اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305107995825833
در دسترس نیست

آغاز تحول در نیروگاه ‌های تجدیدپذیر ایران

احداث نیروگاه 140 مگاواتی خورشیدی در محلات

کد: 140305107995825833

، تهران , (اخبار رسمی): نیروگاه خورشیدی 140مگاوات محلات، یکی از پروژه های مانا انرژی پاک به شمار می رود که تاکنون 10 مگاوات از این پروژه به بهره برداری رسیده و به شبکه سراسری برق متصل شده است. فاز دوم پروژه شامل 130 مگاوات نیروگاه خورشیدی است که بخش بزرگی از تجهیزات اساسی آن تامین شده و در مراحل اجرایی قرار دارد.

احداث نیروگاه 140 مگاواتی خورشیدی در محلات
احداث نیروگاه 140 مگاواتی خورشیدی در محلات

نیروگاه خورشیدی 140مگاوات محلات، یکی از پروژه های مانا انرژی پاک به شمار می رود که تاکنون 10 مگاوات از آن به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن شامل 130مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال اجراست.

بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، مصوبه شورای اقتصاد در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲، ساخت 4000 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از محل صرفه‌جویی سوخت به تصویب رسید.

طبق تصمیم وزارت نیرو، مصوبه مذکور در قالب مناقصه توسط سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) پس از ارزیابی کیفی سرمایه گذاران حقوقی برگزار و قرارداد اجرای پروژه های خورشیدی نیروگاهی با برندگان نهایی مناقصه منعقد گردید.

شرکت تامین انرژی مانا به عنوان زیرمجموعه مانا انرژی پاک (اولین و بزرگترین تولیدکننده سلول و پنل خورشیدی در ایران)، یکی از برندگان این مناقصه جهت احداث 140 مگاوات نیروگاه خورشیدی در شهرستان محلات استان مرکزی است. از آغاز عقد قرارداد، این مجموعه طراحی فنی، تامین تجهیزات و اجرای این پروژه عظیم را شروع کرد. تاکنون 10 مگاوات از این پروژه بهره برداری و به شبکه سراسری برق متصل شده است. فاز دوم پروژه شامل طراحی، تامین تجهیزات و اجرای 130 مگاوات نیروگاه خورشیدی است که بخش بزرگی از تجهیزات اساسی آن تامین شده و در مراحل اجرایی قرار دارد.

از مزایای این پروژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین متوسط سالیانه 259،000 مگاوات ساعت انرژی برق مورد نیاز در مصارف صنعتی و خانگی کشور
  • استفاده از 100% توان داخلی مجموعه مانا انرژی پاک در تامین صفحات خورشیدی مورد استفاده در پروژه
  • کاهش سالیانه بیش از 130،000 تن انتشار گاز CO2
  • کاهش مصرف سالیانه 98،000،000 مترمکعب گاز طبیعی
  • اشتغال آفرینی به میزان 140 نفر در زمان اجرا و 30 نفر در زمان بهره برداری پروژه

می توان گفت با این اقدامات، ایران در مسیر توسعه پایدار و استفاده از انرژی ‌های تجدیدپذیر قرار دارد و امید می ‌رود که این تحولات به بهبود شرایط انرژی کشور کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مانا انرژی

شرکت مانا انرژی پاک فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت انواع پنل‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. محورهای اصلی فعالیت این شرکت تولید یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک، اجرای نیروگاه و همچنین تحقیق و توسعه در حوزه تجدیدپذیر است. این شرکت به عنوان اولین و بزرگترین شرکت دانش‌بنیان تولید کننده یکپارچه زنجیره ارزش فتوولتائیک در ایران حداکثر تلاش خود را در راستای ورود به عصر جدید بدون کربن می‌کند. مانا انرژی پاک هم راستا با چشم انداز ۲۰۳۰ در زمینه انرژی پاک در ایران توانسته است دانش زنجیره ارزش فتوولتائیک را بومی‌سازی کند. ظرفیت تولید ویفرهای سیلیکونی این مجموعه معادل ۱۵۰۰ مگاوات، سلول خورشیدی برابر با ۱۵۰۰ مگاوات و ظرفیت تولید پنل‌های مانا انرژی پاک ۲۳۰۰ مگاوات است. در حال حاضر، پنل‌های خورشیدی مانا انرژی با توان ۳۰۰ الی ۷۰۰ وات تولید می‌شوند که با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی فروش این مجموعه در ۲۳ استان، امکان سفارش‌گذاری و دریافت سریع محصول در سراسر کشور فراهم شده است. علاوه بر این، مجموعه تامین انرژی مانا، جهت ارائه خدمات طراحی، اجرا و بهره‌برداری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و بزرگ مقیاس در خدمت مشتریان و سرمایه‌گذاران فعال این صنعت می‌باشد. چشم‌انداز گروه صنعتی مانا انرژی ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه و بدون کربن برای مصارف نیروگاهی، صنعتی و خانگی و نیز حضور در بازارهای جهانی است. مانا انرژی پاک در یک نگاه ۱۳۹۷ - تاسیس شرکت مانا انرژی پاک ۱۴۰۰ - کسب گواهی دانش‌بنیان ۱۴۰۱ – ایجاد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مانا ۱۴۰۲ - تبدیل شدن به بزرگترین هلدینگ انرژی تجدیدپذیر در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته