اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305077992525604
در دسترس نیست

بارداری بعد از عمل لاغری امکان پذیر است؟

بعد از اسلیو معده چه زمانی برای بارداری اقدام کنیم؟

کد: 140305077992525604

، تهران , (اخبار رسمی): برای باردار شدن پس از عمل اسلیو معده، باید برخی نکات و ملاحضات را جدی گرفت. طوری که هم سلامت مادر و هم سلامت جنین تضمین شود. همانطور که می‌دانید جراحی اسلیو معده که از آن به عنوان اسلیو گاسترکتومی نیز یاد می‌شود، عملی است که در آن بخشی از معده به منظور کاهش ظرفیت آن برداشته می‌شود.

بعد از اسلیو معده چه زمانی برای بارداری اقدام کنیم؟
بارداری بعد از جراحی چاقی و اسلیو معده

با رعایت نکات مهم بعد از عمل لاغری، نگرانی از بابت بارداری نداشته باشید!

برای کمک به کنترل وزن و بهبود وضعیت بیماران مختلف، این جراحی کمک شایانی می‌کند. اما خانم‌های باردار، همواره درباره فاصله بین بارداری و عمل جراحی چاقی سوال دارند. اگر این مورد برای شما نیز سوال ایجاد کرده است، بدانید که در این مطلب پاسخ سوال شما را داده ایم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

بعد از جراحی چاقی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه صبر کنید! بله درست شنیده اید! به منظور داشتن یک بارداری بی‌دردسر پس از جراحی چاقی، باید بین یک تا یک و نیم سال صبر کنید. چرا که پس از این جراحی بدن شما نیاز دارد که کمی ثبات پیدا کند. این مدت زمان قطعا فرصت ثبات پیدا کردن را به بدن شما داده و آن را به اهداف کاهش وزنی می‌رساند. همچنین درصورتی که زمان بیشتری را پس از جراحی طی کنید، خواهید دید که احتمال بروز عوارض جراحی هم کاهش می‌یابد. پس در یک کلام به شما می‌گوییم که برای بارداری بعد از عمل اسلیو معده، باید قدری صبر کنید.

مهم‌ترین چالش‌های بارداری پس از چاقی

بسیاری از افراد پس از تجربه عمل اسلیو معده، ممکن است برخی چالش‌ها را تجربه کنند. مهم‌ترین این چالش‌ها به شرح زیرند:

نکات مربوط به تغذیه بعد از آنکه جراحی معده صورت گرفت، باید تغذیه مادر را به طور کامل زیرنظر گرفت. طوری که هم برای خودش و هم برای جنین بتواند مواد مغذی کافی را جذب کند.

خطر کمبود مواد مغذی به دنبال انجام جراحی اسلیو معده، احتمال کمبود برخی از مواد مغذی در بدن افزایش می‌یابد. برای نمونه می‌توان به موادی مانند آهن، کلسیم، ویتامین د، ویتامین b12 و… اشاره کرد. بنابراین باید به خوبی کمبود‌های تغذیه‌ای و همچنین نیاز‌های مادر در این دوران آنالیز شوند. در این صورت احتمال بروز عوارض برای مادر و جنین به صفر نزدیک می‌شود.

احتمال بروز بیماری دیابت بارداری خانم‌هایی که جراحی اسلیو معده را تجربه می‌کنند، بازهم در معرض بیماری دیابت بارداری هستند. به همین دلیل بسیار ضروری است که پس از انجام عمل اسلیو معده در تهران، همواره میزان قند خون خود را آنالیز کنید. به طوری که درصورت نیاز رژیم غذایی خود را تغییر بدهید.

خطر محدودیت رشد داخل رحمی این مشکل به عنوان IUGR نیز یاد می‌شود. چنین وضعیتی زمانی بروز می‌کند که رحم مادر امکان رشد کافی برای نوزاد را فراهم نکند. درصورتی که پیش از بارداری، عمل اسلیو معده را تجربه کرده باشید، احتمال بروز این عارضه افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر به دنبال بارداری بعد از عمل اسلیو معده به صورت کاملا بی‌دردسر هستید، برای جلوگیری از این مشکل از نظارت یک پزشک کاربلد بهره‌مند شوید.

نکات مربوط به زایمان

در صورتی که جراحی چاقی را تجربه کنید، بدیهی است که آناتومی معده شما تغییر می‌کند. درچنین شرایطی این تغییر آناتومی ممکن است روی زایمان تاثیر بگذارد. چرا که کمتر شدن ظرفیت معده، غذا خوردن شما را کاهش می‌دهد و انرژی در طول بارداری را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

مشکلات مربوط به شیردهی

درباره بارداری بعد از عمل اسلیو معده، فرایند شیردهی به خوبی توصیه می‌شود. چرا که روی سلامتی مادر و فرزند تاثیر خوبی دارد. برای نمونه می‌توان به تغذیه بهینه، افزایش سطح ایمنی و کمک به رشد نوزاد. البته که مادران پس از عمل اسلیو معده در تهران، باید از توانایی شیردهی خود مطمئن شوند. طوری که مطمئن شوند تمامی مواد مغذی در شیر خود وجود دارد.

مشکلات وزن بعد از دوران زایمان

پس از زایمان برای ممانعت از افزایش وزن، باید همواره روی تغذیه و کالری دریافتی خود نظارت داشته باشید. طوری که رژیم‌های غذایی پرکالری خود را اصلاح کنید و سبک زندگی خود را درصورت نیاز تغییر بدهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی جراحی های درمانی داخلی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه جراحی‌های معده و عروق ارائه می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به انواع عمل‌های معده و لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده و انواع جراحی‌های عروق و واریس اشاره کرد.

اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان