اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303247944125675
در دسترس نیست

علت جوش آوردن ماشین چیست و چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

کد: 140303247944125675

، (اخبار رسمی): شاید جوش آرودن ماشین یکی از مشکلات فنی رایج باشد ولی اگر به دفعات در ماشین تکرار شود می تواند موتور خوردرو را از کار بیندازد. با استفاده از روش های ساده ای می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید با امداد خودرو شرق تهران تماس بگیرید تا خیلی زود مشکل را برطرف کنند.

علت جوش آوردن ماشین چیست و چه اقداماتی باید انجام دهیم؟
حضور کارشناسان امداد خودرو شرق تهران در محل خرابی ماشین و رفع مشکل جوش آوردن خودرو

جوش آوردن ماشین یک مشکل عادی در تمام وسایل نقلیه است که در اثر راندمان بسیار، خرابی فن رادیاتور، مسدود بودن اگزوز، شرایط آب و هوایی منطقه، بی کیفیت بودن مایع خنک کننده و... رخ می دهد. در چنین موقعیتی بهتر است باید و نباید هایی را رعایت کنید. به هیچ عنوان در رادیاتور را باز نکنید و آب روی موتور نریزید، بلکه با باز کردن کاپوت و کمی حرکت کردن می توانید، حرارت موتور را کم کنید؛ در نهایت باید با شماره امداد خودرو تهران یا هر استانی که در آن ساکن هستید، تماس بگیرید تا در کم ترین زمان ممکن با تجهیزات لازم برای رفع اشکال خودرو شما برسند.

دلایل جوش آوردن خودرو

مهمترین عواملی که باعث جوش آمدن موتور ماشین می شوند؛ عبارت اند از: 

  • خراب شدن فن رادیاتور
  • کمبود روغن موتور
  • بی کیفیت بودن روغن موتور و مایع خنک کننده 
  • اشکال در سیستم خنک کننده خودرو
  • عدم عملکرد صحیح پمپ آب 
  • آسیب دیدن واشر سرسیلندر و خود آن
  • مسدود بودن اگزوز
  • عدم روغن کاری مناسب سوپاپ ها و سفت شدن آن ها
  • اشکال در خود موتور 

در نظر داشته باشید که پیش از جوش آوردن، خودرو علائمی از جمله خروج بخار از زیر کاپوت، کاهش قدرت و افزایش دمای موتور را از خود نشان می دهد. با شناخت این علائم شما می توانید پیش از جوش آوردن خودرو آن را به مکانی خنک منتقل کنید.

در هنگام جوش آوردن خودرو چه کاری انجام دهیم؟

هنگامی که خودرو جوش می آورد و آمپر بالا رفته است، بلافاصله در کاپوت را باز نکنید؛ زیرا ممکن است بر اثر فشار بالا، بخار و آب جوش بر روی شما بریزد. بنابراین در چنین مواقعی خودرو را خاموش نکنید و بخاری را فعال کرده تا کمی از حرارت داخل موتور کم شود. سپس به آرامی در کاپوت را باز کنید و کمی با ماشین شتاب بگیرید. با این کار دما تا 6 الی 10 درجه کاهش می یابد.

برخی از افراد در این وضعیت اشتباهات خطرناکی مانند خاموش کردن خودرو، آب ریختن روی موتور و باز کردن در رادیات را انجام می دهند که می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. موارد زیر اقداماتی هستند که شما می توانید در هنگام جوش آوردن موتور انجام دهید:

  1. در موتور را باز کرده و با سرعت کم حرکت کنید.
  2. آرام و با احتیاط آب روی رادیاتور بریزید.
  3. اگر همچنان آمپر موتور بالا بود با امداد خودرو شرق تهران یا امداد خودرو مرکزی تماس بگیرید. متخصصین امداد خودرو خیلی زود به محل خرابی ماشین مراجعه کرده و مشکل را حل خواهند کرد.

روش جلوگیری از جوش آوردن ماشین

راهکارهایی وجود دارد که در صورت رعایت آنها می توانید از جوش آوردن خودرو خود جلوگیری کنید. در ادامه موثرترین روش ها را بیان خواهیم کرد:

  1. کثیف بودن رادیاتور یکی از موضوعاتی است که می تواند باعث جوش آوردن ماشین شود. اگر به صورت منظم و در فواصل زمانی مشخصی، رادیاتور را بشویید و گرد و غبار آن را تمیز کنید، خودرو شما سلامت بالاتری خواهد داشت. با استفاده از پمپ باد به راحتی می توانید رادیاتور را تمیز کنید. 
  2. مایعات موجود در سیستم خنک کننده ماشین اهمیت بسیار بالایی دارند. باید دائما سطح مایع خنک کننده، روغن موتور و هر مایع حیاتی موجود در ماشین را بررسی کنید. 
  3. ترموستات یکی از قطعات مهم در موتور خودرو است که در صورت داشتن ایراد می تواند باعث افزایش دمای موتور یا کاهش دمای آن شود. آن را بررسی نمایید و عیب های موجود در ترموستات را برطرف نمایید.
  4. مایع خنک کننده و سایر مایعات حیاتی خودرو از طریق شیلنگ ها و تسمه ها، در قسمت مورد نیاز گردش می کنند. اگر این شیلنگ ها مشکلی داشته باشند، روند کار مایعات نیز به مشکل برمیخورد. حتما این موارد را نیز بررسی نمایید. 
  5. هر سه سال یک بار باید رله های فن رادیاتور را تعویض نمایید چرا که طول عمر آن تمام شده است. 
  6. در آخر اگر هر گونه علامت و مشکلی در سیستم خودرو مشاهده کردید، آن را جدی بگیرید. توجه به نشانه های کوچک می تواند از ایجاد مشکلات بزرگ جلوگیری کند.

جوش آوردن ماشین یکی از مشکلاتی است که در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد آسیب جدی در خودرو شود. زمانی که این اتفاق در دفعات زیاد تکرار شود، ممکن است موتور خودرو آسیب جدی ببیند یا یکی از قطعات مانند یا واشر سرسیلندر، یاتاقان ها یا سوپاپ ها به صورت کلی بسوزد. به همین دلیل بهتر است هر کاری انجام دهید تا از جوش آوردن ماشین جلوگیری کنید.

کلام آخر 

جوش آوردن ماشین، یک مشکل جدی و رایج در بین خودروها است که می تواند باعث آسیب به موتور خودرو شود. معمولا پیش از جوش آوردن، خودرو علائمی مانند افزایش دمای موتور، خروج بخار و کاهش قدرت را از خود نشان می دهد. در چنین موقعیتی بهتر است از آب ریختن به روی موتور، خاموش کردن خودرو و باز کردن در رادیاتور بپرهیزید و به نزدیک ترین تعمیرگاه مراجعه کنید. اگر فاصله شما تا مکانیکی زیاد است می توانید با باز کردن کاپوت، روشن کردن بخاری و آرام حرکت کردن، خودرو را خنک کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 092116*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید