اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305067992126151
در دسترس نیست

بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟

کد: 140305067992126151

، (اخبار رسمی): بالی و مالدیو هر دو جزایر زیبایی هستند که در جنوب شرق آسیا واقع شده‌اند و به دلیل سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و طبیعت سرسبز خود مشهور هستند. با این حال، این دو مقصد محبوب برای تعطیلات تفاوت‌های کلیدی نیز دارند.

بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟
بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟
بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟
بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟
بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟
بالی یا مالدیو؟ کدام مقصد بهتری برای سفر است؟

در این مقاله قصد داریم این دو شهر جذاب را با یکدیگر مقایسه کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که برای سفر کدام مقصد بهتر است، بالی یا مالدیو؟

مقایسه مالدیو و بالی از بعد جغرافیایی

اگر نمی‌دانید بالی کجاست، بالی جزیره‌ای در اندونزی، واقع در جنوب شرق آسیا بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام و یکی از چندین جزیره کوچکی است که اندونزی را تشکیل داده‌اند. بالی مساحتی بیش از 5 هزار و600 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر دارد. بافت جزیره بالی عمدتاً کوهستانی با آتشفشان‌های فعال، دشت‌های سرسبز، شالیزارهای برنج و سواحل شنی است.

مالدیو مجمع‌الجزایری در اقیانوس هند در جنوب آسیا است که در حدود ۴۰۰ کیلومتری جنوب غربی هند قرار دارد. پایتخت این کشور ماله است. مالدیو کشوری کوچک با جمعیتی حدود نیم میلیون نفر و مساحت ۳۰۰ کیلومتر مربع است که این میزان در بیش از هزار جزیره کوچک تقسیم شده است. مالدیو از جزایر مسطح با ارتفاع کم، عمدتاً از مرجان و ماسه تشکیل شده است.

تفاوت بالی و مالدیو

مالدیو بهتر است یا بالی؟ انتخاب بین بالی یا مالدیو برای تعطیلات می‌تواند دشوار باشد، زیرا هر دو مقصد جزیره‌ای بهشتی ​​با زیبایی‌های طبیعی خیره‎‎‌کننده و فرهنگ‌های جذاب هستند. با این حال، تفاوت‌های مهمی بین این دو مکان وجود دارد که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری کمک کند.

مثلا در بالی طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها ارائه می‌شود؛ از جمله تفریحات جزیره بالی می‌توان به گشت و گذار در معابد، پیاده‌روی، موج‌سواری، چشمه‌های آب گرم، کاوش در جنگل‌ها، غذا خوردن و جشنواره‌های فرهنگی اشاره کرد.

اما در مالدیو بیشتر تمرکز روی استراحت و فعالیت‌های مرتبط با آب مانند غواصی، قایق سواری و صرف غذاهای دریایی است. از بعد فرهنگی نیز در بالی فرهنگ هندو آمیخته با معابد، مراسم و جشنواره‌های متعدد است. در مالدیو بیشتر فرهنگ اسلامی با تأثیرات عربی و آفریقایی وجود دارد.

از نظر هزینه بالی به طور کلی گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به مالدیو است. مالدیو به خصوص برای اقامت در استراحتگاه‌های لوکس گران‌تر از بالی است.

جاهای دیدنی بالی یا مالدیو؟ ه

ر دو مقصد بالی یا مالدیو جاهای دیدنی بسیار زیبا و جذابی به مسافران خود ارائه می‌کنند که از دل تاریخ یا طبیعت این مناطق برآمده است.

جاهای دیدنی بالی

جاهای دیدنی بالی عبارتند از:

  • معبد هندوی تانالات واقع بر یک صخره در ساحل
  • شالیزارهای پلکانی برنج تگالالانگ در دامنه تپه‌ها
  • جنگل میمون‌های اوبود با میمون‌های ماکاک
  • ساحل محبوب کوتا برای موج‌سواری، شنا و آفتاب گرفتن
  • کاخ سلطنتی اوبود محل سکونت سابق خانواده سلطنتی اوبود

جاهای دیدنی مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو عبارتند از:

  • استراحتگاه جزیره هوراوالی
  • استراحتگاهی لوکس با ویلاهای روی آب و یک خانه مرجانی
  • مسجد جامع ماله بزرگترین مسجد در مالدیو
  • موزه ملی تاریخ و فرهنگ مالدیو
  • رستوران زیر آب ایثا
  • غواصی در صخره‌های مرجانی وادو مکانی برای دیدن پدیده بیولومینسانس (جایی که مرجان‌ها در شب نور ساطع می‌کنند)

مقایسه آب و هوای بالی و مالدیو

در میان آب و هوای این دو شهر بالی بهتر است یا مالدیو؟ بالی و مالدیو هر دو بهشتی ​​گرمسیری هستند که در طول سال آب و هوای گرم و مرطوبی دارند. با این حال، تفاوت‌های جزئی بین آب و هوای این دو مقصد وجود دارد که می‌تواند بر تجربه سفر شما تأثیر بگذارد.

آب و هوای بالی گرمسیری استوایی با دو فصل بارانی و خشک است. فصل خشک آن از آوریل تا اکتبر با میانگین دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و رطوبت متوسط و فصل بارانی از نوامبر تا مارس با میانگین دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و رطوبت بالا. در بالی به طور متوسط 2 هزار میلی متر در سال، با بارش بیشتر در فصل بارانی رخ می‌دهد. به صورت میانگین در بالی رطوبت معمولا ۷۰ درصد است. گرچه در نهایت بهترین زمان سفر به بالی به خودتان بستگی دارد، بهتر است همزمان با بارش‌ها به این جزیره سفر نکنید.

در مالدیو نیز آب و هوایی گرمسیری و استوایی وجود دارد. از نوامبر تا آوریل دمای هوا به طور میانگین ۳۰ درجه سانتیگراد با رطوبت متوسط و از ماه مه تا اکتبر دمای هوا میانگین ۲۸ درجه سانتیگراد با رطوبت بالا است. به طور متوسط در مالدیو سالانه هزار و 200 میلی متر باران می‌بارد. اما رطوبت هوا از بالی بیشتر و به طور میانگین ۷۵ درصد است.

هتل ‌های بالی یا مالدیو؟

هتل‌ها در بالی و مالدیو در طیف قیمتی از مقرون به صرفه تا لوکس قرار دارند. قبل از شروع به جستجو، ایده روشنی از اینکه چقدر می‌خواهید برای اقامت خود هزینه کنید داشته باشید.

هتل های بالی را می‌توانید در ساحل، در داخل کشور یا در نزدیکی جاذبه‌های محبوب پیدا کنید. در مالدیو، اکثر هتل‌ها در جزایر خصوصی واقع شده‌اند. به این فکر کنید که می‌خواهید چه نوع منظره‌ای داشته باشید و چه نوع دسترسی به فعالیت‌ها و جاذبه‌ها می‌خواهید.

برخی از هتل‌ های مالدیو که خیلی گران نیستند هم امکانات رفاهی مانند استخر، اسپا، مرکز تناسب اندام و رستوران را ارائه می‌دهند. امکانات مدنظرتان را از قبل مشخص کنید.

اگر به دنبال تعطیلاتی آرامش‌بخش هستید، ممکن است بخواهید هتلی با فضای آرام و خدمات آبگرم انتخاب کنید. اگر به دنبال تعطیلات پرماجرا هستید، هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی فعالیت‌ها و جاذبه‌ها باشد.

غذاهای بالی یا مالدیو؟

غذاهای بالی به خاطر طعم‌های قوی و ادویه‌‌ زیادشان شناخته شده‌اند. از جمله ادویه‌های محبوب مورد استفاده در غذاهای بالی می‌توان به زردچوبه، زنجبیل، فلفل قرمز، زیره و گشنیز اشاره کرد. غذاهای بالی تحت تاثیر فرهنگ هندو قرار گرفته و بسیاری از این غذاها حاوی گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و برنج هستند. همچنین بالی به خاطر غذاهای خیابانی خوشمزه‌اش مشهور است. می‌توانید غذاهای خیابانی بالی را در غرفه‌های کنار جاده، بازارها و معابد پیدا کنید.

غذاهای مالدیو اما بیشتر طعم‌های ملایم و تازه‌ای دارند. از جمله مواد اصلی مورد استفاده در غذاهای مالدیو می‌توان به ماهی، نارگیل، برنج و سیب زمینی شیرین اشاره کرد. غذاهای مالدیو بیشتر شبیه خوراک‌های عربی و هندی است. بسیاری از غذاهای مالدیو ادویه‌های ملایمی مانند زیره، گشنیز و زردچوبه دارند. مالدیو همچین به خاطر غذاهای دریایی تازه‌اش مشهور است. می‌توانید انواع مختلف ماهی، خرچنگ، میگو و صدف را در رستوران‌های مالدیو پیدا کنید.

هزینه سفر به بالی ارزان تر است یا مالدیو؟

از سفر به مناطق استوایی نباید انتظار مقرون به صرفه بودن را داشت اما به صورت کلی می‌توان گفت از بین بالی یا مالدیو کدام منطقه هزینه کمتری نیاز دارد.

در بالی می‌توانید با بودجه‌ای معادل ۴۰ دلار آمریکا به ازای هر نفر حداقل‌ها را در اختیار داشته باشید. اما دیگر از رستوران و اقامتگاه متوسط رو به بالا خبری نیست!

در مالدیو شما برای غذا، حمل و نقل و اقامت به حداقل ۶۰ تا ۱۰۰ دلار آمریکا روزانه به ازای هر نفر نیاز خواهید داشت. همچنین هزینه سفر به مالدیو به خاطر مالیات سنگین‌تر است و حمل و نقل بین جزایر نیز مستلزم بودجه اضافه‌تری نسبت به بالی است. در نتیجه بالی در مقایسه با مالدیو گزینه ارزان‌تری برای مسافرت است.

رفت و آمد به بالی آسان تر است یا مالدیو؟

بالی یک فرودگاه بین‌المللی به نام نگورا رای (DPS) دارد و به صورت روزانه پروازهای مستقیم از بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و استرالیایی به بالی انجام می‌شود. پس از ورود به بالی، می‌توانید با اتوبوس، تاکسی، اسکوتر یا ماشین کرایه‌ای به راحتی در جزیره گشت و گذار کنید.

فرودگاه مالدیو نیز همان فرودگاه بین‌المللی ماله (MLE) است که تنها فرودگاه بین‌المللی در کشور به شمار می‌آید. پروازهای مستقیم به مالدیو از تعداد محدودی از کشورها، از جمله ایالات متحده، انگلستان، آلمان، فرانسه و ایتالیا وجود دارد.

پس از ورود به مالدیو، برای رسیدن به جزیره محل اقامت خود باید با هواپیما یا قایق به آن‌جا بروید که این امر گران و زمانبر است. بنابراین در مقایسه بین بالی یا مالدیو از نظر رفت و آمد بالی ارجحیت دارد.

تورهای بالی و مالدیو با سپهران سیر باستان

به صورت کلی انتخاب سفر بین بالی یا مالدیو به ترجیحات شما بستگی دارد؛ از جمله سلیقه، بودجه، امکانات مورد نظر، فصل سفر و… بستگی دارد. هر دو جزیره بسیار زیبا و جذاب هستند و تفریحات و تجربه‌های بی‌نظیری برای گزذشگران به همراه دارند، اما از نظر هزینه، رفت و آمد و اقامت، بالی محبوب طیف گسترده‌تری از مسافران است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر به هر یک از این دو مقصد در مورد آن‌ها تحقیق کنید تا بتوانید درباره بودجه و دیگر موارد به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید و در نهایت از بین تور بالی یا تور مالدیو بهترین انتخاب را داشته باشید.

آژانس گردشگری سپهران سیر باستان برگزارکننده تورهای متنوع آسیایی به کشورهای مختلف این قاره است و تلاش می‌کند تا گردشگران عزیز ایرانی را با نقطه‌نقطه این قسمت از کره زمین آشنا کند. شما می‌توانید برای مشاهده تاریخ و برنامه هر تور و یا رزرو هتل در کشورهای آسیایی به وبسایت ما به آدرس www.sepehrantour.com مراجعه کنید. منتظر دیدار شما در تفلیس زیبا هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]