اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304097960826017
در دسترس نیست

ثبت شرکت در اسپانیا

کد: 140304097960826017

، (اخبار رسمی): امروز می‌خواهیم مفصل درباره ثبت شرکت در اسپانیا صحبت کنیم. به‌عنوان یک خارجی شما می‌توانید با ثبت شرکت در این کشور اروپایی، اقامت دائم اسپانیا را نیز به‌دست بیاورید و خیلی راحت بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تردد کنید.

ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا
ثبت شرکت در اسپانیا

امروز می‌خواهیم مفصل درباره ثبت شرکت در اسپانیا صحبت کنیم. به‌عنوان یک خارجی شما می‌توانید با ثبت شرکت در این کشور اروپایی، اقامت دائم اسپانیا را نیز به‌دست بیاورید و خیلی راحت بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تردد کنید.

اسپانیا جزء کشورهایی‌است که به‌لحاظ اقتصادی بعداز سال 2000 پیشرفت‌های زیادی کرده و توانسته خودش را به یکی از قدرت‌های اقتصادی در دنیا تبدیل کند. اگر فکر می‌کنید با ثبت شرکت در این کشور، کارتان توسعه پیدا خواهد کرد و اقامت اسپانیا چیزی‌است که به آن احتیاج دارید، تا انتهای مقاله همراه‌مان بمانید تا به‌صورت کامل درباره این موضوع حرف بزنیم.

چرا باید به‌سراغ ثبت شرکت در اسپانیا برویم؟

به‌لحاظ جغرافیایی اسپانیا در شبه‌جزیره ایبری واقع شده و طولانی‌ترین مرز اتحادیه اروپا را با کشور پرتغال دارد. دولت اسپانیا شغل‌های مختلف را در گروه‌بندی‌های مختلفی قرار می‌دهد و در هر دسته مقرراتی مختص با همان شغل وجود خواهد داشت. ممکن است در اولین مواجه با فرهنگ کسب‌وکار اسپانیایی این تفاوت‌ها کمی شما را اذیت کند، اما به‌مرور متوجه آن‌ها خواهید شد.

اسپانیا توانسته در طول سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مراکز مهم تجاری در اروپا شود و مادرید، بارسلونا و والنسیا امروز جزء مراکز مهم کارآفرینی به‌شمار می‌روند. ازطرفی مزیت‌های که ثبت شرکت در این کشور برای بسیاری از افراد به‌همراه دارد، باعث شده تا انجام چنین کاری در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری را جذب کند.

با انواع شرکت ها در اسپانیا آشنا شوید

سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کشور اسپانیا می‌توانند شرکت‌های مختلفی را تاسیس کنند. متداول‌ترین حرکت برای شروع یک کسب‌وکار در کشور اسپانیا، ثبت شرکتی با مسئولیت محدود (Limited Liability Company) است. البته اگر در ایران هم شرکت ثبت کرده باشید، با این نوع از شرکت‌ها آشنایی کافی خواهید داشت.

شرکت‌های انحصاری (Sole Proprietorship) نیز برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند به‌تنهایی یک کسب و کار کوچک داشته باشند، در اسپانیا قابل ثبت است. به غیر از 2 موردی که برای شما نام بردیم و معرفی کردیم، انواع دیگری نیز از شرکت‌های قابل ثبت در اسپانیا وجود دارند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • شرکت با چند شریک در اسپانیا (Partnership): این نوع از شرکت بیش‌از 2 عضو نیاز دارد. بهترین گزینه برای مواقعی که می‌خواهید از منابع و تخصص بیشتری نسبت به یک شرکت انفرادی استفاده کنید، اما ساختار رسمی‌تری نیاز ندارید.
  • شرکت سهامی عام در اسپانیا (Public Limited Company): سهام این شرکت‌ها به‌صورت عمومی در بازار سهام معامله می‌شود. بهترین ساختار برای شرکت‌های نیازمند به منابع مالی بزرگ.
  • شرکت تعاونی در اسپانیا (Cooperative Company): برای تاسیس این نوع شرکت حداقل 3 نفر نیاز خواهید داشت. در شرکت‌های تعاونی به‌دلیل منافع مشترک، اعضا می‌توانند نیروی کار مورد نیازشان را خودشان استخدام کنند.
  • شرکت مشارکت محدود در اسپانیا (Limited Partnership): شرکای عمومی و شرکای محدود 2 نوع از شریک در چنین شرکت‌هایی هستند. تعهدات و اداره شرکت برعهده شرکای عمومی خواهد بود و تامین سرمایه برعهده شرکای محدود.
  • مشارکت محدود با سهام دولتی در اسپانیا (Limited Partnership with Shares): این نوع از شرکت ویژگی‌های یک شرکت مشارکت محدود و سهامی‌عام را ترکیب می‌کند.
  • شرکت اجتماعی با منافع اقتصادی در اسپانیا (Economic Interest Grouping): در این ساختار 2 شرکت یا بیشتر از آن می‌توانند بر یک پروژه یا فعالیت اقتصادی مشترک با هم همکاری کنند.
  • شرکت اروپایی در اسپانیا (European Company): این نوع از شرکت مناسب آن دسته از مشاغلی‌است که در چند کشور عضو اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند. این نوع شرکت با فراهم‌کردن چارچوب مورد نیاز آن‌ها تجارت را ساده‌تر خواهد کرد.
  • دفاتر شعب یا نمایندگی در اسپانیا (Branch Office): در این ساختار اصلا نیازی به ثبت شرکت در اسپانیا نیست و تنها با اخذ نمایندگی می‌توان در این کشور فعالیت کرد.

شرایط ثبت شرکت در اسپانیا

شما برای ثبت شرکت در کشور اسپانیا باید حداقل سرمایه مورد نیاز برای این کار را داشته باشید. یکی از شرایط ثبت شرکت در اسپانیا تمکن مالی برای آن است:

  • 3000 یورو برای شرکت‌های SL/SLNE
  • 60000 یورو برای شرکت‌های SA

برای سرمایه سهام نیز شما باید حساب بانکی خودتان را داشته باشید. شماره شناسایی مالیاتی (NIE یا Numero Identificacion Extranjero) نیز یکی دیگر از شروط مهمی‌ است که باید دارا باشید.

اگر قصد ثبت شرکت در صنایع خاص را داشته باشید، مجوز آن‌ها نیز مورد نیاز خواهد بود. برای مالیات بر ارزش افزوده باید نام‌نویسی کرده و ویزای مناسب ثبت شرکت را دریافت کنید. وجود حداقل یک سهامدار برای SL/SLNE و SA نیز از شروط اصلی خواهد بود.

قوانین ثبت شرکت در اسپانیا

برای ثبت شرکت در این کشور اروپایی حداقل باید 18 سال سن داشته باشید. طبق قوانین ثبت شرکت در اسپانیا هیچ‌یک از مدیران برای اخذ اقامت این کشور ازطریق ثبت شرکت، شرایط ویژه‌ای نخواهد داشت و همه می‌توانند از چنین شرایطی به‌صورت یکسان بهره‌مند شوند.

در تمامی اسامی شرکت‌های ثبت شده در این کشور می‌توانید عبارت sociedad limitada را ببینید، چون نام شرکت باید ساختار آن را نیز شامل شود. تمامی شرکت‌ها حداقل یک مدیر نیاز خواهند داشت و همه‌شان باید در اداره ثبت تجارت اسپانیا به‌ثبت برسند.

هزینه ثبت شرکت در اسپانیا

هزینه ثبت بستگی به انواع شرکت ها در اسپانیا دارد و هر مجموعه بسته به شرایطش می‌تواند هزینه‌های مختلفی داشته باشد. اما می‌توان گفت که به‌طور معمول هزینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در این کشور تقریبا 550 یورو خواهد بود. این هزینه بدون احتساب سرمایه اولیه ذکر شده است. برای ثبت شرکت‌های سهامی عام به جز سرمایه اولیه حدودا 750 یورو نیاز خواهد بود.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

برای ثبت شرکت در این کشور باید مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

  • مرحله اول: اگر نماینده‌ای قصد دارد این کار را برای شما انجام دهد، سرمایه‌گذاران باید به او وکالت دهند.
  • مرحله دوم: اگر شخص حقوقی در میان است، باید درخواست شماره شناسنامه مالیاتی (NIF) و برای شخص حقیقی شماره شناسنامه خارجی (NIE) داده شود.
  • مرحله سوم: باید درخواست گواهی نام شرکت داده شود.
  • مرحله چهارم: برای واریز سرمایه اولیه و دریافت گواهی بانکی باید حساب بانکی در اسپانیا افتتاح شود.
  • مرحله پنجم: باید در دفاتر رسمی اسپانیا اساسنامه شرکت را ثبت کنید.
  • مرحله ششم: باید مالیات 15 تا 25درصدی را بپردازید و سپس NIF موقت دریافت کنید.
  • مرحله هفتم: در شهر مربوط باید پرونده ثبت شرکت باز کنید.
  • مرحله هشتم: اخذ NIF قطعی شرکت (شماره شناسایی مالیات)
  • مرحله نهم: شرکت شما در اسپانیا شروع به فعالیت خواهد کرد.

مالیات شرکت ها در اسپانیا + مالیات ثبت شرکت در اسپانیا

مالیات شرکتی (IS)، مالیاتی‌است که شرکت‌ها و نهادهای واجد شرایط پرداخت مالیات در اسپانیا باید بپردازند. اگر شما طبق قوانین اسپانیا در این کشور شرکتی تاسیس کنید و دفتر ثبت‌شده‌ای داشته باشید، مشمول قانون پرداخت مالیات خواهید شد. نرخ عمومی پرداخت مالیات برای شرکت‌ها به‌طور کلی در این کشور 25درصد است. شرکت‌های تازه‌تاسیس در این کشور براساس دوره مالیاتی خود مشمول پرداخت 15درصد مالیات خواهند بود.

اگر شرکتی بخواهد به‌عنوان استارتاپ در اسپانیا فعالیت کند نیز مشمول پرداخت مالیات 15درصدی خواهد شد. البته برای شرکت‌های تازه تاسیس اگر سودی بیش‌از 300هزار یورو در یک‌سال اول اتفاق بیفتد، درصد مالیات به 20درصد افزایش پیدا خواهد کرد. پس‌از 2 سال نرخ عمومی مالیات برای این شرکت‌ها اعمال خواهد شد که همان 25درصد است.

مبلغ و هزینه مورد نیاز برای ثبت شرکت در اسپانیا

بسته به نوع شرکت شما بین 3هزار تا 60هزار یورو سرمایه برای ثبت شرکت خارجی در اسپانیا خواهید داشت. هزینه‌های ثبت شرکت در این کشور را می‌توان به هزینه‌های اصلی و عمومی تقسیم کرد. از هزینه اصلی می‌توان به مواردی که در ادامه خواهیم گفت اشاره کرد:

  • حداقل هزینه سرمایه‌گذاری
  • هزینه دفتر اسناد رسمی
  • قیمت ثبت مرکزی
  • هزینه درج در ثبت کسب‌وکار
  • نرخ قانونی‌کردن دفاتر حسابداری
  • قیمت نام‌نویسی تجاری در اسپانیا
  • هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار
  • و هزینه‌های مجوز

تمامی این هزینه‌ها بسته به اینکه چه کارکردی دارند، می‌توانند یک‌بار برای همیشه پرداخت شوند یا هر سال آن‌ها را پرداخت کرد.

مزایا و معایب اقامت از طریق ثبت شرکت در اسپانیا

با ثبت شرکت در اسپانیا شما می‌توانید در ابتدا اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. برای اقامت دائم ازطریق ثبت شرکت در اسپانیا مراحل دیگری مورد نیاز است. مجوز کار در اسپانیا باید هر سال تمدید شود، اما بعداز 5 سال می‌توانید اقامت خود را دائم کنید و به شهروند قانونی اسپانیا تبدیل شوید.

متقاضیان این نوع اقامت باید با زبان اسپانیایی آشنایی کافی داشته باشند. بزرگ‌ترین مزیت‌های اخذ اقامت دائم از این روش 5 سال اقامت موقت و آشنایی با زبان آن است. به‌جز آن می‌توان گفت که شما خیلی راحت‌ با ثبت یک شرکت، اقامت یک کشور اروپایی فوق‌العاده را به‌دست خواهید آورد.

جمع‌بندی

ثبت شرکت در اسپانیا یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت در این کشور است. اسپانیا به‌لحاظ کاری موقعیت‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مراودات تجاری داشته باشید و از این راه، تجارت خود را گسترده‌تر کنید.

این کشور برای شرکت‌های تازه تاسیس تخفیف‌های مالیاتی در نظر می‌گیرد و تمامی شرایط را فراهم می‌کند تا شما بتوانید کسب‌وکارتان را شروع کنید. پس‌از گذشت 5 سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را داشته باشید و تا قبل‌از آن نیز اقامت شما در این کشور به‌شکل م

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون