اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140305228007616667
در دسترس نیست

6 علت بالا رفتن فشار کمپرسور

علت بالا رفتن فشار کمپرسور و راه حل آن

کد: 140305228007616667

، مشهد , (اخبار رسمی): فشار کمپرسور می تواند به دلایل مختلفی از جمله مشکلات مربوط به پرشر سوئیچ و مخزن دستگاه، اختلال در آنلودر، کم بودن هوای خروجی در کمپرسور، تنظیمات نادرست plc ، برگشت مایع به کمپرسور و ... افزایش پیدا کند. افزایش بی اندازه فشار کمپرسور می تواند آسیبی جدی به دستگاه وارد کند.

علت بالا رفتن فشار کمپرسور و راه حل آن
فشار کمپرسور باد

افزایش بی اندازه فشار پمپ باد می تواند منجر به خراب شدن آن شود؛ از همین رو شناخت دلایل اصلی افزایش فشار کمپرسور باد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

کمپرسورهای تبرید و به طور کل، کمپرسور باد نقشی حیاتی در صنایع مختلف ایفا می کنند. این نوع از تجهیزات، هوای فشرده را برای ابزارها و تجهیزات مختلف فراهم می سازند. به منظور اطمینان از عملکرد بهینه و افزایش طول عمر کمپرسورها، لازم است تا از علت بالا رفتن فشار کمپرسور آگاه بوده و در صورت مشاهده علائم عملکرد نامطلوب این دستگاه، از افراد کمک دریافت کنید. همچنین از طریق شناسایی علل بالا رفتن فشار کمپرسور، می توانید ریسک بروز چنین وقایعی را به حداقل برسانید.

اهمیت عیب یابی افزایش فشار کمپرسور

انواع کمپرسورها (نظیر کمپرسور گریز از مرکز، کمپرسور پیستونی، کمپرسور دیافراگمی، کمپرسور اسکرو و ...) در طول زمان با مشکلات مختلفی مانند افزایش فشار مواجه می شوند. این دسته از مشکلات علائم مشخصی داشته که می بایست از آن ها آگاه باشید؛ چراکه، در صورت عدم عیب یابی به موفع مسئله افرایش فشار کمپرسور، آسیب های بیشتری به این وسیله وارد شده و خسارات بیشتری متوجه شما می شوند.

دقت داشته باشید که هرگونه اقدام خودسرانه و تغییر تنظیمات در کمپرسور می تواند مشکلات ثانویه ای را در پی داشته باشد؛ لذا بهتر است برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در آن، اهمیت سرویس های دوره ای را جدی گرفته و در این راستا از تکنسین های خبره و دوره دیده کمک دریافت کنید.

علت بالا رفتن فشار کمپرسور چیست؟

اغلب افراد در خصوص علت بالا رفتن فشار کمپرسور با ابهام مواجه هستند. این مسئله را می توان در مواردی نظیر اختلال در پرشر سوئیچ، عدم تنظیم بودن پرشر سوئیچ، اختلال در آنلودر کمپرسور، عدم تنظیم بودن پی ال سی دستگاه و مواردی از این دست جویا شد. هریک از این موارد نشانه های مختلفی داشته و از طریقه های مختلفی عیب یابی می شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

1- اختلالات مربوط به پرشر سوئیچ

معیوب بودن پرشر سوئیچ یا ایراد در عملکرد این قطعه می تواند موجبات افزایش فشار کمپرسور را فراهم آورد. برای بررسی خرابی پرشر سوئیچ می بایست در قدم اول از یک مولتی متر استفاده کرده و در صورت اطمینان از خرابی این قطعه، آن را با یک نمونه جدید و مناسب جایگزین کنید. عیب یابی و تعویض این قطعه به تخصص و مهارت نیاز دارد؛ لذا به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر، بهتر است از افراد متخصص کمک دریافت کنید.

2- اختلال در مخزن ذخیره هوای فشرده

اختلالات و مشکلات موجود در مخزن ذخیره هوای فشرده (نظیر پر شدن کامل یا وجود نقص در آن) می تواند به افزایش فشار کمپرسور هوا منتهی شود. در چنین صورتی می بایست ظاهر مخزن ذخیره هوای فشرده را به دقت تحت بررسی قرار دهید. در صورت مشاهده علائمی مانند نشتی، ترک خوردگی یا فرسودگی در مخزن ذخیره هوای فشرده می بایست برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

3- اختلال در عملکرد آنلودر

اختلالات مرتبط با آنلودر (نظیر خرابی یا تنظیم نامناسب این قطعه) می تواند منجر به افزایش فشار شود. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود، می بایست آن را با یک نمونه جدید تعویض کرده و سپس با کمک متخصصین این حوزه، تنظیمات نمونه جدید را انجام دهید.

4- کم بودن هوای خروجی در کمپرسور

کم بودن هوای خروجی کمپرسور می تواند علل مختلفی داشته باشد. مواردی نظیر گرفتگی فیلتر، شکست سوپاپ یا رینگ های پیستون، خرابی فشارسنج، بدون بار ماندن کمپرسور می توانند ریسک بروز چنین مشکلی را افزایش دهند. به منظور جلوگیری از این مسئله می بایست فیلترهای هوا را در بازه زمانی مناسب تمیز یا تعویض کنید. همچنین از طریق بازدیدها و سرویس های دوره ای کمپرسور و بررسی عملکرد سوپاپ ها و رینگ های پیستون می توان از ایجاد اختلال در این قطعات جلوگیری کرد.

5- تنظیمات نادرست سیستم های کنترلر و PLC

علت بالا رفتن فشار کمپرسور را می توان در تنظیمات نادرست سیستم های کنترلر و PLC هم جویا شد. در این شرایط می بایست دفترچه راهنمای کمپرسور را بررسی کرده و دستورالعمل های مربوط به تنظیم سیستم های کنترلر و PLC را بررسی و دنبال کنید. از آنجایی که این اقدام به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد، بهتر است از تکنسین های متخصص کمک دریافت کنید.

6- برگشت مایع به کمپرسور

برگشت مایع به کمپرسور یکی از مواردی است که می تواند عملکرد کمپرسور را با اختلال مواجه ساخته و یا افزایش بیش از حد فشار کمپرسور را در پی داشته باشد؛ لذا می بایست نشانه ها و علائم این مشکل را جدی گرفت. در صورت جابجایی مایع مبرد به کمپرسور با نشانه های زیر مواجه خواهید شد:

  • کاهش راندمان و عملکرد سیستم
  • کاهش روغن موجود در دستگاه کف کردن روغن

مهم ترین دلایل برگشت مبرد به کمپرسور

علت برگشت مایع به کمپرسور را می توان در موارد زیر جویا شد:

  • خراب شدن فن های اپراتور
  • انتخاب نادرست لوله موئی
  • افزایش مقدار مبرد در سیستم
  • مهاجرت مبرد
  • اختلال در عملکرد اپراتور
  • تنظیم نادرست شیر انبساط ترموستاتیکی
  • برفک زدن اپراتور
  • قرار دادن فیلتر هوای کثیف بر روی اپراتور

پیشگیری از برگشت مایع به کمپرسور

به منظور پیشگیری از برگشت مبرد مایع به کمپرسور می توان از راهکاری زیر بهره جویی کرد:

  • نصب مایع شکن در خط مکش
  • استفاده از مقدار مناسب مبرد
  • بهره گیری از سیستم down pump
  • به کارگیری هیتر داخل کارتر

کلام آخر

کمپرسورهای موجود در بازار به انواع مختلفی (نظیر کمپرسور گریز از مرکز، کمپرسور پیستونی، کمپرسور دیافراگمی و غیره) تقسیم بندی می شوند. هریک از این تجهیزات از ویژگی های منحصر به فرد و سازوکار متفاوتی برخوردار هستند؛ لذا به منظور اطمینان از عملکرد بهینه و افزایش طول عمر این نوع از تجهیزات، لازم است تا از علت بالا رفتن فشار کمپرسور آگاه بوده و در صورت مشاهده علائم عملکرد نامطلوب این دستگاه، از افراد دوره دیده و خبره کمک دریافت کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید