اطلاعات تماس
  • 021266***** - 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305057990425617
در دسترس نیست

جراحی واریس پا

چگونه می‌توان از بازگشت واریس پا جلوگیری کرد؟

کد: 140305057990425617

، تهران , (اخبار رسمی): وابسته به اینکه جراحی انجام شده از چه نوعی بوده است، دوره نقاهت عمل واریس متفاوت خواهد بود. روش‌های مختلف انجام جراحی واریس پا بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشند. در چنین مواردی احتمالا بیماران همان روز به خانه باز می‌گردند.

چگونه می‌توان از بازگشت واریس پا جلوگیری کرد؟
جراحی واریس پا

مراقبت‌های بعد از عمل واریس پا شامل موارد مختلفی می‌شوند و یکی از آن‌ها استفاده از جوراب واریس است. استفاده از این جوراب‌ها می‌تواند به اصلاح گردش خون سیاهرگ‌های واریسی کمک کند.

برای جلوگیری از نیاز مجدد به هرگونه عمل جراحی، باید نکات مراقبت از آن عمل جراحی را مدنظر داشته باشید. برای جلوگیری از بازگشت واریس پا هم باید به نکات مراقبتی پس از این عمل واقف بود. همانطور که می‌دانید واریس به رگ‌های درهم پیچیده و بزرگ شده‌ای گفته می‌شود که اغلب در پا مشاهده می‌شوند. البته که احتمال ظاهر شدن این ساختار رگ‌ها در سایر نقاط پوست هم وجود دارد. این بیماری مشکلات مربوط به خود را داراست. به طوری که برخی از افراد علاوه بر مشکلات ظاهری، با درد این بیماری هم دست و پنجه نرم می‌کنند. در ادامه شما را با مهم‌ترین نکاتی مراقبتی بعد از عمل واریس پا آشنا خواهیم کرد.

نکات مراقبتی بعد از جراحی واریس پا مراقبت‌ های بعد از عمل واریس پا، شامل چند نکته است. در صورت رعایت این نکات، احتمال بازگشت عمل واریس وجود دارد. مهم‌ترین مواردی که به منظور جلوگیری از بازگشت جراحی واریس پا باید درنظر داشته باشید، عبارتند از:

  • پس از جراحی واریس پا بهتر است بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت پیاده روی کنید. احتمال بروز کبودی در پاهایتان وجود دارد. اما پس از ۱۴ روز این کبودی‌ها برطرف می‌شوند.
  • نباید پس از جراحی واریس بلافاصله به سراغ رانندگی کردن بروید. به منظور از بین بردن تورم پاها، یخ را روی محل درمان شده قرار بدهید. این کار باید چندبار تکرار شود.
  • بهتر است تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی، به محل درمان آب نرسد. شاید تا روز بازکردن پانسمان نیاز باشد که به کمک اسفنج خودتان را بشویید.
  • استفاده از جوراب واریس برای چند روز تا چند هفته هم توصیه می‌شود. البته بهتر است این کار را درصورت توصیه پزشک انجام بدهید. جوراب‌های واریس بدلیل ایجاد انقباض در پاها، مانع از بروز تورم می‌شوند. البته از بروز لخته خونی و تجمع آن نیز جلوگیری می‌کنند.
  • نباید طولانی مدت بشینید یا دراز بکشید. بهتر است هنگام نشستن پاهای شما رو به بالا باشند. بهتر سه بار در روز و هربار بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه راه بروید. انجام این کار به مدت یک تا دو هفته توصیه می‌شود.
  • درصورتی که مصرف دارو‌های انعقاد خون را بدلیل جراحی متوقف کرده اید، برای از سرگیری مصرف با پزشک مشورت کنید
  • . از دیگر امور مربوط به مراقبت‌های بعد از عمل واریس پا، آزمایش‌های پس از عمل هستند. پزشک به کمک فناوری اولتراسوند، اطمینان حاصل می‌کند که جراحی خوب پیش رفته است یا خیر؟

تاثیر پوشیدن جوراب واریس بر گردش خون مراقبت‌های بعد از عمل واریس پا شامل موارد مختلفی می‌شوند و یکی از آن‌ها استفاده از جوراب واریس است. استفاده از این جوراب‌ها می‌تواند به اصلاح گردش خون سیاهرگ‌های واریسی کمک کند. البته چنانچه مشکلات خونرسانی در پاهای شما وجود دارد، بهتر است از این محصول استفاده نکنید. درصورتی که چنین مشکلاتی را دارید، حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید. طوری که از جوراب‌های واریسی که با بیماری شما متناسب هستند، روند بهبودی را طی کنید.

دوره نقاهت جراحی واریس چقدر است؟ وابسته به اینکه جراحی انجام شده از چه نوعی بوده است، دوره نقاهت این بیماری متفاوت خواهد بود. روش‌های مختلف انجام این عمل جراحی بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشند. در چنین مواردی احتمالا بیماران همان روز پس از جراحی واریس پا به خانه باز می‌گردند.

اما در صورتی که جراحی نوع پیچیده‌تری داشته باشد، بهتر است یک فرد نزدیک بیمار را تا خانه همراهی کند. در چنین حالتی بهتر است فرد نزدیک به بیمار، تا ۲۴ ساعت همراه او باشد. بسیاری از بیماران برای بهبودی کامل بین یک تا دو هفته زمان نیاز دارند. اما در صورتی که هر دو پا همزمان جراحی شده باشند، این مدت زمان جراحی افزایش خواهد یافت. یکی از نکات مربوط به مراقبت‌های بعد از عمل واریس پا، این است که پس از بازگشت فرد به خانه، ادامه روز را استراحت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر ناصر ملک پور

دکتر ناصر ملک پور بیش از یک دهه در زمینه جراحی چاقی و عروق فعالیت داشته‌اند و در حال حاضر دانشیار و رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. ایشان تاکنون بیش از 10 هزار جراحی چاقی موفق داشته‌اند و از استاتید و بنیانگذاران رشته فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی در ایران هستند.

اطلاعات تماس
  • 021266***** - 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان