اطلاعات تماس
  • 021266***** - 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306128026025617
در دسترس نیست

عوارض برداشتن کیسه صفرا

عوارض پنهان برداشتن کیسه صفرا✔️

کد: 140306128026025617

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه روش‌های جراحی بسیار کم تهاجمی شده‌اند و خبری از عوارض شدید روش‌های سنتی نیست. کبد اندامی است که کارکرد مهمی در بدن داشته و می‌توان از آن به عنوان یک عضو پرخون یاد کرد. از سوی دیگر بدلیل نزدیکی این عضو به کیسه صفرا، این احتمال وجود دارد که خونریزی‌هایی در آن رخ دهند.

عوارض پنهان برداشتن کیسه صفرا✔️
عوارض برداشتن کیسه صفرا

نبودن کیسه صفرا شاید به تنهایی مشکلی برای بدن ایجاد نکند، اما درباره مایع موجود در آن، یعنی صفرا اوضاع متفاوت است.

همانطور که می‌دانید یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن، کبد بوده که در قسمت تحتانی آن، اندامی گلابی شکل به نام کیسه صفرا دیده می‌شود. از مایع صفرا می‌توان به عنوان یکی حیاتی‌ترین مایعات بدن یاد کرد. این را بدانید که نبودن کیسه صفرا شاید به تنهایی مشکلی برای بدن ایجاد نکند، اما درباره مایع موجود در آن، یعنی صفرا اوضاع متفاوت است. گاها ممکن است عوارضی مانند نشت صفرا، زردی یا یرقان و… بعد از عمل برداشتن کیسه صفرا شما را تهدید کند. در ادامه درباره برداشتن کیسه صفرا و عوارضی که دارد برای شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین عوارض برداشتن کیسه صفرا کدامند؟

 اصلی‌ترین عوارض برداشتن کیسه صفرا عبارتند از:

  • نفخ شکم
  • سوزش معده
  • حالت تهوع
  • زردی یا یرقان
  • درد‌های متناوب شکمی
  • اسهال و…

بسیاری از افراد نگران ارتباط بین سرطان و عمل برداشتن کیسه صفرا هستند. این را بدانید که هیچ ارتباطی بین این دو عامل نیست. به طوری که اگر از یک جراح لاپاراسکوپی در این باره بپرسید، او خواهد گفت که بین برداشتن کیسه صفرا و سرطان‌های رحم، سینه و… هیچ ارتباطی وجود ندارد. اما ممکن است در شرایط خاص برخی عوارض به دنبال برداشتن کیسه صفرا بروز کنند. به این عوارض در ادامه اشاره خواهیم کرد.

عوارض برداشتن کیسه صفرا برخی عوارض ممکن است در شرایط خاص بعد از عمل برداشتن کیسه صفرا بروز کنند. البته بدلیل اینکه این عمل توسط جراح لاپاراسکوپی ماهر و باتجربه انجام می‌شود، جای نگرانی وجود ندارد. به هر حال در هر عمل جراحی ممکن برخی عوارض بروز کنند. مهم‌ترین این عوارض به شرح زیرند:

۱ – آسیب دیدن مجاری صفراوی این احتمال وجود دارد که مجاری صفراوی بعد از برداشتن کیسه صفرا، آسیب ببینند. در صورتی که این مشکل برای شما پیش آمد، بهتر است خود را به پزشک و بیمارستان برسانید.

۲ – نشت صفرا و آسیب به اعضای دیگر بدن این احتمال وجود دارد که بخیه زده شده هنگام جراحی باز شود و صفرا به بیرون نشت پیدا کند. البته که با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و انجام درست این عمل جراحی، احتمال بروز این خطر صفر خواهد بود.

۳ – زردی یرقان یا همان زردی از دیگر عوارض احتمالی برداشتن کیسه صفرا است. ممکن است سنگ‌های موجود در کیسه صفرا نیز به جلو حرکت کنند. درصورتی که این سنگ‌ها در مجاری صفراوی گیر کنند، مشکلی به نام زردی و یا همان یرقان بروز می‌کند.

۴ – خونریزی در حین عمل جراحی امروزه روش‌های جراحی بسیار کم تهاجمی شده‌اند و خبری از عوارض شدید روش‌های سنتی نیست. اجازه دهید ابتدا کمی درباره موقعیت کبد صحبت کنیم. کبد اندامی است که کارکرد مهمی در بدن داشته و می‌توان از آن به عنوان یک عضو پرخون یاد کرد. از سوی دیگر بدلیل نزدیکی این عضو به کیسه صفرا، این احتمال وجود دارد که خونریزی‌هایی در آن رخ دهند. البته یک پزشک کاربلد می‌تواند به خوبی این مشکل را مدیریت کند.

۵ – عفونت این مورد ممکن است بعد از هرگونه ایجاد جراحت در بدن بروز کند. از جراحت و زخم‌های ساده گرفته تا عمل‌های جراحی و… درصورتی که احساس بروز عفونت در این ناحیه را دارید، سریعا خود را به پزشک متخصص نشان بدهید. چرا که ممکن است زخم شما نیاز به بررسی داشته باشد و حتی بازشود. البته عفونت‌های احتمالی این عمل جراحی آنقدر شدید نیستند. به طوری که می‌توان با مصرف آنتی بیوتیک آن را کنترل کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر ناصر ملک پور

دکتر ناصر ملک پور بیش از یک دهه در زمینه جراحی چاقی و عروق فعالیت داشته‌اند و در حال حاضر دانشیار و رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. ایشان تاکنون بیش از 10 هزار جراحی چاقی موفق داشته‌اند و از استاتید و بنیانگذاران رشته فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی در ایران هستند.

اطلاعات تماس
  • 021266***** - 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان