اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303297950025972
در دسترس نیست

برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید

کد: 140303297950025972

، (اخبار رسمی): در حال حاضر برندهای بزرگ و مطرحی چون اپل، سامسونگ، لنوو، اچ پی و دل بخش زیادی از بازار لپ‌ تاپ‌های دنیا را با تولید دستگاه‌‌های قدرتمند و پیشرفته از آن خود کرده‌اند.

برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید
برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید
برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید
برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید
برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید
برندهای لپ تاپ با بیشترین فروش و تولید

از همین رو شاید برای شما هم این سؤال مطرح شود که بیشترین سهم فروش و تولید لپ تاپ متعلق به کدام کمپانی است و چه برندهایی رتبه‌های نخست بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی پرفروش ترین برندهای لپ تاپ و عواملی که آن‌ها در صدر جدول بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار قرار داده است، بپردازیم.

پرفروش‌ترین برندهای لپ تاپ در جهان

علاوه‌بر محبوبیت، عوامل دیگری مانند گستردگی بازار در کشورهای مختلف، نوآوری، مشخصات سخت‌افزاری و همگام بودن با تکنولوژی‌های روز می‌تواند بر فروش یک برند تأثیر مستقیم بگذارد و با پیشی گرفتن از کمپانی‌هایی چون اپل و سامسونگ جایگاه نخست را کسب کند. 

در واقع آنچه محصولات یک کمپانی را در رتبه پرفروش‌ترین‌‌‌ها قرار می‌دهد، کیفیت محصول و در دسترس بودن آن است که سبب می‌شود کاربران بیشتری بتوانند مدل‌های مورد نظر خود از فروشگاه‌های سراسر دنیا با بهترین پشتیبانی خریداری کنند.

عکس زیر پرفروش ترین برندهای لپ تاپ در آمریکا را نشان می دهد:

به نظر شما پرفروش‌ترین برند لپ تاپ در جهان کدام است و چه سهمی از بازار جهانی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

Lenovo

لنوو، برندی با ارزش چشمگیر 15.96 میلیارد دلار و کسب امتیاز 3.9 تا 4.5 برای رضایت مشتری، در مقاوم نخست پرفروش‌ترین برند لپ تاپ دنیا قرار دارد. این برند چینی با تصاحب حدود 24 درصد از سهم فروش بازار نشان داده که می‌توان با ارائه محصولات با‌کیفیت و ارزش خرید بالا، نه‌تنها در بازار داخلی چین بلکه در سطح جهانی نیز موفق بود. 

حمایت مردم چین از برندهای داخلی و استقبال گرم مشتریان در بازارهای بزرگی مانند هند، به این موفقیت‌ها دامن زده است. لنوو با تولید لپ‌تاپ‌هایی که هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد، نیازهای متنوع کاربران را برآورده می‌سازند، توانسته است خود را به‌عنوان یک برند جهانی مطرح و متمایز کند.

این کمپانی تا پایان سه ماهه سوم سال 2023، حدود 14.3 میلیون دستگاه رایانه شخصی فروخته است.

HP

در حالی که لنوو در سال‌های اخیر، خود را به عنوان برترین تولیدکننده لپ تاپ در جهان تثبیت کرده است، HP هنوز هم در بخش لپ‌ تاپ‌ها و رایانه‌های نوت‌بوک، رقیب سرسختی به شمار می‌رود. رقابت تنگاتنگ میان لنوو و اچ پی سبب شده که هر ساله رتبه‌های اول و دوم بین این دو فروشنده تغییر کند.

HP با برخورداری از 22.5 درصد سهم بازار در رتبه دوم پرفروش‌ها قرار می‌گیرد و این موفقیت را بیشتر مدیون مدل‌های محبوبی مانند Envy، Elitebook، Pavilion، Omen و Pavilion Gaming است. این برند آمریکایی، بزرگترین بازار فروش را در ایالات متحده دارد و به‌نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر چند سال اخیر دوباره مقام نخست در جهان را بدست آورد.

Dell

شرکت آمریکایی Dell پس از بستن چندین قرارداد کلیدی دولتی برای نوت بوک در ایالات متحده و کانادا، شاهد افزایش سهم بازار بوده است. علاوه‌بر این، عرضه کروم‌بوک‌های دل به آن این امکان را داده تا با سهم فروش 17.3 درصد در سه‌ ماهه سوم 2023 به جایگاه سوم در سهم بازار جهانی لپ‌ تاپ صعود کند.

این برند که توانسته جایگاه خود را در فروش کامپیوترهای شخصی از سال 2009 تاکنون حفظ کند، همچنان یکی از بازیگران کلیدی در بازار جهانی محسوب می‌شود. دل با ارائه محصولات و خدمات متنوع از جمله فناوری‌های زیرساخت و لپتاپ، به تقویت موقعیت خود در بازار ادامه می‌دهد و با توجه به تغییرات مداوم در نیازهای فناوری، به دنبال ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای مشتریان خود است.

Apple

شرکت اپل با تاریخچه‌ای حدود نیم قرن در صنعت فناوری، همچنان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید لپ‌ تاپ‌ شناخته می‌شود. با وجود رقابت شدید در این بازار، اپل توانسته با مک‌بوک‌های خود، که نمادی از کیفیت و نوآوری هستند، جایگاه چهارم را در سطح جهانی با سهم بازار 8.9 درصد در سال 2023 بدست آورد. این در حالی است که در بازار آمریکا، اپل با سهم 16.1 درصد در رتبه سوم قرار گرفته است. این تفاوت در سهم بازار می‌تواند نشان‌دهنده تمایل بیشتر مصرف‌کنندگان آمریکایی به محصولات اپل باشد.

ASUS

ایسوس، با تاریخچه‌ای نسبتاً جوان اما پر افتخار، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت فناوری شناخته می‌شود. این شرکت تایوانی، در مدت‌زمان کوتاهی توانست به رتبه‌های بالای جهانی دست یابد و با داشتن سهم 7.2 درصدی از بازار، در تعقیب رقبایی چون اپل قرار بگیرد. 

ایسوس به خاطر تولید لپ‌ تاپ‌های گیمینگ باکیفیت و مادربردهای پیشرفته، شهرت زیادی کسب کرده است. از سری ZenBook گرفته تا ROG و VivoBook، ایسوس توانسته در هر دسته‌بندی محصولی قابل اعتماد برای پوشش نیازهای متنوع کاربران ارائه دهد. 

Acer 

ایسر، با سابقه‌ای 47 ساله در بازار تکنولوژی، همزمان با غول‌هایی چون اپل شروع به کار کرد و در دوره‌ای بین سال‌های 2006 تا 2008، به عنوان سومین برند پرفروش در بازار شناخته شد. این شرکت که پیش از این بر ایسوس برتری داشت، اکنون با 6.5 درصد سهم بازار، کمی پایین‌تر از رقیب تایوانی خود قرار گرفته است.

ایسوس، با تمرکز بر خلاقیت و نوآوری در طراحی و عملکرد، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از پنج شرکت برتر در تولید محصولات رایانه‌ای در سال 2022 تثبیت کرد. 

سایر برندها

حدود 15.5 درصد از سهم باقی‌مانده بازار را برندهایی چون ام اس آی، سامسونگ، هواوی، ریزر، مایکروسافت و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر در اختیار دارند و در تلاشند برای رسیدن به جایگاه تولیدکنندگان برتر سال، گوی سبقت را از برندهای پرفروش دنیا بربایند.

همانطور که دیدیم به ترتیب لنوو، اچ پی، دل، ادل، ایسوس و ایسر با برخورداری از بیشترین سهام فروش در مقاوم‌های یک تا ششم برترین فروشندگان لپ تاپ دنیا قرار دارند. رقابت بسیار نزدیک این کمپانی‌ها سبب شده که کوچک‌ترین تغییر استراتژی یا عقب ماندن از روند رو به جلوی تکنولوژی تعیین‌کننده باشد و برای آنها به قیمت از دست دادن جایگاه‌های نخست فروش و سقوط به رتبه‌های پایین‌تر تمام شود.

https://www.coolest-gadgets.com/laptop-statistics#:~:text=In%202023%2C%20according%20to%20an,with%20114.8%20million%20units%20shipped.

https://fortunly.com/articles/lap-top-market-share/ 

https://www.marketing91.com/top-laptop-brands/ 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]