اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304197974325969
در دسترس نیست

گاز ال ای ال متان چیست؟ | کاربرد گاز LEL CH4

گاز ال ای ال متان چیست؟ | کاربرد گاز LEL CH4

کد: 140304197974325969

، نظرآباد , (اخبار رسمی): گاز ال ای ال متان (LEL CH4) گازی است که در آن غلظت متان (CH4) در هوا به حد پایین قابل اشتعال رسیده است. LEL به معنی "Lower Explosive Limit" یا حد پایین قابل انفجار است..

گاز ال ای ال متان چیست؟ | کاربرد گاز LEL CH4
گاز ال ای ال متان چیست؟ | کاربرد گاز LEL CH4

سپهر گاز کاویان تولید کننده مخلوط های گازی مانند ال ای ال گاز متان ( LEL CH4 ) میباشد. LEL (Lower Explosive Limit) گاز متان 4.5 درصد است

گاز متان (CH4) یک گاز قابل اشتعال است و می تواند در محدوده ای از غلظت ها در هوا منفجر شود. LEL (Lower Explosive Limit) گاز متان 4.5 درصد است، یعنی کمترین غلظت گاز متان در هوا که می تواند منفجر شود. اگر غلظت گاز متان کمتر از 4.5 درصد باشد، آنقدر رقیق است که نمی تواند اشتعال یابد.

UEL (Upper Explosive Limit) گاز متان 17 درصد است، یعنی بالاترین غلظت گاز متان در هوا که می تواند منفجر شود. اگر غلظت گاز متان بالاتر از 17 درصد باشد، آنقدر غلیظ است که نمی تواند اشتعال یابد.

فاصله بین LEL و UEL به عنوان محدوده اشتعال شناخته می شود. در این محدوده، گاز متان قابل اشتعال است و می تواند با یک جرقه یا منبع گرما منفجر شود. 

تفاوت بین نقطه اشتعال و نقطه احتراق گاز متان چیست؟

تفاوت بین نقطه اشتعال و نقطه احتراق گاز متان به شرح زیر است:

نقطه اشتعال (Flashpoint): نقطه اشتعال گاز متان -162°C است. این دما کمترین دمایی است که در آن بخارات گاز متان در حضور منبع احتراق مانند جرقه یا شعله، مشتعل می‌شوند. در دماهای پایین‌تر از این نقطه، غلظت بخارات متان در هوا به اندازه کافی پایین است که نمی‌تواند با منبع احتراق مشتعل شود.نقطه احتراق

(Autoignition Temperature): نقطه احتراق گاز متان 540°C است. این دما کمترین دمایی است که در آن گاز متان بدون نیاز به منبع احتراق خارجی، خودبه‌خود مشتعل می‌شود. در دماهای بالاتر از این نقطه، انرژی حرارتی کافی برای شروع واکنش شیمیایی و اشتعال خودبه‌خود گاز متان وجود دارد.

بنابراین، نقطه اشتعال گاز متان به وجود منبع احتراق خارجی وابسته است، اما نقطه احتراق به دمای خود گاز مربوط است و بدون نیاز به منبع احتراق خارجی، مشتعل می‌شود. این دو مفهوم متفاوت هستند و نباید با هم اشتباه گرفته شوند.

کاربردهای گاز LEL CH4

استفاده در کالیبراسیون و تست دستگاه های گازسنج برای تشخیص نشت گاز متان
استفاده در آزمایش های ایمنی و آموزشی برای آشنایی با خطرات گاز متان
استفاده در تنظیم و کالیبراسیون سنسورهای گاز متان در صنایع مختلف
استفاده در آزمایش های آزمایشگاهی برای مطالعه خواص گاز متان

به طور کلی، گاز LEL CH4 به عنوان یک گاز استاندارد و مرجع برای کالیبراسیون و آزمایش های مربوط به گاز متان استفاده می‌شود تا خطرات احتمالی ناشی از این گاز قابل اشتعال کاهش یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپهر گاز کاویان

سپهر گاز کاویان آزمایشگاه مرجع اداره استاندارد دارنده گواهینامه iso17025 در دو زمینه آزمون و کالیبراسیون، قادر به تولید و آزمون انواع گازهای خالص آزمایشگاهی مانند آرگون ، هلیوم ، نیتروژن ، اکسیژن ، کربن دی اکسید و.... و نیز گازهای ترکیبی میباشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید