اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305107996325751
در دسترس نیست

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان؛ از مشاوره تا مراقبت‌های پس از عمل

کد: 140305107996325751

، تهران , (اخبار رسمی): درصورت‌عدم رسیدگی به دندان‌های از دست رفته، مشکلات بسیاری فرد را آزار خواهند داد. از مشکلات مربوط به جویدن لقمه غذا و صحبت کردن گرفته تا خطراتی که برای استخوان فک ایجاد خواهند شد. در این باره می‌توان از روش‌های درمانی مختلف در دنیای دندانپزشکی کمک گرفت. یکی از این روش‌ها ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت دندان؛ از مشاوره تا مراقبت‌های پس از عمل
متخصص ایمپلنت دندان

از مهم‌ترین عواملی که سبب جذب افراد در اوّلین برخورد با ما می‌شود، طرح لبخند ماست. اما برخورداری از دندان‌های از دست رفته و طرح لبخند ناقص، زیبایی لبخند افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

از مهم‌ترین عواملی که سبب جذب افراد در اوّلین برخورد با ما می‌شود، طرح لبخند ماست. اما برخورداری از دندان‌های از دست رفته و طرح لبخند ناقص، زیبایی لبخند افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. درصورت‌عدم رسیدگی به دندان‌های اسیب دیده و از دست رفته، مشکلات بسیاری فرد را آزار خواهند داد. از مشکلات مربوط به جویدن لقمه غذا و صحبت کردن گرفته تا خطراتی که برای استخوان فک ایجاد خواهند شد. در این باره می‌توان از روش‌های درمانی مختلف در دنیای دندانپزشکی کمک گرفت. یکی از این روش‌ها ایمپلنت دندان است. دراین مطلب قصد داریم درباره مراحل و نیز مراقبت‌های پس از انجام ایمپلنت برای شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان و مراحل آن متخصص ایمپلنت دندان در مرزداران برای انجام این کار معمولا ۹ مرحله زیر را طی می‌کند:

  • معاینه و بررسی حفره دهان، دندان‌ها و لثه‌ها
  • کشیدن دندان
  • بازسازی استخوان ناحیه فک
  • تعبیه و نصب پایه به منظور کاشتن ایمپلنت
  • آشکارسازی و قالب‌سازی برای انجام ایمپلنت
  • اندازه گیری و بررسی ابعاد و زوایای فک و طراحی مجدد طرح لبخند بیمار
  • امتحان و بررسی شاسی کار در حفره دهان
  • قراردادن و ایجاد روکش

مدت زمان نتیجه دادن ایمپلنت همانطور که گفتیم ایمپلنت دندان مزایای بسیاری را داراست که افراد را به دریافت خدمات آن تشویق می‌کند. اما این را باید درنظر داشت که نتیجه دادن ایمپلنت و به سرانجام رسیدن آن قدری زمان بر است. توجه داشته باشید که خود این فرایند ۹ مرحله داشته و پس از نصب ایمپلنت، باید چند هفته‌ای صبر کنید تا ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک جوش بخورد.

بعد از جوش خوردن استخوان با ایمپلنت باید تاج موقت قرار گیرد که این فرایند هم چند هفته‌ای زمان نیاز دارد. می‌توان به طور کلی ادعا کرد که از شروع تا جوش خوردن کامل اجزای ایمپلنت نیاز به بیش از ۲۰ هفته زمان نیاز دارد.

نکات مراقبتی برای دوران پس از ایمپلنت دندان برای گرفتن بهترین نتیجه از عمل‌های پزشکی و دندانپزشکی، باید مراقبت پس از انجام آن‌ها را جدی گرفت. مهم‌ترین نکات مراقبتی که پس از انجام ایمپلنت باید درنظر داشته باشید، به شرح زیرند:

کنترل درد، خونریزی و تورم یکی از مهم‌ترین مواردی که به عنوان مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان باید درنظر داشته باشید کنترل درد، خونریزی و تورم است. شاید تا ۲۴ ساعت پس از ایمپلنت بزاق قرمز و خون‌آلود از حفره دهان شما خارج شود که جای نگرانی نیست. اما اگر این خونریزی بیشتر از این مدت زمان طول کشید، باید با دندانپزشک مشورت کنید. همچنین مسکن‌های تجویز شده از سوی متخصص ایمپلنت دندان در مرزداران و همچنین استفاده از کمپرس یخ برای کنترل درد و تورم مناسب به نظر می‌رسد.

رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از کاشت ایمپلنت رعایت بهداشت دهان و دندان بیش از پیش اهمیت می‌یابد. باید از مسواک‌هایی استفاده کنید که برس نرمی داشته باشند. چرا که برس‌های زبر سبب خراش داده شدن ایمپلنت می‌شود. استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت دوبار در روز توصیه می‌شود. همچنین در روز پس از جراحی می‌توانید دهان را به کمک محلول آب نمک شستشو دهید. تمامی این موارد به حفظ ایمپلنت و جلوگیری از پس زدن آن کمک می‌کنند.

غذاهای سفت نخورید! از مهم‌ترین نکاتی که به عنوان مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان مطرح است، نخوردن غذاهای سفت است. این چنین غذاها حتی دندان‌های سالم را هم ممکن است دچار آسیب کنند. مهم‌ترین مواد غذایی که در این مقطع باید از آن‌ها دوری کنید عبارتند از: یخ، استیک، هویج، چیپس سیب زمینی، میوه خشک، آب نبات و…. مشورت با متخص ایمپلنت دندان در مرزداران می‌تواند به شما در شناخت مواد غذایی مضر کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر صابر ملک پور علمداری

دکتر صابر ملک پور علمداری، جراح دندانپزشک باسابقه و مجرب در شهر تهران (منطقه مرزداران) است. ایشان دارای دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی، از جمله ترمیمی، جراحی لثه، ایمپلنت و عصب‌کشی تخصص دارند. ایشان به طور مرتب در کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی دندانپزشکی شرکت می‌کنند تادانش و مهارت خود را به‌روز نگه دارند.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان