اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306178030023827
در دسترس نیست

مراقبت های طلایی پس از عصب کشی دندان

۴ نکته مهم که بعد از عصب کشی باید رعایت کنید

کد: 140306178030023827

، تهران , (اخبار رسمی): هنگامی که دندان دچار پوسیدگی می‌شود و ساختار پالپ آن عفونی می گردد، یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ دندان، عصب کشی است. اما آنجاکه در این فرایند شاهد آسیب دیدن کانال ریشه هستیم، به همین دلیل ممکن است قدری درد به سراغ شما بیاید. اما مراقبت‌های بعد از عصب کشی می‌توانند به جلوگیری از بروز درد کمک کنند.

۴ نکته مهم که بعد از عصب کشی باید رعایت کنید
اقدامات مهم و الزامی بعد از عصب کشی

عصب‌کشی دندان: همه چیز درباره مراقبت و پیشگیری از مشکلات پس از آن

اهمیت رعایت مراقبت‌های بعد از عصب کشی توجه به مهمترین مراقبت های بعد از عصب کشی دندان، نقش مهمی در بهبودی سریع دارد. این مهم است که امور تاثیرگذار روی درمان خود را بدانید و از سوی دیگر از کارهایی که روند درمان را مختل می‌کنند، باخبر باشید. در سک تا دو ساعت ابتدایی بعد از عصب کشی، هیچ گونه خوراکی جویدنی و همچنین نوشیدنی نباید مصرف کنید.

در فرایند عصب کشی دندان، ریشه درمان شده و هرگونه باکتری بیماری‌زا درون آن از بین می‌رود. بدلیل کارهایی که طی عصب کشی انجام می‌شوند، طبیعی است که کمی درد احساس کنید. همچنین بدلیل بازماندن طولانی مدت فک، ممکن است قدری احساس ناراحتی هم از ناحیه فک به سراغ شما بیاید.

مهم‌ترین نکات مراقبتی بعد از عصب کشی از مهم‌ترین مواردی که طی عصب کشی باید در دستور کار قرار بگیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ – بلافاصله به سراغ خوردن و آشامیدن نروید.

اگر به تازگی فرایند عصب کشی دندان تمام شده است، نباید بلافاصله سراغ خوراکی‌های جویدنی بروید. حداقل تا زمانی که اثر بی‌حسی را در دهان احساس می‌کنید، باید از خوردن و آشامیدن به دور باشید. این یکی از مهم‌ترین مورد از انواع مراقبت‌های بعد از عصب کشی دندان است. حتی اگر قرار است شروع به خوردن کنید، باید مراقبت باشید که اثر بی‌حسی به طور کامل از بین رفته باشد. این را هم اضافه کنیم که نباید غذا را درست به کمک ناحیه عصب کشی شده بجویید.

۲ – خودسرانه دارو مصرف نکنید

قبل از شروع فرایند عصب کشی به ناحیه درمان ماده بی‌حسی تزریق می‌شود. به همین دلیل فرایند عصب کشی دندان کاملا بدون درد خواهد بود. اما اگر بعد از رفع اثر بی‌حسی درد به سراغ شما آمد، بدانید که این احساس طبیعی است. بنابراین می‌توانید دارو‌های مسکنی که متخصص تجویز کرده است را مصرف کنید. اگر هرگونه حساسیت نسبت به داروهای بی‌حسی دارید، بهتر است پیش از شروع فرایند درمانی با متخصص صحبت کنید.

۳ – استفاده از آب نمک گرم را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عصب کشی دندان، این است که بهداشت دهان و دندان همواره رعایت شود. این را بدانید که بعد از عصب کشی دندان، یکی از بهترین کارهایی که بهبودی را تسهیل کرده و مانع از عفونت لثه‌ها می‌شود، غرغره کردن آب نمک است.

این کار بهتر است به کمک آب گرم انجام شود. اگر قصد دارید این محلول را تهیه کنید، کار سختی پیش روی شما نیست. تنها کافی است که یک لیوان آب گرم را تهیه کرده و به آن یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. همچنین سایر نکات مراقبتی مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هم به بهداشت و طول عمر دندان‌های شما کمک می‌کنند.

۴ – از حساسیت هنگام غذاخوردن نترسید

اگر در هنگام غذاخوردن و گاز گرفتن لقمه غذا، هرگونه احساس ناراحتی سراغ شما آمد، تعجب نکنید. از سوی دیگر برخی از افراد ممکن است ناخواسته ناحیه درمان شده را با زبان لمس کنند. این مورد ممکن است سبب تحریک ناحیه درمان و شعله‌ور شدن درد شود. به همین دلیل بهتر جلوی خود را بگیرید و این کار را انجام ندهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی دندانپزشکی و ارتودنسی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه دندانپزشکی ارائه می‌شود. اطلاعاتی مفید در زمینه انواع درمان‌های دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان، کشیدن دندان، درمان ریشه و خدماتی از این حوزه ارائه خواهد شد.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان