراد نگران این هستند که آیا سرمایه شان به طور قطع در بورس افزایش می‌یابد یا خیر؟ باید بدانید سرمایه گذاری در بورس نیز ریسک پذیری خاص خود را می طلبد. هیچ کس به طور قطع به یقین نمی تواند تضمین بدهد. اما با انتخاب روش درست و سرمایه گذاری مناسب کسب سود از بازار بورس و صندوق های سرمایه گذاری دور از انتظار نیست. و دست یافتنی خواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری

  • مدیریت ریسک سرمایه
  • صرفه جویی در هزینه تحلیل اطلاعات
  • نقدشوندگی بالای صندوق‌های سرمایه گذاری
  • مدیریت دارایی
  • عدم محدودیت سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری چه بازدهی دارند؟

ارزش خالص دارایی و واحدهای آن ارزیابی شده و بازدهی آن صندوق مشخص می شود. مبلغی که یک خریدار برای خرید یک واحد صندوق پرداخت می کند، ارزش خالص دارایی را مشخص می‌کند. NAV ارزیابی نیز حاصل تقسیم ارزش سرمایه گذاری صندوق بر تعداد سهام های موجود در آن است که در پایان هر روز معاملاتی و با توجه به تغییرات مبلغ سهام و سود آن مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که بازدهی صندوق های سرمایه هر کدام بر حسب نوع سرمایه آنها متفاوت خواهد بود.
به عنوان مثال
بازدهی صندوق در سهام که یک صندوق پرریسک و با بازدهی بالا به حساب می آید. در این صندوق بین ۷۰ تا ۹۰ درصد دارایی در سهام شرکت های بورسی و همچنین در دارایی نقدی یعنی سپرده اوراق سرمایه گذاری می شود. در این نوع صندوق با توجه به نظارت مستقیم سازمان بورس و اوراق بهادار و انتشار گزارش عملکرد آنها، امکان تخلف وجود ندارد و در کل بازدهی خوبی دارند.

بازدهی صندوق درآمد ثابت همانطور که از نام آن پیداست مبلغی را ماهانه به عنوان سود در نظر می گیرند. به طبع سوددهی این صندوق ها کم تر است و بیشتر دارایی این صندوق ها در سپرده گذاری بانک، اسناد خزانه و خرید اوراق مشارکت است. سود کم و ثابت و ریسک پایین شاخصه اصلی این نوع صندوق هاست.
این روش یکی از قابل اطمینان ترین روش های سرمایه گذاری در صندوق است.

بازدهی صندوق سرمایه مختلط تقریبا میانگین دو صندوق بالایی است. دارایی ها با نسبت تقریبا مساوی در صندوق سهام و صندوق با درآمد ثابت اختصاص می یابد. به همین ترتیب بازدهی و ریسک سرمایه گذاری در صندوق مختلط بین دو روش دیگر است. این صندوق ها هم بازدهی خوبی دارند و هم تحت نظارت سازمان بورس هستند بنابراین قابل اعتمادند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سبدگردان نوویرا

در حال حاضر شرکت سبدگردان نوویرا با مدیریت سبدهای اختصاصی برای سطوح مختلف ریسک‌پذیری و مدیریت انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل درآمد ثابت، صندوق در صندوق، چند کالایی (Multi-commodity)، سهامی و بازارگردانی، طیف گسترده‌ای از خدمات مدیریت دارایی را جهت برآورده ساختن نیازهای گوناگون سرمایه‌گذاران و نهادها ارائه می‌نماید. همچنین این شرکت با انواع خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری و بانکداری سرمایه‌گذاری شامل ارزش‌گذاری، مشاوره تامین مالی، مشاوره عرضه و پذیرش، انتشار اوراق و… آماده همکاری با اشخاص حقیقی و حقوقی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه