اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306208033426343
در دسترس نیست

محبوب ترین نژاد های سگ در ایران کدام اند؟

کد: 140306208033426343

، (اخبار رسمی): این روزها نگهداری از سگ و گربه در خانه تبدیل به یکی از رایج‌ترین اقدامات شده است. شادی و حس مثبت زندگی در کنار سگ‌ها می‌تواند درمان بسیار جدی برای افسردگی و خلق پایین افراد باشد. انگیزه و ساخت روتین مطلوب در زندگی به بهترین شکل ممکن همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محبوب ترین نژاد های سگ در ایران کدام اند؟
محبوب ترین نژاد های سگ در ایران کدام اند؟

بر همین اساس لازم است تا شما نیز با آگاهی از نژادهای محبوب در ایران، برای انتخاب سگ دلبندتان اقدام کنید. شناسایی خلق و خو، نیازها و شرایط نگهداری به شما کمک می‌کند تا یک زندگی هیجان‌انگیز برای این فرشته‌های پشمالو ترتیب دهید.
شرایط نگهداری برای سگ چیست؟
قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که برای نگهداری از سگ ، نیاز دارید تا شرایط خاصی را دارا باشید. این شرایط کمک می‌کند تا بتوانید با خیال آسوده یک روند صحیح را برای داشتن دوستی پشمالو در زندگی‌تان دنبال کنید. در این بخش برای آگاهی بیشتر قصد داریم اطلاعاتی از شرایط لازم برای نگهداری از سگ‌ها ارائه کنیم.
•    فضای زندگی: شاید جالب باشد که بدانید در انتخاب نژادهای مختلف سگ، باید فضای زندگی را مدنظر قرار دهید. سگ‌ها باید فضایی کافی برای حرکت، بازی، استراحت و تخلیه انرژی داشته باشند. نژادهای بزرگتر به فضای بیشتری نیاز دارند و نژادهای کوچک می‌توانند در فضاهای محدود زندگی کنند. حس حضور در فضایی امن به شدت اهمیت دارد! محیط زندگی سگ ها باید ایمن باشد و موجب بروز خطرات مختلف در زندگی آن‌ها نشود. پس باز هم برای انتخاب نژاد مناسب، لازم است تا خطرات و ریسک‌های مختلفی را در محل زندگی‌تان ارزیابی کنید و در نهایت دست به انتخاب بزنید.
•    تغذیه مناسب: این روزها بسیاری از افراد به دلیل عدم توانایی در خرید یا هزینه‌های اولیه سرپرستی گرفتن سگ‌ها، اقدام به دریافت سگ‌های واگذاری می‌کنند. در این شرایط بدیهی است که تامین هزینه تغذیه سالم و مناسب نیازهای سگ بر اساس سن، نژاد، و میزان فعالیت بدنی‌شان غیرممکن است. شما باید بدانید که هزینه ای تغذیه بخش مهم نگهداری از این فرشته ها است. بنابراین به سرپرستی گرفتن سگ‌ها نیازمند تامین هزینه تغذیه با کیفیت برای آن‌ها است.
•    پیاده ‌روی روزانه: شاید تصور کنید که پیاده روی روزانه یک اقدام گزینشی و انتخابی است! اما بهتر است بدانید سگ‌ها باید روزانه حداقل یک یا دو بار پیاده ‌روی کنند تا انرژی درونی‌شان تخلیه شود. به این ترتیب بدنی سلامت خواهند داشت و درگیر مشکلات و بیماری در سنین بالا نخواهند شد.
•    بازی و تحریک ذهنی: شما به عنوان سرپرست باید شرایط مطلوبی برای بازی، سرگرمی و استفاده از اسباب بازی های چالشی داشته باشید. زمان کافی برای بازی با سگ‌ها بخش مهم ماجرا است که کمک می‌کند تا همه چیز مطابق میل آن‌ها باشد. این کارها ضمن تحریک هوش، تمرکز و تخلیه انرژی می‌تواند ارتباطات سگ و سرپرست را تقویت کند.
•    نظافت: رسیدگی به بهداشت بخش مهمی است که هر روز باید به آن بپردازید. هرچند در برخی نژادهای مو کوتاه برس کشی روزانه کمتر از سایر نژادها است، اما به هرحال برس‌کشی منظم موها در سگ‌ها کمک می‌کند تا موهای مرده را جمع آوری کنید و نسبت به تمیز کردن گوش سگ، کوتاه کردن ناخن یا مسواک زدن اقدام نمایید. یادتان باشد که روتین حفظ بهداشت به شدت در کیفیت زندگی سگ‌ها اهمیت دارد.
•    واکسیناسیون: سگ‌ها باید به ‌موقع واکسینه شوند تا از بیماری‌های رایج مانند هاری و پاروا ویروس یا دیستمپر در امان بمانند. رسیدگی‌های پزشکی بخش مهم نگهداری از سگ‌ها محسوب می‌شود که هزینه‌های خاص خودش را به همراه دارد. پیشگیری و درمان انگل‌های داخلی و خارجی به سگ‌ها کمک می‌کند تا سالم بمانند.
•    صرف وقت: سگ‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و نیاز به محبت و تعامل روزانه با صاحب خودشان دارند. تنها ماندن برای مدت طولانی می‌تواند باعث افسردگی و اضطراب جدایی در سگ‌ها شود که قطعا سلامت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقت گذراندن با سگ از طریق بازی، پیاده ‌روی و نوازش به شدت میتواند کیفیت زندگی آن‌ها را ارتقا دهد. پس یادتان باشد که بخشی از شرایط نگهداری سگ‌ها مربوط به زمان کافی برای نگهداری‌شان است.
محبوب ترین نژاد های سگ در ایران
شناخت نژادهای سگ محبوب در ایران به شما کمک می‌کند تا بتوانید سگ‌هایی که با آب و هوای این نقطه جغرافیایی تطابق بیشتری دارند شناسایی کنید. هرچه سگ‌های محبوب در ایران را بهتر بشناسید، شانس بالاتری برای انتخاب هوشمندانه آن‌ها خواهید داشت. به این ترتیب در این بخش لیستی از نژادهای محبوب در ایران را بررسی می‌کنید.

1. سگ نژاد پامرانین
یکی از نژادهای جذاب و هیجان‌انگیز در ایران، پامرانین است. این نژاد دوست داشتنی ابتدا با صفحه اینستاگرام سگی به نام پوم محبوب شد. این نژاد با چشم‌های دکمه ای سیاه رنگ و چهره عروسکی موفق شد تا در مدت زمان کوتاهی، در دل همه جا باز کند. پامرانین‌ها سگ‌هایی کوچکی هستند که با موهای بسیار پرپشت و کرکی می‌توانند مثل یک گوله پشمالو جابه‌جا شوند. چهره سگ های پامرانین چیزی شبیه به روباه است. درخشش چشم‌های این نژاد اولین چیزی است که انسان را جذب می‌کند. جالب است بدانید که پامرانین ها دارای موهای دو لایه هستند. زیبایی و جلوه آن‌ها در درخشش موهای لخت و جذابی است که به رنگ‌های مختلفی از پرتقالی، سفید، مشکی و کرم رنگ وجود دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که در خصوص پامرانین باید بدانید، انرژی بسیار زیاد و جنب و جوش بالا است. این نژاد به شدت میتواند حال و هوای خانه را تغییر دهد اما تخلیه انرژی او بسیار زمان‌بر است. نکته مهم دیگری که از این نژاد بامزه باید یادتان بماند، تربیت اصولی است! شاید جسه کوچک این نژاد چندان اهمیت تربیت را برای‌تان روشن نکرده باشد اما دندان‌های تیز و اخلاق خاص او کاملا شرایط را برای داشتن یک سگ غیرقابل کنترل فراهم می‌کند. پس تلاش کنید برای نگهداری از این نژاد در آپارتمان، تربیت اصولی را در پیش بگیرید. برس کشی مداوم و مراقبت از دست و پاهای این نژاد بسیار ضروری است.
پامرانین‌ها به دلیل جثه کوچک خود به فضای زیادی نیاز ندارند، پس نگهداری از آن‌ها در خانه ایده جذابی است اما باید به خاطر بسپارید که تخلیه انرژی پامرانین ضروری است، در غیر اینصورت سگی نافرمان، پر سر و صدا و خرابکار در خانه نگهداری خواهید کرد.
2. سگ نژاد ژرمن شپرد
اگر از آن دسته افرادی باشید که سگ‌های بزرگ را به عنوان دوست و همراه در خانه انتخاب می‌کنند، قطعا سگ نژاد ژرمن شپرد محبوب شما است. این سگ در دسته بندی سگ‌های متوسط و بزرگ قرار می‌گیرد. بدن عضلانی، پاهای خرگوشی و بدن کشیده در این نژاد هر کسی را وسوسه می‌کند تا انتخابش کند. هوش بالای ژرمن موجب شده است تا بسیاری از سگ‌های سرویس از این نژاد انتخاب شوند. گوش به فرمان بودن در ژرمن‌ها یکی از مهم‌ترین پارامترهای علاقه‌مندی افراد به آن‌ها است. این نژاد بسیار وفادار، هوشیار و سریع است؛ به همین دلیل به عنوان سگ گارد آموزش داده می‌شود. نکته مهم دیگر، استفاده از این نژاد برای همراهی کودکان و نگهداری از خانه است. سگ ژرمن به دلیل ابعاد نسبتا بزرگ، به فضای بیشتری برای زندگی نیاز دارد. تخلیه انرژی و بازی برای نژاد ژرمن ضروری است. شما میتوانید از چالش‌های ذهنی و بویایی برای این نژاد استفاده کنید و زمان خودتان را با او سپری کنید. یادتان باشد که برس کشی مرتب و رعایت بهداشت بخش مهمی است که سلامت او را تضمین می‌کند.
شاید تصور کنید که سگ نژاد ژرمن شپرد گزینه خوبی برای آپارتمان نیست، اما جالب است بدانید که این نژاد به دلیل فرمان پذیری بالا، تربیت پذیری عالی و هوش مطلوب خودش می‌تواند بهترین انتخاب برای زندگی و تربیت در آپارتمان باشد. ژرمن شپردها بسیار مطیع هستند و با خانواده، کودکان و سایر پت‌ها خوب کنار می‌آیند.

3. سگ نژاد شیتزو
یکی دیگر از نژادهای محبوب در ایران، سگ‌های پشمالویی هستند که با موهای متراکم شبیه به عروسک دیده می‌شوند. سگ نژاد شیتزو سایز کوچکی دارد و جابجایی آن بسیار آسان است. صورت گرد این نژاد با بینی کوچک و چشم‌های درشت و براق، می‌تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. شاید جالب باشد که بدانید موهای متراکم این نژاد در رنگ‌های سفید، قهوه ای، کرم و مشکی دیده می‌شود. ظاهر این نژاد بسیار دوست داشتنی و جذاب است. شیتزوها سگ‌هایی بسیار آرام و دوست داشتنی هستند. شخصیت مهربان و مطیع این نژاد به شما امکان می‌دهد تا با یک روند تربیتی صحیح، به بهترین شکل ممکن این نژاد را برای زندگی در آپارتمان آماده کنید. رفتار مطیع و آرام این نژاد با حیوانات خانگی و کودکان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این نژاد می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و برای بازی هیجان‌ زده باشد. نژاد شیتزو به دلیل دارا بودن موهای متراکم، نیاز به برس کشی روزانه دارد. پس یادتان باشد که برای رعایت بهداشت و حفظ کیفیت زندگی این نژاد باید حتما در این خصوص با جدیت عمل کنید. مو ریزی در این نژاد بسیار محدود است و موجب نمی‌شود تا زحمت‌تان برای تمیز کردن فضای زندگی افزایش یابد. سگ‌های این نژاد به دلیل پوزه کوتاه‌شان ریسک ابتلا به بیماری‌های تنفسی را دارا هستند، به همین دلیل باید هوشمندانه برای شرایط آن‌ها تصمیم گیری نمایید و از بروز این مشکل پیشگیری کنید. این نژاد برای آپارتمان بهترین گزینه است و تربیت پذیری بسیار خوبی خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح