اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306148027625751
در دسترس نیست

پر کردن دندان عصب کشی شده

پر کردن تخصصی دندان عصب کشی شده

کد: 140306148027625751

، تهران , (اخبار رسمی): قطعا درد دندان یکی از طاقت فرسا‌ترین درد‌هاست. این درد وقتی بسیار شدید می‌شود که عفونت به ریشه دندان برسد. عصب کشی و پرکردن هم می‌تواند این درد را تسکین دهد و هم مانع از دست رفتن کامل دندان می‌شود.

پر کردن تخصصی دندان عصب کشی شده
عکس عصب کشی دندان

شاید برخی از افراد این تصور را داشته باشند که انجام عصب کشی در خانه امکان پذیر است. اما این را بدانید که این فرایند بسیار تخصصی است و حتما باید در مطب دندانپزشکی انجام شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای درمان و نجات دندان پوسیده، عصب کشی است. در این فرایند دندانپزشک ابتدا پوسیدگی‌های دندان را خارج کرده و بعد از آن به سراغ درمان کانال‌ ریشه دندان می‌رود. این کار سبب می‌شود که عفونت به لثه و دندان‌های دیگر نرسد. عصب کشی دندان بسیار تخصصی بوده و لازم است با مهارت انجام شود. شاید برخی از افراد این تصور را داشته باشند که انجام عصب کشی در خانه امکانپذیر است. اما این را بدانید که این فرایند بسیار تخصصی است و حتما باید در مطب دندانپزشکی انجام شود.

دلیل نیاز به پرکردن دندان بعد از عصب کشی پرکردن دندان بعد از عصب کشی در بسیاری از مواقع انجام می‌شود. همانطور که توضیح دادیم، برای دسترسی راحت دندانپزشک به کانال دندان، باید قسمت‌های عفونی خارج شوند. به همین دلیل ممکن است طی این کار قسمتی از مینای دندان نیز از بین برود. پس ضروری است که برای ترمیم دندان عصب کشی شده، حفره ایجاد شده پر شود. آن هم با مواد مخصوصی که ویژگی‌های لازم را دارا هستند.

 در برخی موارد ممکن است پوسیدگی دندان شدید باشد و دندانپزشک را وادار به برداشتن قسمت‌های زیادی از دندان کند. به همین دلیل ساختار دندان ضعیف شده و دندان قدرت خود را از دست می‌دهد. طبیعی است که در این صورت احتمال شکستن دندان، بسیار بالا می‌رود. به همین دلیل در این مواقع پرکردن دندان اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

آیا امکان انجام همزمان عصب کشی و پر کردن دندان وجود دارد؟ انجام همزمان عصب کشی و پر کردن دندان، وابسته به میزان آسیب دیدگی دندان و شرایط بیمار است. در برخی موارد مشکلی برای انجام همزمان عصب کشی و پرکردن دندان نیست. البته در صورتی که آسیب دیدگی کم باشد، این کار باید در یک تا دو جلسه انجام شود. در این صورت به احتمال زیاد عفونت به کانال‌های ریشه دندان راه نیافته است. اما در برخی موارد هم نمی‌توان پرکردن دندان را همزمان با عصب کشی انجام داد. چرا که در این صورت احتمال بروز آسیب دیدگی دندان به میزان زیاد وجود دارد.

گاهی اوقات به دلیل اینکه شدت عفونت دندان زیاد است ، باید چند جلسه برای عصب کشی به دندانپزشک مراجعه کنید. چرا که دندانپزشک می‌بایست از خارج شدن تمام قسمت‌های عفونی مطمئن شود. درچنین مواردی مواد پرکننده روی دندان قرار می‌گیرد تا مانع از بروز التهاب شود. حال دیگر امکان پرکردن دندان بعد از عصب کشی فراهم است. در این مقطع انجام اقدامات مراقبتی از سوی بیماران بسیار ضروری است. چرا که از بروز مجدد عفونت و خرابی دندان جلوگیری می‌کند.

فاصله منطقی بین عصب کشی و پرکردن دندان در برخی شرایط ممکن است برای انجام عصب کشی، متخصص عصب کشی ورود کند. برای این مورد باید به صورت جداگانه به سراغ متخصص درمان ریشه و همچنین دندانپزشک عمومی برای درمان ریشه و پرکردن دندان بروید. متخصص درمان ریشه فقط برای درمان ریشه و کانال ورود می‌کند. طوری که فقط بافت عفونی تخلیه شود. اما وظیفه‌ای درباره پرکردن دندان ندارد.

هم عصب کشی و هم پرکردن دندان، فرایند‌هایی هستند که برای انجام شدن به عوامل مختلفی وابسته هستند. به طور کلی می‌توان ادعا کرد که عصب کشی پروسه‌ای تخصصی و زمان بر است.  چرا که خارج کردن بافت عفونی دندان به شدت دارای اهمیت است. انجام درست این کار وابستگی قابل توجهی به از بین رفتن التهاب دندان دارد.

قطعا درد دندان یکی از طاقت فرسا‌ترین درد‌هاست. این درد وقتی بسیار شدید می‌شود که عفونت به ریشه دندان برسد. عصب کشی و پر کردن هم می‌تواند این درد را تسکین دهد و هم مانع از دست رفتن کامل دندان می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر صابر ملک پور علمداری

دکتر صابر ملک پور علمداری، جراح دندانپزشک باسابقه و مجرب در شهر تهران (منطقه مرزداران) است. ایشان دارای دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی، از جمله ترمیمی، جراحی لثه، ایمپلنت و عصب‌کشی تخصص دارند. ایشان به طور مرتب در کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی دندانپزشکی شرکت می‌کنند تادانش و مهارت خود را به‌روز نگه دارند.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان