اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306178029825751
در دسترس نیست

عصب کشی مجدد دندان

چرا عصب کشی با شکست مواجه می‌ شود؟

کد: 140306178029825751

، تهران , (اخبار رسمی): برای انجام عصب کشی مجدد باید مواد پرکننده را به طور کامل خارج کرد سپس ریشه را کاملا تمیز کرد. اگر در دندان چرک و یا عفونت فعال وجود داشته باشد، احتمالا در همان جلسه ریشه پر نمی‌شود. در زمان پرکردن دندان، این کار باید با مواد باکیفیت پر شود.

چرا عصب کشی با شکست مواجه می‌ شود؟
عصب کشی مجدد دندان

امروزه روش‌های نوینی برای عصب کشی رایج شده‌اند که احتمال شکست در آن‌ها کمتر از روش‌های سنتی است. عصب کشی با روتاری یکی از این موارد است.

بهترین راه برای درمان و نجات دندان‌های پوسیده و دارای پالپ عفونی، عصب کشی است. در این روش بافت‌های پوسیده دندان بیمار باید تخلیه شود و سپس با پرکردن دندان، استحکام بهتری پیدا کند. اما در صورتیکه هریک از این مراحل به خوبی انجام نشوند، درمان عصب کشی شکست خورده و احتمال آبسه دندان وجود دارد. در نتیجه باید عصب کشی مجددا به شکلی درست انجام شود. در این مطلب قصد داریم با شما درباره شکست عصب کشی و انجام مجدد آن صحبت کنیم. اگر مشکلات دندانتان بعد از عصب کشی شما را هم نگران و مضطرب کرده است، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چرا عصب کشی با شکست مواجه می‌شود؟ همانطور که دانستید طی فرایند عصب کشی، بافت عفونی وجود در ریشه دندان باید تخلیه شود. بنابراین باید این کار با دقت کافی انجام شود. چرا که احتمال تجمع مجدد باکتری‌های بیماری‌زا درون این بافت وجود دارد و نیاز به عصب کشی مجدد، آشکار می‌شود. بعد از تخلیه درست فضای داخل دندان، باید با مواد پرکننده باکیفیت، این فضا پر شود. اگر هریک از مراحل گفته شده به درستی انجام نشوند، عصب کشی با شکست مواجه شده و باید ری اندو در دستور کار قرار گیرد.

شاید جالب باشد بدانید که الزاما نیاز به عصب کشی مجدد، خود را با درد و مشکل خاصی نشان نمی‌دهد. حتی گاها افراد ممکن است سال‌ها بدون دردسر با شکست درمان عصب کشی زندگی کنند. اما مشکل اینجاست که باکتری‌های مضر هنوز به طور کامل برطرف نشده اند. به همین دلیل رفته رفته فعالیتشان شدت یافته و ممکن است به ریشه نفوذ بیشتری پیدا کنند.

امروزه روش‌های نوینی برای عصب کشی رایج شده‌اند که احتمال شکست در آن‌ها کمتر از روش‌های سنتی است. عصب کشی با روتاری یکی از این موارد است.

چرا به عصب کشی دوباره نیاز دارید؟ معمولا در دو حالت ممکن است نیاز به عصب کشی مجدد حس شود. مهم‌ترین این موارد به شرح زیرند:

عصب کشی بدلیل پیدا نشدن ریشه دندان: به طور معمول دندان‌ها دارای سه ریشه هستند و فرض دندانپزشک هم همین است. گاها ممکن است دندانی دارای چهار کانال باشد، اما دیدگاه دندانپزشک وجود سه کانال باشد و به همین دلیل دنبال چهارمین کانال نباشد. در این صورت یک دندان درمان نشده باقی مانده و به همین دلیل فرایند عصب کشی با شکست مواجه می‌شود. در ریشه درمان نشده احتمال تجمع باکتری‌های بیمازی‌زا و تشکیل آبسه بسیار بالاست. این اشتباه معمولا از سوی دندانپزشکانی انجام می‌شود که مهارت و یا تجربه کافی را نداشته یا با عجله کار انجام می‌دهند.

پر کردن ناقص ریشه دندان: بعد از آنکه ریشه به طور کامل از بافت مرده و باکتری‌های بیماری‌زا پر شد، باید به طور کامل با مواد باکیفیت پر شود. اما گاها پرکردن ناقص ریشه سبب باقی ماندن فضای خالی می‌شود. به دلایل مختلفی ممکن است ریشه دندان به طور کامل پر نشود. یکی از این موارد عجله و بی‌تجربگی دندانپزشک است. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد که ریشه به طور کامل از بافت مرده و باکتری مضر تخلیه نشده باشد.

نحوه انجام عصب کشی مجدد دندان اصلاح کار اشتباه سخت‌تر از انجام آن به صورت اولیه است. برای انجام عصب کشی مجدد باید مواد پرکننده را به طور کامل خارج کرد سپس ریشه را کاملا تمیز کرد. اگر در دندان چرک و یا عفونت فعال وجود داشته باشد، احتمالا در همان جلسه ریشه پر نمی‌شود. در زمان پرکردن دندان، این کار باید با مواد باکیفیت پر شود. در نهایت باید بعد از انجام اقدامات تکمیلی، روکش کردن دندان را هم به سرانجام رساند. این را هم باید اضافه کرد که در این روش، درد عصب کشی خودش را نشان نداده و معمولا نیازی به بی‌حسی نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر صابر ملک پور علمداری

دکتر صابر ملک پور علمداری، جراح دندانپزشک باسابقه و مجرب در شهر تهران (منطقه مرزداران) است. ایشان دارای دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند و در زمینه‌های مختلف دندانپزشکی، از جمله ترمیمی، جراحی لثه، ایمپلنت و عصب‌کشی تخصص دارند. ایشان به طور مرتب در کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی دندانپزشکی شرکت می‌کنند تادانش و مهارت خود را به‌روز نگه دارند.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان