اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140304317984225833
در دسترس نیست

مانا انرژی پاک، تکمیل کننده زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران؛ از تولید تا اجرا

از تولید پنل تا طراحی و اجرای نیروگاه خورشیدی: خدمات جامع مانا انرژی

کد: 140304317984225833

، تهران , (اخبار رسمی): مانا انرژی پاک یکی از پیشگامان حوزه انرژی خورشیدی در ایران، با ظرفیت تولید بالای ویفر، سلول و پنل های خورشیدی، به یکی از بازیگران اصلی این صنعت در کشور تبدیل شده است. این شرکت با ارائه خدمات جامع از تولید تا اجرای نیروگاه های خورشیدی، نقش مهمی در توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور ایفا می‌ کند.

از تولید پنل تا طراحی و اجرای نیروگاه خورشیدی: خدمات جامع مانا انرژی
از تولید پنل تا طراحی و اجرای نیروگاه خورشیدی: خدمات جامع مانا انرژی

در دنیای امروز که تغییرات آب و هوایی و افزایش آلودگی محیط زیست به یکی از بزرگترین چالش های پیش روی بشریت تبدیل شده است، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و پاک اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.  شرکت مانا انرژی پاک یکی از پیشگامان این حوزه در ایران است که با بومی سازی دانش فناوری فتوولتائیک و اجرای پروژه های خورشیدی متعدد در سراسر کشور، در مسیر تحقق این هدف گام برداشته است.

شرکت مانا انرژی پاک فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت انواع پنل های خورشیدی از سال 1397 آغاز کرده است. محورهای اصلی فعالیت این شرکت تولید یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک، اجرای نیروگاه و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه تجدیدپذیر است.

تولید انواع سلول و پنل خورشیدی

مانا انرژی پاک به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش بنیان تولید کننده یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران، با تمرکز بر بومی سازی دانش فناوری های نوین در این حوزه، در راستای دستیابی به چشم انداز 2030 ایران در زمینه انرژی های پاک گام برداشته است.

این شرکت با ظرفیت تولید ویفرهای سیلیکونی معادل 1500 مگاوات، سلول های خورشیدی 1500 مگاوات و تولید پنل های خورشیدی 2300 مگاوات، به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران این صنعت در کشور مطرح است. پنل های خورشیدی مانا انرژی پاک با توان 300 تا 700 وات و مطابق با به روزترین تکنولوژی های روز دنیا مانند فناوری TOPCon تولید می شوند.

همچنین راه اندازی واحدهای تولید سلول خورشیدی، شمش و ویفر سیلیکونی، تولید فیلم EVA و خمیر فلزات مختلف از جمله نقره در شهرستان خمین، گام های مهمی در یکپارچه سازی زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران توسط مانا انرژی بوده است.

عزم مانا انرژی پاک برای تکمیل این زنجیره ارزش همچنان ادامه دارد. توسعه فاز دوم این شرکت در منطقه مُکران با هدف ایجاد واحدهای تولید پلی سیلیکون و افزایش مقیاس کلیه زنجیره تولید پنل های خورشیدی، نشان از آینده ای روشن برای صنعت انرژی های تجدیدپذیر در ایران دارد.

شبکه نمایندگی فروش گسترده پنل های خورشیدی

شرکت مانا انرژی پاک به عنوان یکی از پیشگامان صنعت انرژی های تجدیدپذیر در ایران، علاوه بر تولید محصولات با کیفیت بالا، توجه ویژه ای به گسترش شبکه نمایندگی فروش پنل های خورشیدی و توزیع محصولات خود در سراسر کشور داشته است.

ایجاد شبکه نمایندگی گسترده در سطح کشور(23 استان)، امکان دسترسی سریع و آسان مشتریان به پنل های خورشیدی مانا انرژی را فراهم آورده است. همکاران تجاری مانا انرژی در قالب شبکه نمایندگی، از میان مجموعه های فعال و خوشنام صنعت انتخاب شده اند تا بهترین مشاوره، فروش و خدمات مشتریان را ارائه نمایند.

علاوه بر گستردگی جغرافیایی، شبکه نمایندگی مانا انرژی از تنوع خدمات ارائه شده نیز برخوردار است. در این شبکه، علاوه بر امکان خرید مستقیم پنل های خورشیدی و سایر تجهیزات مرتبط، مشتریان می توانند از خدمات طراحی، نصب و راه اندازی سیستم های خورشیدی نیز بهره مند شوند.

نمایندگان، خدمات فنی و گارانتی را نیز با نظارت دقیق دفتر مرکزی مانا انرژی به مشتریان ارائه می دهند که این امر موجب افزایش اطمینان مشتریان شده است.

مشاوره، طراحی و اجرای نیروگاه های خورشیدی

مانا انرژی پاک با بهره گیری از تجربه و تخصص کارشناسان خود قادر است تمامی مراحل راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی را به صورت یکپارچه و تخصصی انجام دهد. فرآیند ارائه این خدمات با مطالعات امکان سنجی و ارزیابی پتانسیل های مکانی آغاز می شود. در این مرحله، مشتریان می توانند با بررسی طرح اولیه و مشاوره با کارشناسان، نسبت به تعیین ظرفیت و مشخصات فنی نیروگاه اقدام کنند.

پس از تعیین مشخصات فنی، مرحله طراحی تفصیلی و مهندسی پیشرفته آغاز می شود. در این مرحله، کارشناسان با بهره گیری از آخرین استانداردهای روز دنیا در حوزه فتوولتائیک، طرح نهایی نیروگاه را تهیه می کنند. 

پس از تصویب طرح نهایی، مرحله اجرا و نصب آغاز می شود. در این مرحله، تیم اجرایی با بهره‌گیری از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن، نسبت به نصب و راه ‌اندازی نیروگاه مطابق با طرح تفصیلی اقدام می کنند. 

سپس با تکمیل مراحل اجرا و راه‌اندازی، مجموعه مانا انرژی پاک خدمات بهره ‌برداری از نیروگاه را ارئه می نماید.

پروژه های اجرایی و نیروگاه ها

از جمله مهمترین پروژه های نیروگاهی مانا انرژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نیروگاه 140 مگاواتی محلات

2. نیروگاه 10 مگاواتی پتروشیمی مهاباد

3. نیروگاه خورشیدی 50 کیلوواتی خمین

4. 500 سامانه 5 کیلوواتی استان سیستان و بلوچستان

5. 200 سامانه خورشیدی خانگی طرح حمایتی کمیته امداد استان مرکزی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مانا انرژی

شرکت مانا انرژی پاک فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت انواع پنل‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. محورهای اصلی فعالیت این شرکت تولید یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک، اجرای نیروگاه و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه تجدیدپذیر است. این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش‌بنیان تولید کننده یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران حداکثر تلاش خود را در راستای ورود به عصر جدید بدون کربن می‌کند. مانا انرژی پاک هم راستا با چشم انداز ۲۰۳۰ در زمینه انرژی پاک در ایران توانسته است دانش زنجیره ارزش فتوولتائیک را بومی‌سازی کند. ظرفیت تولید ویفرهای سیلیکونی این مجموعه معادل ۱۵۰۰ مگاوات، سلول خورشیدی برابر با ۱۵۰۰ مگاوات و ظرفیت تولید پنل‌های مانا انرژی پاک ۲۳۰۰ مگاوات است. در حال حاضر، پنل‌های خورشیدی مانا انرژی با توان ۳۰۰ الی ۷۰۰ وات تولید می‌شوند که با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی فروش این مجموعه در ۲۳ استان، امکان سفارش‌گذاری و دریافت سریع محصول در سراسر کشور فراهم شده است. علاوه بر این، مجموعه تامین انرژی مانا، جهت ارائه خدمات طراحی، اجرا و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و بزرگ مقیاس در خدمت مشتریان و سرمایه‌گذاران فعال این صنعت می‌باشد. چشم‌انداز گروه صنعتی مانا انرژی ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه و بدون کربن برای مصارف نیروگاهی، صنعتی و خانگی و نیز حضور در بازارهای جهانی است. مانا انرژی پاک در یک نگاه ۱۳۹۷ - تاسیس شرکت مانا انرژی پاک ۱۴۰۰ - کسب گواهی دانش‌بنیان ۱۴۰۱ – ایجاد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مانا ۱۴۰۲ - تبدیل شدن به بزرگترین هلدینگ انرژی تجدیدپذیر در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته