اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303197938925909
در دسترس نیست

آشنایی با دستگاه فیلتر پرس

کد: 140303197938925909

، (اخبار رسمی): فیلترپرس دستگاهی است که عملیات تصفیه را در حجم زیاد انجام می‌دهد و مایع و جامد را از یکدیگر جدا خواهد ساخت

آشنایی با دستگاه فیلتر پرس
آشنایی با دستگاه فیلتر پرس
آشنایی با دستگاه فیلتر پرس
آشنایی با دستگاه فیلتر پرس

فیلتر پرس به دستگاهی گفته می‌شود که در فرآیند تصفیه و جداسازی مواد جامد و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرآیند با استفاده از فشار پمپ بر صفحات، تحت فشار، فاز جامد و مایع از هم جدا خواهند شد و مایع با استفاده از سیستم لوله کشی و جامدات به صورت کیک لجن از سیستم خارج می‌گردند. از فیلتر پرس به طور گسترده در صنایع مختلفی از قبیل صنایع شیمیایی، دارویی، رنگ، مواد غذایی و در تصفیه لجن در محیط زیست بهره‌ گرفته می‌شود. این سیستم دارای عملکردی بسیار آسان، ایمن و پایدار بوده و منجر به صرفه جویی در زمان خواهد شد. در ادامه شما مطالب ارزشمندی در ارتباط با انواع فیلترپرس، روش کار فیلترپرس، مزایا و کاربردهای فیلترپرس از وب‌سایت‌ شرکت فنی مهندسی ونداد افزار بدست خواهید آورد.

دستگاه فیلتر پرس چگونه کار می کند؟

دستگاه فیلتر پرس که به‌ عنوان یک آب شیرین کن صنعتی هم شناخته می‌شود، از تعدادی صفحات با روکش پارچه ای تشکیل شده است. عملیات آب گیری در این دستگاه، از طریق فشرده‌سازی این صفحات انجام می پذیرد. صفحات با روکش پارچه فیلتر پرس با کمک نیروی دست یا هیدرولیکی فشرده شده سازی می‌شوند و بدین طریق، عملیات جداسازی با بازدهی بالا انجام خواهد گرفت. پس از جداسازی مایع از جامد، ذرات معلق جامد (سوسپانسیون) به شکل یک کیک (گل) تحت فشار در خواهد آمد. شایان ذکر است که نیروی لازم برای فشرده سازی صفحات در دستگاه فیلتر پرس با استفاده از نیروی هیدورلیکی، توسط جک هیدرولیکی تامین می‌گردد.

روش فیلتراسیون با کمک دستگاه دستگاه فیلتر پرس

عملیات فیلتراسیون به کمک دستگاه فیلتر پرس طی مراحل مختلفی انجام می‌گیرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • بسته شدن یا فشرده سازی
  •  این عملیات با استفاده از یک سیلندر هیدرولیکی و صفحات فیلترپرس انجام می‌پذیرد.

  • فرآیند تصفیه
  • در این فرآیند، مایع توسط یک پمپ با فشار متناسب با پروژه رسانده می‌شود و اتاقک‌ها پر خواهد شد. بخش مایع از طریق پارچه فیلترپرس که روی صفحات را پوشش داده است گذرانده خواهد شد و بدین ترتیب، ذرات جامد در شیارهای صفحه به شکل قالب لجن باقی خواهد ماند. پس از آن، مایع فیلتر شونده از طریق کانال‌های صفحه یا زهکشی های آن به بیرون هدایت می‌شود و قالب تشکیل شده از ذرات جامد فیلتر شده از زیر فیلتر پرس خارج می‌گردد.

  •  باز شدن یا عدم فشرده سازی
  • پس از اینکه کیک تشکیل شد، ورود سیال قطع می‌شود و یک ردیاب برای کنترل فیلتراسیون فعال می‌گردد. این ردیاب به سیلندر دستور می دهد تا سر متحرک را به عقب بازگرداند و بدین وسیله مواد جامد تخلیه خواهد شد.

  •  جابجایی صفحات
  • انتهای سر متحرک به سمت عقب حرکت کرده و نقطه ابتدایی دستگاه جابجا کننده صفحه را فعال خواهد نمود. در این مرحله به صورت متوالی قالب های لجن از شیارهای خود آزاد می‌گردند. در ادامه صفحات به وسیله جک هیدرولیک بسته شده و سیکل بعدی مجددا تکرار خواهد شد.

    مزایای استفاده از فیلتر پرس در صنایع مختلف شامل چه مواردی است؟

    هنگام استفاده از محل دفن لجن، آبگیری لجن می‌تواند تا حد زیادی از انباشت لجن بکاهد و هزینه‌های حمل و نقل را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در هنگام کمپوست سازی لجن، آبگیری لجن می‌تواند کمپوست سازی صاف را تضمین نماید. همچنین الزامات عمومی در طول کمپوست کردن لجن از رطوبت کمتری برخوردار است. چنانچه سوزاندن لجن و تصفیه متمرکز انجام گیرد، نرخ بالای کم آبی لجن می‌تواند تا حد زیادی مصرف انرژی گرمایی را کاهش داده و هزینه مواد خطرناک را نیز به طور چشمگیری کم نماید. برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی یا فیلتر پرس شامل موارد زیر می‌شود:

  • برخورداری از مصرف انرژی پایین و عدم نیاز به پمپ های وکیوم
  • دارای درصد جامد بالا و رطوبت پایین در جهت تولید کیک
  • اپراتوری بسیار آسان در فیلتر پرس
  • راندمان بسیار بالا به‌ منظور حذف ذرات معلق
  • هزینه راه اندازی کم دستگاه فیلتر پرس
  •  عدم استفاده از هیچگونه مواد شیمیایی (منعقد کننده ها)
  • این دستگاه از هدر رفتن مواد جامد در محلول جلوگیری به عمل می‌آورد 
  •  فضای کم مورد نیاز برای جای‌گذاری دستگاه فیلتر پرس در خط فرآیند با توجه با حجم بالای فاضلاب ورودی
  • انواع دستگاه فیلتر پرس کدامند؟

    بر اساس نوع عملکرد، جابه جایی صفحات و حجم و ظرفیت، دستگاه فیلتر پرس به ۳ دسته کلی تقسیم بندی می‌گردد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

  •  فیلترپرس هیدرولیکی
  • فیلترپرس اتوماتیک
  •  فیلترپرس دستی
  • دستگاه فیلتر پرس هیدرولیک

    این نوع فیلترپرس از جک هیدرولیکی به‌منظور فشرده سازی صفحات فیلتر استفاده خواهد کرد. دستگاه‌های فشرده سازی هیدرولیک از ایستگاه‌های مختلفی همچون هیدرولیک، سیلندر، پیستون و میله پیستون تشکیل شده است.

    در مواقعی که فشار هیدرولیک به صورت مکانیکی فشرده سازی می‌گردد روغن فشار قوی توسط ایستگاه هیدرولیک تامین خواهد شد و محفظه اجزای تشکیل شده از سیلندر و پیستون به کمک روغن پر می‌شود. جک های هیدرولیکی با کمک روغن کار خود را انجام می‌دهند به همین منظور برای استفاده بهتر از این دستگاه بایستی یک مخزن برای تامین روغن مورد نیاز جک هیدرولیکی در نظر گرفته شود.

    دستگاه فیلتر پرس اتوماتیک

    این دستگاه برای تصفیه نیاز به هیچگونه اپراتوری نخواهد داشت و تمامی فرایندها توسط خود دستگاه انجام می‌پذیرد. نوع قرار گرفتن صفحات مورد استفاده در این دستگاه فیلتر پرس با نوع دستی آن کاملا متفاوت است. بهره‌مندی از ایمنی بالا، سرعت فیلتراسیون مناسب، کاهش قابل توجه هزینه ها به دلیل عدم استفاده از نیروی انسانی و فیلتراسیون ساده با بالاترین درجه آبگیری را می‌توان از جمله مهم‌ترین مزایای فیلتر پرس اتوماتیک عنوان کرد. فیلتراسیون اتوماتیک منجر به کاهش هزینه‌های مصرفی در بخش فاضلاب خواهد شد. این دستگاه تا فشار 30 بار را می‌تواند اعمال کند و حتی ریزترین ذرات را فیلتر خواهد نمود.

    ناگفته نماند که این دستگاه‌های فشرده سازی شامل موتور (مجهز به محافظ اضافه بار پیشرفته) کاهنده، جفت دنده، پیچ و مهره ثابت هستند. هنگام فشار دادن، موتور برای به حرکت درآوردن جفت کاهنده و دنده به جلو خواهد چرخید ​​و صفحات فیلتر و قاب فیلتر را محکم فشرده سازی خواهد نمود.

    دستگاه فیلتر پرس دستی

    دستگاه فیلتر پرس دستی ابزاری کارآمد و مقرون به صرفه برای جداسازی ذرات جامد از مایعات با مزایای مختلف به شمار می‌رود. این دستگاه‌ با استفاده از صفحات فیلتر که توسط اپراتور به صورت دستی فشرده‌سازی می‌شوند، عملیات تصفیه را انجام داده و به شما امکان می‌دهد تا لجن‌ها و سوسپانسیون‌های مختلف را به طور موثر پردازش نمایید.

    مزایای دستگاه فیلتر پرس دستی

    از جمله مزایای دستگاه فیلتر پرس دستی می‌توان به طراحی ساده و مکانیکی آن اشاره کرد چه استفاده و نگهداری آن‌ها را آسان می‌کند. همچنین فیلتر پرس دستی قادر به جداسازی ذرات جامد با راندمان بالا بوده و به شما کمک خواهد کرد تا از هدر رفتن مواد و ضایعات به‌طور موثرتری جلوگیری نمایید. مقرون به صرفه بودن این دستگاه‌ها در مقایسه با سایر سیستم‌های فیلتراسیون، به خصوص برای کارهای با حجم کم تا متوسط ارزش خرید آن را بیشتر می‌کند.

    طراحی فیلتر پرس چگونه است؟

    مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین ابعاد و نوع فیلترپرس که نهایتا منجر به طراحی و ساخت این دستگاه می‌شود، شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تعداد صفحات دستگاه فیلتر پرس
  • ابعاد صفحات دستگاه فیلتر پرس
  • ظرفیت پساب صنعت
  •  میزان جامدات موجود در پساب صنعت
  • به‌عنوان مثال در صورتی که میزان جامدات موجود در پساب زیاد باشد، نیاز به صفحات بیشتری برای تصفیه خواهد بود. با توجه به اینکه زیاد شدن تعداد صفحات، تاثیر مستقیمی بر ابعاد دستگاه می‌گذارد، بدین منظور دستگاه فیلترپرس بزرگتر طراحی می‌گردد.

    مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین ظرفیت دستگاه فیلتر پرس چیست؟

    از جمله اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تعیین ظرفیت دستگاه فیلتر پرس می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  •  تعداد سیکل کاری دستگاه فیلتر پرس در یک روز
  • درصد جامدات خشک در پساب و فاضلاب ورودی به دستگاه
  • میزان ساعت کارکرد فیلترپرس در یک روز
  • فضای موجود برای نصب دستگاه فیلترپرس
  • میزان دبی ورودی به دستگاه فیلتر پرس
  • میزان pH فاضلاب ورودی به دستگاه
  • قیمت دستگاه فیلتر پرس

    پارامترهای تعیین کننده زیادی بر روی قیمت فیلتر پرس اثرگذار هستند. از جمله این پارامترها می توان به تعداد و ابعاد صفحات فیلترپرس، نوع و میزان فاضلاب و همچنین نوع پارچه فیلتر پرس، اشاره داشت. برای خرید و آشنایی با قیمت فیلتر پرس می توانید با کارشناسان ونداد افزار تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما بهره مند بشوید.

    جمع بندی

    فیلترپرس filterpress دستگاهی است که عملیات تصفیه را در حجم زیاد انجام می‌دهد و مایع و جامد را از یکدیگر جدا خواهد ساخت. به طور عمده فیلتر پرس ها فیلترهای تحت فشار هستند که در طراحی و ساخت آن‌ها از صفحاتی استفاده خواهد شد که بین یک صفحه ثابت، یک صفحه متحرک که به جک هیدرولیک متصل گردیده است قرار دارند و به هم فشرده خواهند شد.

     در این دستگاه با استفاده از فشار هیدرولیکی تحمیل به دوغاب، فرآیند آبگیری از دوغاب با عبور کردن مایع از میان روزنه صفحات و محصور شدن ذرات در پشت صفحات صورت می‌پذیرد. باتوجه به مزایای ذکر شده در رابطه با دستگاه فیلتر پرس، چنانچه قصد تهیه این محصول را دارید می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان مجموعه صنعتی ونداد افزار  زاینده رود در تمامی روزهای هفته تماس حاصل نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه خرید و نصب این محصول را جویا شوید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    صنعت و تولید