اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306058019826007
در دسترس نیست

انحصار وراثت ایرانیان خارج‌ از کشور

انحصار وراثت املاک و مستغلات ایرانیان خارج‌ نشین

کد: 140306058019826007

، تهران , (اخبار رسمی): قطعا نخستین گامی که افراد باید در این مسیر بردارند، اخذ گواهی انحصار وراثت است. این گواهی اثبات می‌کند که فرد جز وراث فرد فوت شده است. در ادامه درباره قوانین انحصار وراثت برای ایرانیان خارج کشور و سایر موارد مربوط به آن صحبت خواهیم کرد. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

انحصار وراثت املاک و مستغلات ایرانیان خارج‌ نشین
انحصار وراثت ایرانیان خارج‌ از کشور

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که ایرانیان خارج از کشور ، انحصار وراثت است. ایرانیان ساکن خارج که عزیز خود را از دست می‌دهند، همواره این سوال را مطرح می‌کنند که «اموال وراثتی چطور قابل استیفا هستند؟»

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که ایرانیان خارج از کشور ممکن است داشته باشند، انحصار وراثت است. ایرانیان ساکن خارج که عزیز خود را از دست می‌دهند، همواره این سوال را مطرح می‌کنند که «اموال وراثتی چطور قابل استیفا هستند؟» قطعا نخستین گامی که افراد باید در این مسیر بردارند، اخذ گواهی انحصار وراثت است. این گواهی اثبات می‌کند که فرد جز وراث فرد فوت شده است. در ادامه درباره قوانین انحصار وراثت برای ایرانیان خارج کشور و سایر موارد مربوط به آن صحبت خواهیم کرد. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

مسیر ایرانیان خارج از کشور برای انحصار وراثت در به طور کلی می‌توان فرایند انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور را شامل ۷ مرحله دانست. به منظور آشنایی کامل با این فرایند، حضور وکیل برای ایرانیان خارج از کشور، به منظور ارائه بهترین و کامل‌ترین مشورت‌های حقوقی ضروریست. با این حال در ادامه تمامی گام‌های این پروسه را خدمت شما خواهیم گفت.

۱ – ثبت وفات ایرانیان خارج از کشور ایران به دنبال فوت فرد ارث گذار، نخست باید به کنسولگری ایران در کشور خارجی بروید. در این نهاد باید مدارک مربوط به ثبت فوت را ارائه کنید. این مدارک شامل اصل شناسنامه، کارت ملی و اصل مدرک خارجی مربوط به فوت می‌باشند. پس از تایید این مدارک در کنسولگری ایران، این مورد؛ یعنی ثبت فوت در سیستم ثبت احوال ایران هم انجام می‌شود. طوری که امکان گرفتن گواهی فوت در ایران فراهم می‌شود.

۲ – ارسال مدارک به وکیل دارای تخصص بعد از دریافت گواهی فوت، وکیل برای ایرانیان خارج از کشور به همراه مدارک شناسایی وارثان و ارث گذار باید به شورای حل اختلاف برود. آن هم شورای حلق اختلاف آخرین شهر محل سکونت متوفی. وکیل انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور باید فرد مخصوص گواهی را دریافت کند. سپس نام تمامی وارثان و نسبتی که متوفی دارند را باید در این فرم بیاورد.

۳ – گرفتن برگه استشهاد محضری مربوط به حصر وراثت در سومین مرحله از فرایند انحصار وراثت ایرانیان خارج از کشور، باید به سراغ اخذ برگه استشهادی محضری وراثت بروید. برای این کار باید سه نفر از افراد که وراث متوفی را می‌شناسند، در دفتر اسناد رسمی حاضر شوند. سپس فرم مخصوص استشهادیه افراد فوت شده را پر کنند. با این برگه، گواهی می‌کنند که افراد ورثه، از با متوفی نسبت دارند.

۴ – نوبت به مالیات بر اثر ایرانیان خارج از کشور می‌رسد! بعد از انتخاب وکیل برای ایرانیان خارج از کشور به منظور انحصار وراثت، وی باید لیست اموال متوفی را به اداره دارایی و مالیات محل سکونت وی تحویل دهد. بسیاری از افراد درباره مفهوم مالیات بر ارث سوال دارند. این مالیات، مبلغی است که از سهم الارث فرد کم شده و به دولت داده می‌شود. تا زمانی که این مبلغ مشخص نشده باشد، امکان انتقال اموال فرد ممکن نیست.

۵ – حضور دوباره درشورای حل اختلاف در این گام، وکیل متخصص انحصار وراثت به کمک مدارک مربوطه، به سراغ تنظیم دادخواست می‌رود. برای این کار باید مدارک زیر تهیه شوند:

  • گواهی فوت فرد متوفی
  • اصل کارت ملی و شناسنامه متوفی
  • کارت ملی و شناسنامه ارث بران
  • عقدنامه (این مورد مربوط به زمانی است متوفی فوت شده باشد)
  • استشهادیه انحصار وراثت
  • وصیت نامه متوفی

۶ – ثبت آگهی در جراید این کار بعد از پرداخت هزینه چاپ صورت می‌گیرد. در این صورت اگر متوفی ورثه دیگری داشته باشد، با دیدن این آگهی، باخبر می‌شوند.

۷ – صدور گواهی انحصار وراثت

بعد از آنکه مراحل فوق طی شدند، درنهایت این گواهی؛ یعنی گواهی انحصار وراثت از سوی قاضی صادر خواهد شد. این گواهی، به منظور شناسایی و کشف تعداد وراث کاربرد دارد. در این گواهی، لیست وراث قانونی متوفی و سهم الارث هریک مشخص خواهد شد. استفاده از یک وکیل متخصص می‌تواند پیشبرد این فرایند را تسهیل کند..

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وکیل مرتضی حلیمی

مرتضی حلیمی، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق خصوصی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت حقوقی تخصصی، دارای کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. او رتبه سوم آزمون وکالت استان البرز را کسب کرده و با ارائه بیش از 10,000 مشاوره تخصصی حقوقی و آموزش به بیش از 1,000 نفر، نقش موثری در ارتقاء سطح آگاهی حقوقی جامعه داشته است. حوزه‌های تخصصی وکالت او شامل وکالت حقوقی، ملکی، خانواده، ارث و حصر وراثت و تنظیم تخصصی قراردادها است. همچنین، خدمات مشاوره حقوقی به ایرانیان مقیم خارج از کشور ارائه می‌دهد. تخصص و تعهد او در پیگیری پرونده‌ها و ارائه راه‌حل‌های حقوقی مؤثر، از او یک وکیل قابل اعتماد و حرفه‌ای ساخته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون