اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304107962025833
در دسترس نیست

با حضور وزیر نیرو به روزترین واحد تولید پنل خورشیدی کشور در خمین راه اندازی شد.

افتتاح دومین خط تولید پنل خورشیدی با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال

کد: 140304107962025833

، تهران , (اخبار رسمی): با حضور وزیر نیرو به روزترین واحد تولید پنل خورشیدی کشور راه اندازی شد. این کارخانه متشکل از دو خط تولید 900 مگاواتی است که برای اولین بار امکان تولید پنل‌های خورشیدی با ظرفیت‌های 550 تا 700وات را برای کشور فراهم می‌کند. در این مجموعه، از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

افتتاح دومین خط تولید پنل خورشیدی با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال
بازدید وزیر نیرو از کارخانه تولید پنل خورشیدی مانا انرژی

فاز دوم بزرگترین کارخانه تولید پنل خورشیدی ایران با ظرفیت 1800 مگاوات در استان مرکزی و 12 نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت مجموع 70 مگاوات در 7 استان به صورت همزمان توسط وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

در جریان سفر وزیر نیرو به استان مرکزی، دومین خط تولید پنل‌های خورشیدی شرکت مانا انرژی پاک با ظرفیت سالیانه ۱۸۰۰ مگاوات افتتاح گردید. این خط تولیدی که در مساحتی به بزرگی ۲۴ هزار مترمربع در پایان سال ۱۴۰۱ احداث و در انتهای سال ۱۴۰۲ به مرحله نصب تجهیزات و تولید آزمایشی رسید، برای نخستین بار امکان تولید پنل‌های خورشیدی با ظرفیت‌های متنوع ۵۵۰ تا ۷۰۰ وات را در کشور فراهم ساخت.

این مجموعه متشکل از دو خط تولید ۹۰۰ مگاواتی است که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین فناوری‌های روز دنیا، قادر به تولید پنل‌های خورشیدی با کیفیت جهانی می‌باشد. بر این اساس، این کارخانه می‌تواند به طور متوسط در هر ۲۲ ثانیه، یک پنل خورشیدی با کیفیت بالا تولید نماید، به طوری که ظرفیت سالیانه تولید آن به ۱۸۰۰ مگاوات می‌رسد.

با توجه به اینکه پیش از این، شرکت مانا انرژی پاک خط تولید ۵۰۰ مگاواتی را نیز به بهره‌برداری رسانده بود، مجموع ظرفیت سالیانه این کارخانه به ۲۳۰۰ مگاوات افزایش یافته است. همچنین با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها، توان  پنل‌های خورشیدی تولیدی این مجموعه به بیش از ۷۰۰ وات رسیده و در این مسیر، اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۴۰۰ نفر ایجاد شده است.

دکتر علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه هم اینک بیش از 300 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت 8400 مگاوات در مراحل مختلف ساخت تا بهره برداری قرار دارند، خاطرنشان کرد: موضوع تامین انرژی به عنوان مهمترین عنصر پیشرفت و رشد اقتصادی و مهمترین ارکان در دستور کار دولت است و طبیعتا تلاش برای رفع ناترازی انرژی ایجاب می کند که از پروژه های صنعت تجدیدپذیر حمایت کنیم بنابراین باید مسیری انتخاب شود که هم مشکل برق کشور و هم دیگر مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: توسعه انرژی های تجدیدپذیر به رفع ناترازی انرژی، نیاز به سوخت و حفظ منابع آب کمک می کند و مهمترین ویژگی آن، یعنی حفظ محیط زیست را برای مردم عزیز ایران فراهم می سازد.

محرابیان عنوان کرد: با قوانین وضع شده و روش های در پیش گرفته شده، مسیر باز شده و مهمترین بخش کار یعنی ریل گذاری برای توسعه تجدیدپذیرها انجام شده است. همچنین برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق، امکان صادرات برق تجدیدپذیر فراهم شده و نیز برای رقابت برق سبز تابلوی مخصوصی در بورس انرژی در نظر گرفته شده که امکان رقابت عرضه کنندگان برق سبز را فراهم کرده است.

دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم زیرساخت ها برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر را ایجاد کرده و ریل گذاری این صنعت با حمایت دولت سیزدهم به ثمر نشسته که در نتیجه این امر 30 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با دستور رییس جمهور شهید، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شورای عالی انرژی، مصوب و هدفگذاری شده است.

درباره شرکت مانا انرژی پاک

شرکت مانا انرژی پاک فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت انواع پنل‌های خورشیدی در سال 1397 آغاز کرده است. محورهای اصلی فعالیت این شرکت تولید یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک، اجرای نیروگاه و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه تجدیدپذیر است. همچنین این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش‌بنیان تولید کننده یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران حداکثر تلاش خود را در راستای ورود به عصر جدید بدون کربن می‌کند.

مانا انرژی پاک هم راستا با چشم انداز 2030 در زمینه انرژی پاک در ایران توانسته است دانش زنجیره ارزش فتوولتائیک را بومی‌سازی کند. ظرفیت تولید ویفرهای سیلیکونی این مجموعه معادل ۱۵۰۰مگاوات، سلول خورشیدی برابر با ۱۵۰۰ مگاوات و ظرفیت تولید پنل‌های مانا انرژی پاک ۲۳۰۰ مگاوات است.

در حال حاضر، پنل‌های خورشیدی مانا انرژی با توان 300 الی 700 وات تولید می‌شوند که با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی فروش این مجموعه در 23 استان، امکان سفارش‌گذاری و دریافت سریع محصول در سراسر کشور فراهم شده است. علاوه بر این، مجموعه تامین انرژی مانا، جهت ارائه خدمات طراحی، اجرا و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و بزرگ مقیاس در خدمت مشتریان و سرمایه‌گذاران فعال این صنعت می‌باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مانا انرژی

شرکت مانا انرژی پاک فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت انواع پنل‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. محورهای اصلی فعالیت این شرکت تولید یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک، اجرای نیروگاه و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه تجدیدپذیر است. این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش‌بنیان تولید کننده یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران حداکثر تلاش خود را در راستای ورود به عصر جدید بدون کربن می‌کند. مانا انرژی پاک هم راستا با چشم انداز ۲۰۳۰ در زمینه انرژی پاک در ایران توانسته است دانش زنجیره ارزش فتوولتائیک را بومی‌سازی کند. ظرفیت تولید ویفرهای سیلیکونی این مجموعه معادل ۱۵۰۰ مگاوات، سلول خورشیدی برابر با ۱۵۰۰ مگاوات و ظرفیت تولید پنل‌های مانا انرژی پاک ۲۳۰۰ مگاوات است. در حال حاضر، پنل‌های خورشیدی مانا انرژی با توان ۳۰۰ الی ۷۰۰ وات تولید می‌شوند که با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی فروش این مجموعه در ۲۳ استان، امکان سفارش‌گذاری و دریافت سریع محصول در سراسر کشور فراهم شده است. علاوه بر این، مجموعه تامین انرژی مانا، جهت ارائه خدمات طراحی، اجرا و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و بزرگ مقیاس در خدمت مشتریان و سرمایه‌گذاران فعال این صنعت می‌باشد. چشم‌انداز گروه صنعتی مانا انرژی ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه و بدون کربن برای مصارف نیروگاهی، صنعتی و خانگی و نیز حضور در بازارهای جهانی است. مانا انرژی پاک در یک نگاه ۱۳۹۷ - تاسیس شرکت مانا انرژی پاک ۱۴۰۰ - کسب گواهی دانش‌بنیان ۱۴۰۱ – ایجاد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مانا ۱۴۰۲ - تبدیل شدن به بزرگترین هلدینگ انرژی تجدیدپذیر در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]