اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304047955326001
در دسترس نیست

بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن

کد: 140304047955326001

، (اخبار رسمی): چین، یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست که در شرق آسیا کشیده شده و اقلیم متنوعی دارد؛ به‌گونه‌ای که از شمال تا جنوب آن، دو جور آب‌وهوای کاملا متفاوت را تجربه می‌کند. دراین‌میان، آب و هوای پکن واقع در شمال غرب چین، معمولا معتدل و خنک بوده و در زمستان، به سرما نزدیک می‌شود.

بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن
بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن
بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن
بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن
بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن
بهترین زمان برای خرید تور چین و سفر به پکن

بنابراین تور چین تابستان یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفر به این شهر است. در ادامه، به جزئیات بیشتری درباره آب‌وهوا و بهترین زمان سفر به پکن آشنا خواهید شد.

آب و هوای پکن در سال اب و هوای پکن

شباهت بسیار زیادی به وضعیت اقلیمی ایران دارد. بهار و پاییز معتدل و خنک، تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سرد و خشک این شهر، معرفی کاملی از وضعیت آب‌وهوایی آن در فصول مختلف سال است. در ادامه جزئیات کامل‌ترین از وضعیت اقلیمی هر فصل را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

1.    آب و هوای شهر پکن در بهار

برای گردشگرانی که قصد خرید تور چین در فصل بهار را دارند، پکن بهشت روی زمین خواهد بود. این فصل از سال که 15 مارس تا 15 می (10 اسفند تا 10 خرداد) را شامل می‌شود، با آب‌وهوای بسیار خنک و معتدلش به استقبال گردشگران می‌رود. دمای هوای پکن در فصل بهار از 11 تا 20 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

بیشترین چیزی که در این فصل از سال مهمانان این شهر را حسابی شگفت‌زده می‌کند، شکوفه‌های گیلاس، باران‌های موسمی و کوه‌های پوشیده‌شده در مه است. البته اگر قصد سفر در تعطیلات سال نوی خورشیدی را دارید، بهتر است بدانید که آب و هوای پکن در نوروز بین 8 تا 21 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند و چند روز بارانی هم دارد.

2.    آب و هوای پکن در تابستان

ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست، تابستان پکن را تشکیل می‌دهند. این فصل از سال به لطف جشنواره‌های متعددی که در پکن برگزار می‌شود، جزء داغ‌ترین فصول گردشگری به حساب می‌آید. ترکیب گرمای نسبتا سوزان 24 تا 31 درجه‌ای هوا با رطوبت ناشی از باران، وضعیت آب و هوای پکن در فصل تابستان را تشکیل می‌دهد. یادتان باشد که ماه‌های جولای و آگوست یعنی 10 تیر تا 9 شهریور از پربارش‌ترین فصول سال در پکن هستند. بنابراین اگر در این دو ماه قصد سفر به پکن را داشتید، در بین وسایل سفر خود چتر را فراموش نکنید.

3.    آب و هوای شهر پکن چین در پاییز

فصل پاییز پکن از نظر آب‌وهوایی وضعیتی مشابه با بهار آن دارد. در این فصل از سال هوا آنقدر معتدل و خنک هست تا گردشگران بتوانند بخش اعظمی از اوقات خود را بیرون از هتل سپری کنند. این فصل از سال با رنگ‌آمیزی خارق‌العاده‌ای که دارد، جلوه‌ای تماشایی به گوشه‌گوشۀ شهر می‌بخشد. فصل پاییز پکن شامل ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر) است و دمای هوا در آن از 9 تا 26 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

4.    آب و هوای پکن در زمستان

زمستان پوشیده‌ازبرف هم می‌تواند فصل جذاب دیگری برای سفر به پکن باشید. زمستان این شهر شامل ماه‌های نوامبر تا فوریه (10 آبان تا 9 اسفند) می‌شود و آب و هوای چین پکن در این فصل از 4- تا 4 درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند؛ اما اگر تحمل شب‌های یخبندان پکن را دارید، خیابان‌های خلوت و عمارت‌های باستانی بدون گردشگر، جذابیت سفر به این شهر در فصول سرد را برایتان دوچندان می‌کند.

بهترین فصل سفر به پکن

در حالی که برای گروهی از گردشگران بهترین زمان سفر به پکن فصل بهار و پاییز است، برای برخی دیگر این سرمای زمستان و یا حتی گرمای مرطوب تابستان است که جذابیت دارد. بنابراین در انتخاب بهترین زمان سفر به پکن روحیه گردشگری افراد و سازگاری آن‌ها با وضعیت آب‌وهوایی هر فصل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در حالت کلی فصل بهار و پاییز برای کسانی که از سرما و گرمای طافت‌فرسا فراری هستند، بهترین انتخاب خواهد بود. این دو فصل از سال پکن زیبایی‌های شورانگیزی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد.

تابستان‌های پکن اگرچه گرم و سوزان است؛ بااین‌حال به واسطه برگزاری جشنواره‌های رنگارنگ و فستیوال‌های شاد لحظات بسیار لذت‌بخشی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. ناگفته نماند که با آمدن تابستان، پکن به شلوغ‌ترین شهر آسیایی تبدیل می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از خرید این تور خارجی خود را برای مواجهه با شلوغی و ازدحام موجود در جاذبه‌های گردشگری این شهر آماده کنید.  زمستان‌های پکن نیز به دلیل سردی هوا به شهری بسیار خلوت و خالی از گردشگر تبدیل می‌شود. بااین‌وجود، امکان انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های زمستانی اوقات بسیار دلچسبی را برای گردشگران رقم می‌زند.

بهترین زمان خرید در پکن

اگر به قصد خرید راهی پکن هستید، باید بدانید که بازارهای سنتی و فروشگاه‌های مدرن این شهر در 4 فصل سال آماده خدمت‌رسانی به گردشگران هستند. پکن شهری پیشرفته و وسیع با مراکز تجاری متعدد است. شما در هر خیابان از این شهر که قدم بگذارید، می‌توانید با یک برج تجاری، آسمان‌خراش یا بازاری کاملا سنتی با غرفه‌های تاریخی روبه‌رو شوید. خیابان وانگفوچینگ، بازار ابریشم، خیابان کیانمن، بازار مروارید هونگکیائو، خیابان کیان من (Qianmen) و منطقه خرید شیدان (Xidan) از معروف‌ترین بازارها و مراکز خرید پکن محسوب می‌شوند.

بهترین زمان برای حضور در فستیوال های پکن

بعد از آب و هوای پکن این جشنواره‌های رنگارنگ این شهر است که پای هزاران گردشگر را به این منطقه باز می‌کند. جالب است بدانید که برای برخی از گردشگران، شرکت‌کردن در فستیوال‌های معروف و نمایشگاه‌های بین‌المللی چین بیش از بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور اهمیت دارد. بنابراین، بهتر است پیش از رزرو تور نمایشگاهی چین یا تور گردشگری این کشور، با تاریخ برگزاری معروف‌ترین فستیوال‌ها و جشن‌های ملی چینی آشنا شوید:

  •        فستیوال پاکی و روشنایی: 12 فروردین
  •       روز می: 11 اردیبهشت
  •        جشنواره فانوس یوانشیاجی: روز پانزدهم نخستین ماه قمری
  •        فستیوال قایق اژدها: خردادماه
  •        سال نوی چینی: بهمن‌ماه
  •        جشن میانه پاییز: اواسط آبان

ارزان‌ترین زمان سفر به پکن

در تعیین بهترین زمان سفر به پکن نقش هزینه‌های اقتصادی را نمی‌توان نادیده گرفت. مسلما هزینه سفر به پکن نظیر سایر مقاصد گردشگری در فصول شلوغ سال به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. همان‌طور که گفته شد، خنک‌بودن آب‌ و هوای پکن در بهار و برپایی جشنواره‌های متعدد در این فصل، این شهر را به مقصدی بسیار جذاب برای گردشگران تبدیل می‌کند.

طبیعتا در این فصل از سال نه‌تنها هزینه‌ پرواز، که مخارج مربوط به اقامت در هتل، خوردوخوراک و بازدید از جاذبه‌های گردشگری پکن هم بیشتر می‌شود. بنابراین اگر مایلید سفری ارزان و اقتصادی به پکن داشته باشید، بهتر است تاریخ سفر را به پاییز یا زمستان این کشور موکول کنید. در این فصول هتل‌های پکن با ارائه تخفیفات عالی، هزینه‌های سفرتان به این کشور را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

خرید تور پکن با بهترین قیمت از تریپ

همان‌طور که گفتیم، پکن پایتخت چین و یکی از مهم‌ترین شهرهای آن است. به‌همین‌دلیل اغلب مسافران چین بلیط پرواز خود را به مقصد این شهر خریداری می‌کنند. شما نیز با هر هدفی که راهی چین هستید، می‌توانید برای رزرو بلیط هواپیما یا خرید تور، به ما اعتماد کنید.

آژانس هواپیمایی تریپ با نزدیک به دو دهه تجربه در حوزه توریسم درون و برون‌مرزی، بهترین برنامه سفر با قیمت مناسب را به گردشگران عزیز ایرانی عرضه می‌کند. برای مشاهده برنامه و تاریخ سفر و یا رزرو تور و بلیط هواپیما، به www.trip.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]