اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305137999526180
در دسترس نیست

آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل

کد: 140305137999526180

، (اخبار رسمی): مبل استیل و انواع مختلف مبلمان زمانی که پاکیزه هستند چشم نواز و زیبا به نظر می رسند. به مرور زمان گرد و غبار، نشست و برخاست، ریختن لکه های مختلف روی مبل باعث کثیفی آن می شود.

آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل
آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل
آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل
آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل
آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل
آشنایی با تمیز کردن و شستن انواع مختلف مبل استیل

اقدام زود هنگام شما برای تمیز کردن مبل استیل می تواند زیبایی روز اول را به آن برگرداند. علاوه بر زیبایی پاکیزگی مبل هم اهمیت دارد. به خصوص اگر در خانه کودک خردسال دارید لازم است که محیطی تمیز فراهم کنید. نکته دیگر آن که شستن مبل باعث می شود طول عمر وسایل بیشتر شود. همچنین نظم و آرامش به منزل بازگردد.

روش های تمیز کردن مبل استیل

برای تمیز کردن مبل استیل روش های مختلفی وجود دارد. باید بدانید که برای تولید مبل استیل معمولا متریال گران قیمت استفاده می شود. چوب های نفیس و پارچه های پر نقش و نگار نیازمند محافظت بیشتری هستند. بنابراین برای شستن چنین مبلی باید از روش هایی استفاده کنید که آسیبی به چوب نرساند.

روش های خشک برای شستن مبل استیل یا مبل سلطنتی کاربردی است. توجه داشته باشید که محافظت از پارچه نیز اهمیت خواهد داشت. بنابراین هر کدام از روش ها را با احتیاط امتحان کنید. در صورتی که مبل از متریال ویژه ای ساخته شده بهتر است شستن آن را به افراد متخصص بسپارید.

برای شستن مبل سلطنتی یا استیل و مبل کلاسیک می توانید از فوم استفاده کنید.‌ به کار گرفتن فوم یکی از روش ها مرسوم برای تمیز کردن مبل است. فوم را روی قسمتی از مبل تست کنید. مقداری فوم شستشوی صندلی روی محل مورد نظر بزنید و با پارچه ای تمیز آرام به روی آن بکشید. 

نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای

تمیز کردن مبل استیل، مبل کلاسیک و هر نوع مبل پارچه ای نیازمند آن است که ابتدا نوع پارچه را مشخص کنید. برخی پارچه ها بافت لطیف تری دارند مانند مخمل و برخی مانند پارچه مازراتی مقاوم هستند. برای پارچه های لطیف و آسیب پذیر شما ناچار هستید مواد شوینده را روی مبل بپاشید و بدون کشیدن پارچه یا اسفنج آن را تمیز کنید. معمولا بعد از چند دقیقه مواد شوینده به بافت پارچه نفوذ می کند و آلودگی را از بین می برد.

اگر بافت پارچه مبل استیل مقاومت کافی دارد برای تمیز کردن از پارچه و اسفنج کاملا تمیز که قبلاً لکه و چربی به خود نگرفته است استفاده نمایید.

نکته بعد آن است که زمان شستشو را کوتاه کنید، سابیدن زیاد به طور حتم به پارچه مبل آسیب می رساند. شما باید برای شستن مبل در اولین فرصت اقدام کنید، هر چه بین زمان ایجاد لکه و شستشو فاصله کمتری باشد از بین بردن لکه آسان تر است.

قبل از آنکه برای شستن مبل استیل دست به کار شوید سطح آن را جاروبرقی بکشید. جاروبرقی هم گرد غبار را کم می کند و هم به تمیزی زودتر مبل کمک خواهد کرد.

نکته بعد برای شستن مبل پارچه ای توجه کردن به نشان های اختصاری است که بر روی برچسب وسایل پارچه ای قرار دارد. این نوع برچسب ها راهنمای خوبی برای شستشوی وسایل هستند.

در زیر به این علامت ها و معنای آن اشار خواهیم کرد:

  • W: این نشان به معنی آن است که برای شستن مبل از مواد شوینده بر پایه‌ آب استفاده شود.
  • S: این علامت نشان می دهد که پارچه باید به صورت خشک شویی تمیز شود.
  • S/w : این عبارت به معنی آن است که این پارچه هم به صورت خشک شویی و هم با شوینده بر پایه آب تمیز می شود .
  • O: معنی این نشان آن است که این پارچه از الیاف طبیعی تولید شده بنابراین با کمک آب و بدون هیچ نوع شوینده ای باید شسته شود.

با در نظر گرفتن این نکات شما می توانید انواع مبل پارچه ای را تمیز کنید.

شستن مبل استیل با شوینده های طبیعی

برخی مواد طبیعی برای شستن مبل استیل، مبل کلاسیک و انواع مختلف پارچه ها بسیار کارآمد هستند. از جمله این مواد جوش شیرین است. شما می توانید جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید و به صورت خمیر روی لکه قرار دهید بعد از گذشت پانزده دقیقه آن را با دستمال تمیز کنید.

ماده طبیعی دیگری که می توانید استفاده کنید سرکه است. سرکه اثر پاک‌کنندگی فوق العاده ای دارد. شما میتوانید برای شستن مبل مقدار مساوی از سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و به آرامی با پارچه تمیز بر روی مبل بکشید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده برای تمام مبل مواد را روی قسمتی که در دید نباشد تست کنید.

شستن با بخار آب یکی از روش های بسیار کارآمد است. در این روش شما تنها از بخار آب استفاده می کنید و اثر منفی شوینده های شیمیایی کم می شود. از طرف دیگر بخار آب بسیار پر قدرت است و لکه های مختلف را از بین خواهد برد.

شستن انواع مبل با شوینده های شیمیایی

برخی لکه ها که بر روی پارچه مبل استیل یا سلطنتی ایجاد می شود سرسختی زیادی دارند و شما باید مواد شوینده شیمیایی را به کار بگیرید. برای شستشو بافت پارچه را مد نظر قرار داده و از شوینده هایی با آنزیم قوی استفاده نکنید. شامپو فرش، ژل پاک کننده، اسپری تمیز کننده، صابون و…از جمله مواد شیمیایی است که برای شستن مبل کاربردی است.

از بین بردن انواع مختلف لکه از روی مبل استیل

لکه های مختلف مقاومت متفاوتی دارند. شما برای شستن مبل استیل یا سلطنتی باید از مواد متناسب با لکه استفاده کنید.

بهترین شوینده برای از بین بردن لکه آدامس یخ است. مقداری یخ روی آدامس بمالید و آن را آرام آرام جدا کنید. لکه خون را با آب بسیار سرد از بین ببرید. سپس صابون را بر روی لکه بکشید. توجه کنید که برخی از صابون ها باعث تغییر رنگ پارچه می شوند. پس قبل از استفاده حتما پارچه را تست کنید. لکه خودکار را با کمک الکل از بین ببرید و لکه چربی را با استفاده از آب و صابون پاک‌ کنید.

شما میتوانید برای شستن مبل از انواع روش ها استفاده کنید. نکات مهم هنگام شستشو را در نظر بگیرید و از افراد متخصص و با تجربه راهنمایی بخواهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل