اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305077994025604
در دسترس نیست

بهبودی بعد از اسلیو معده چقدر زمان می برد؟

سفر ریکاوری بعد از اسلیو معده، گام به گام تا سلامتی کامل

کد: 140305077994025604

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مواردی که برای داوطلبان عمل اسلیو معده سوال است، دوران نقاهت آن است. این عمل به صورت بسته انجام می‌شود و به همین دلیل سختی‌های عمل باز و تهاجمی را ندارد.

سفر ریکاوری بعد از اسلیو معده، گام به گام تا سلامتی کامل
دوران نقاهت بعد از اسلیو معده

نگران دوران نقاهت بعد از اسلیو معده نباشید، این مقاله را بخوانید.

در عمل‌های بسته یا همان لاپاراسکوپی برش‌های کوچکی روی ناحیه شکم ایجاد می‌شود و سپس لوله‌های باریکی از طریق این برش‌ها حفظ می‌شود. سپس ادامه جراحی به کمک مانیتور، بافت داخلی بدن آنالیز شود.

افرادی که شاغل هستند، خواهان پی بردن به تاریخ دقیق بازگشت به محل کار، پس از جراحی هستند. همچنین هر فردی دوست دارد بداند که که چه زمانی می‌تواند فعالیت‌های ورزشی و… را از سر بگیرد. در ادامه به پاسخ موارد مذکور خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بعد از اسلیو معده بیمار چه مدت در بیمارستان بستری است؟ شاید اصلی‌ترین سوال درباره دوره نقاهت بعد از عمل اسلیو معده، مدت زمانی باشد که در بیمارستان بستری می‌مانید. این دوران وابسته به شرایطی که بیمار دارد، بین ۱ تا ۳ روز طول می‌کشد. اما در بسیاری از مواقع هم دیده شده است که افراد همان نخستین روز مرخص می‌شوند. این جراحی برای بیمار مشکل ساز نمی‌شود و بی‌نیاز از بستری طولانی خواهید بود.

در این دوران به طور کامل شرایط شما تحت نظارت کادر درمان است. طوری که اطمینان حاصل کنید مشکلی از ناحیه عمل بروز نمی‌کند. برای نمونه می‌توان به مشکلی مانند نشتی از معده بعد از جراحی اسلیو معده اشاره کرد.

نکات مراقبتی برای دوران پس از جراحی اسلیو معده پزشک پس از انجام شدن عمل اسلیو معده، برخی نکات را برای دوره نقاهت به شما گوشزد می‌کند. این موارد باید کاملا از سوی شما مدنظر قرار گیرند تا دوره نقاهت بعد از عمل اسلیو معده را به بهترین شکل پشت سر بگذارید.

شاید با توجه به عمل جراحی که تحمل کرده‌اید و کالری مصرفی از سوی شما، کمی احساس خستگی داشته باشید. در نخستین روز‌های پس از عمل، بیشترین انرژی بدن به منظور بهبودی صرف می‌شود. به همین دلیل باید استراحت کافی را داشته باشید.

البته که منظور ما از استراحت کردن، نداشتن تحرک نیست. پزشک به شما توصیه می‌کند که فعالیت‌هایی مانند پیاده روزی و… تا مدتی معین داشته باشید.

مدت زمان بازگشت به محل کار پس از عمل پس از عمل جراحی اسلیو معده، بسیاری از افراد پس از یک هفته به محل کار خود برمیگردند. برخی ممکن است وابسته به شرایط مساعد بدنی، ۳ تا ۴ روز برای بازگشت به محل کار بخواهند. اما به طور کلی می‌توان برخی عوامل را در تعیین زمان بازگشت به محل کار موثر دانست. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

نوع فعالیت شغلی شما فرق است بین فردی که شغل کارمندی و پشت میزنشینی دارد و فردی که فعالیت فیزیکی دارد. درصورتی که در شغل خود فعالیت‌های فیزیکی شدیدی انجام می‌دهید، به استراحت بیشتری نیاز دارید.

دوران پس از جراحی افراد بعد از عمل‌های مختلف جراحی وضعیت‌های مختلفی دارند. عده‌ای ممکن است بدلیل برخورداری از سن کم و شرایط مساعد بدنی، سریع‌تر سلامتی کامل خود را بدست بیاورند. اما برخی هم بدلیل مشکلات مختلف و یا کهولت سن برای بهبودی کامل، زمان به نیاز بیشتری داشته باشند.

مدت زمان موردنیاز برای بهبودی کامل معده قطعا تفاوت‌هایی بین بهبودی کامل و همچنین بازگشت به فعالیت‌های شغلی وجود دارد. هرچه بیشتر از روز عمل جراحی اسلیو معده فاصله بگیرید، می‌توانید غذاهای متنوع‌تری میل کنید.

همچنین دست شما برای فعالیت‌های مختلف هم بازتر می‌شود. رفته رفته، پس از چند هفته کمتر احساس خستگی به سراغ شما می‌آید. در این صورت، علی رغم اینکه به دوران قبل بازگشته اید، معده مشغول طی کردن دوران بهبودی است. بهبودی برش‌های شکم نیاز به ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز دارد. همچنین برای بهبود خط اصلی معده هم نیاز به ۶ تا ۸ هفته زمان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی جراحی های درمانی داخلی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه جراحی‌های معده و عروق ارائه می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به انواع عمل‌های معده و لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده و انواع جراحی‌های عروق و واریس اشاره کرد.

اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان