اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304187971625857
در دسترس نیست

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بعد از آبگیری

چرا لباسشویی آبگیری میکند ولی نمی چرخد؟

کد: 140304187971625857

، تهران , (اخبار رسمی): در حالت استاندارد بعد از آبگیری ماشین لباسشویی دیگ باید شروع به چرخیدن کند. سرعت و مدت زمان چرخش درام یا دیگ به نوع برنامه شستشو بستگی دارد. اما در برخی از مواقع بعد از آبگیری درام شروع به چرخیدن نمی کند و شستشو انجام نخواهد شد.

چرا لباسشویی آبگیری میکند ولی نمی چرخد؟
دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی

در حالت استاندارد بعد از آبگیری ماشین لباسشویی دیگ باید شروع به چرخیدن کند. در برخی از مواقع به دلیل اشکال در موتور، برد، تسمه، بلبرینگ و یا پر بودن بیش از اندازه دستگاه، درام شروع به چرخیدن نمی کند.

در حالت استاندارد بعد از آبگیری ماشین لباسشویی دیگ باید شروع به چرخیدن کند. سرعت و مدت زمان چرخش درام یا دیگ به نوع برنامه شستشو بستگی دارد. اما در برخی از مواقع بعد از آبگیری درام شروع به چرخیدن نمی کند و شستشو انجام نخواهد شد. دلایل متعددی برای نچرخیدن دیگ لباسشویی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

اگر آبگیری ماشین لباسشویی به طور کامل انجام شده اما دیگ شروع به چرخیدن نمی کند، موارد زیر را باید بررسی کنید:

پر بودن بیش از اندازه دیگ لباسشویی

ماشین های لباسشویی ظرفیت محدودی دارند و نباید وزن لباس ها بیشتر از این مقدار باشد. چون با زیاد شدن وزن لباس داخل درام، موتور قدرت و توان کافی برای چرخاندن دیگ را نخواهد داشت. در این شرایط ممکن است دیگ با سرعت بسیار پایین بچرخد یا حرکت آن کاملا متوقف شود. برای اطمینان، لباس های اضافه را از دیگ خارج کرده و بررسی کنید که ایا چرخش آن آغاز می شود یا خیر؟

خرابی تایمر لباسشویی

از اصلی ترین دلایل نچرخیدن دیگ لباسشویی بعد از آبگیری می توان به اشکال در تایمر اشاره کرد. تایمر تمام مراحل شستشو از قبیل آبگیری، شستشو، آبکشی و خشک کن را زمان بندی می کند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که تایمر خراب شده باشد. دلایل کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی زیاد است و تعمیرکار باید این قطعه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کند.

اشکال در برد الکتریکی

برد الکتریکی از مهم ترین قطعات داخلی ماشین لباسشویی است و فرمان های مورد نیاز را به بخش های مختلف ارسال می کند. بعد از اتمام آبگیری لباسشویی، فرمان روشن شدن موتور برای چرخاندن دیگ از طریق برد ارسال نمی شود. در نتیجه دیگ ثابت مانده و برنامه شستشو آغاز نخواهد شد. بررسی و عیب یابی برد الکتریکی نیاز به مهارت بالایی دارد و باید توسط تعمیرکار انجام شود.

نوسان زیاد برق

اگر ماشین لباسشویی برق کافی دریافت نکند، دیگ آن قادر به چرخش نخواهد بود. این مشکل می‌تواند ناشی از خرابی در سیم‌کشی، پریز برق یا قطع شدن فیوز باشد. برای اطمینان از تامین برق کافی، باید پریز و سیم‌های برق را بررسی کنید و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

عدم تعادل بار در لباسشویی

اگر پارچه و ملحفه های بزرگ را با لباس های کوچک همزمان در ماشین لباسشویی قرار می دهید، احتمال نچرخیدن دیگ وجود دارد. چون لباس ها به هم گره خورده و در یک گوشه از درام تجمع می کنند. دقت داشته باشید که اگر گره خوردن لباس ها مانع از چرخیدن درام نشود، قطعا باعث لرزش زیاد ماشین لباسشویی خواهد شد. به همین دلیل نباید لباس های کوچک و پارچه های بزرگ را همزمان در لباسشویی قرار دهید.

خرابی تسمه

تسمه موتور و دیگ را به هم متصل می‌کند و نیروی موتور را به دیگ منتقل می‌کند. اگر تسمه پاره یا شل شود، دیگ نمی‌تواند بچرخد. بررسی وضعیت تسمه و تعویض آن در صورت نیاز می‌تواند مشکل را برطرف کند.

مشکل در بلبرینگ‌

بلبرینگ‌ها کمک می‌کنند تا دیگ به راحتی بچرخد. خرابی در بلبرینگ‌ها می‌تواند باعث ایجاد صدای زیاد و نچرخیدن دیگ شود. تعویض بلبرینگ‌ها نیازمند باز کردن بخش‌های داخلی ماشین لباسشویی و مهارت فنی بالاست.

خرابی قفل درب ماشین‌های لباسشویی

به‌طور ایمنی طراحی شده‌اند که تا زمانی که درب به‌طور کامل بسته و قفل نشود، دیگ نمی‌چرخد. خرابی در مکانیزم قفل درب می‌تواند باعث نچرخیدن دیگ شود. بررسی و تعمیر قفل درب می‌تواند این مشکل را حل کند.

سنسور میکروسوئیچ درب

سنسور درب مسئول تشخیص بسته بودن درب است. اگر این سنسور خراب شود یا به درستی کار نکند، ماشین لباسشویی نمی‌تواند تشخیص دهد که درب بسته است و دیگ نمی‌چرخد. تعویض سنسور درب می‌تواند مشکل را برطرف کند.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

از بدترین دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بعد از آبگیری آن، خرابی موتور یا نیم سوز شدن آن است. موتور انرژی و نیروی لازم برای چرخاندن دیگ را فراهم می کند و هرگونه خرابی در آن باعث اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای موتور، برای عیب یابی آن می توانید با ری تعمیر؛ مرکز تعمیر ماشین لباسشویی جنوب تهران تماس بگیرید.

اشکال در سیستم تخلیه

در حالت طبیعی به طور مداوم بعد آب کثیف لباسشویی باید تخلیه شود و آب تمیز جایگزین آن می شود. اگر سیستم تخلیه نتواند در زمان مناسب تخلیه را انجام دهد، چرخش دیگ با اختلال مواجه می شود. مواردی از قبیل خرابی پمپ تخلیه، مسدود شدن فیلتر تخلیه و مسدود شدن شلنگ تخلیه همگی از مواردی هستند که در بروز این مشکل نقش دارند.

خرابی فولی ماشین لباسشویی

در زیر دیگ یا درام ماشین لباسشویی قطعه ای به نام فولی قرار دارد که نیروی تسمه را برای چرخاندن دیگ انتقال می دهد. این قطعه به دلایل مختلف ممکن است خراب شود و نتواند عملکرد صحیحی داشته باشد. به همین دلیل درام نمی چرخد و باید فولی تعویض شود.

خرابی کوپلینگ ماشین لباسشویی

از دیگر قطعات مهم در چرخش دیگ لباسشویی می توان به کوپلینگ اشاره کرد. در صورت سنگین بودن درام و قرار دادن مقدار زیاد لباس در آن به مرور به این قطعه فشار زیادی وارد شده و دچار ترک و شکستگی می شود. در این شرایط تعمیرکار باید قطعه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

از دیگر دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی بعد از آبگیری می توان به خرابی روتور و استاتور، قرقره و موتور محرک، کلاچ، گیربکس و تغییر شکل دادن سبد آبکش لباسشویی اشاره کرد.

جمع بندی

اگر بعد از آبگیری لباسشویی نمی چرخد، ابتدا بررسی کنید که آیا وزن لباس های داخل درام بیش از اندازه سنگین نیست؟ علاوه براین مواردی از قبیل خرابی موتور، برد الکتریکی، بلبرینگ، تسمه، کلاچ، سنسورهای روی درب، تایمر و اشکال در فولی و کوپلینگ نیز می توانند در نچرخیدن دیگ نقش داشته باشند. برای عیب یابی و رفع مشکلات موجود می توانید با تعمیرکاران ری تعمیر در جنوب تهران تماس بگیرید. این مجموعه در تمام محله های جنوب تهران با قطعات اصلی و کیفیت تضمین شده تعمیرات را در منزل و محل انجام می دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ری تعمیر

ری تعمیر یک تعمیرگاه تخصصی مطمئن و منصف ماشین لباسشویی در جنوب تهران هستش که هوای مشتریاشو داره… با افتخار، محبوب ترین تعمیرگاه لباسشویی جنوب تهران از نگاه مشترکین در سال ۱۴۰۲ هستیم، با ارائه خدمات عیب یابی و سرویس در محل و منزل مشتری… لباسشویی شما از هر برندی و هر مدلی که باشد و هر نوع ایرادی داشته باشد می توانید برای عیب یابی و رفع مشکل با کارشناسان ما در مرکز تماس ری تعمیر تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید. در صورتی که مشکل رفع نشد درخواست اعزام نیرو بدهید. ما تعمیرکار متخصص و دوره دیده برند ماشین لباسشویی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل و منزل شما اعزام می کنیم. تکنسین ما مشکل را رفع نموده و در صورت نیاز قطعه معیوب را با قطعات اصلی و فابریک تعویض می نماید و در انتها به شما فاکتور رسمی و برگه گارانتی ارائه می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید