اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306218133623827
در دسترس نیست

آیا کشیدن دندان ترس دارد؟

ترس از کشیدن دندان (این مقاله برای شماست!)

کد: 140306218133623827

، تهران , (اخبار رسمی): یک دندانپزشک حرفه‌ای تا حد امکان تلاش می‌کند دندان‌ بیمار را با هر مشکلی حفظ کند. اما گاها شدت آسیب دیدگی به گونه‌ای است که جایی برای حفظ دندان باقی نمی‌گذارد. به همین دلیل متخصص رو به کشیدن دندان می‌آورد. اما در این بین ممکن است افرادی یافت شوند که به هر دلیل از این کار؛ یعنی کشیدن دندان ترس دارند.

ترس از کشیدن دندان (این مقاله برای شماست!)
کشیدن دندان ترس دارد؟

چگونه ترس از دندانپزشکی مخصوصاً کشیدن دندان را از بین ببریم؟

از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به تجربه‌های ناخوشایند یاعدم برخورداری از اطلاعات کافی اشاره کرد. ما هم در این مطلب قصد داریم شما را از صفر تا صد با ترس دندانپزشکی و موارد مربوط به آن آشنا کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

از ترس دندان کشیدن می‌توان به عنوان یک وضعیت روانی توام با استرس یاد کرد که ناخوشایند بوده و هنگام نیاز به این خدمات و یا در زمان انجام مراقبت‌های بعد از آن بروز می‌کند. این اتفاق ممکن است اثرات ناخوشایندی مانند ناامیدی و استرس را در شما تقویت کند. کشیدن دندان به دلایل مختلفی ممکن است برای افراد ترسناک به نظر برسد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل این موضوع اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چگونه ترس از کشیدن دندان را از بین ببریم؟ به کمک برخی راهکار‌های ساده می‌توان بر ترس مربوط به کشیدن دندان غلبه کنیم. مهم‌ترین این راهکار‌ها به شرح زیرند:

  • با دندانپزشک مشورت کنید: اگر مجبور به کشیدن دندان هستید و البته از آن هم می‌ترسید؛ نخستین گامی که باید بردارید، مشورت گرفتن از یک دندانپزشک حاذق است.دندانپزشک به خوبی شما را با مراحل این کار آشنا کرده و اقدامات بعد و قبل آن را کاملا برای شما شرح می‌دهد. وقتی درباره فرایند کشیدن دندان اطلاعات کافی بدست بیاورید، حس بهتری هم نسبت به آن خواهید داشت. در نتیجه دیگر خبری از استرس و ناراحتی ناشی از این درمان نخواهد بود. کشیدن دندان در مطب دندانپزشکی در مرزداران انجام این درمان را به تجربه‌ای خوشایند برای شما تبدیل می‌کند.
  • از تکنیک‌های آرامش استفاده کنید: از مهم‌ترین راهکار‌هایی که به کمک آن می‌توانید استرس کشیدن دندان را از بین ببرید، استفاده از تکنیک‌های آرامش است. برای نمونه می‌توان به تنفس عمیق و تفکر مثبت اشاره کرد. هریک از این موارد می‌توانند احساسات منفی شما را از بین ببرند.

چرا کشیدن دندان برای افراد ترسناک به نظر می‌رسد؟ مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود افراد حس بدی نسبت به کشیدن دندان داشته باشند، به شرح زیرند:

داشتن تجربیات ناخوشایند در گذشته از مهم‌ترین دلایلی که سبب می‌شود افراد نسبت به کشیدن دندان گارد داشته باشند، تجریبات تلخ در گذشته است. اگر تجربه این اتفاق در گذشته برای او درد و ناراحتی به همراه داشته باشد، از این درمان دندانپزشکی چهره‌ای دردناک و وحشتناک می‌سازد.

عدم داشتن اطلاعات کافی در بسیاری از مواقع، ترس افراد بدلیل ناآگاهی آن‌هاست. اگر شما هم مدام این سوال را برای خود تکرار می‌کنید که چطور ترس از دندانپزشکی را از بین ببریم؟ بدانید که اولین گام در این مسیر کسب اطلاعات کافی است. اگر نسبت به مراحل این کار شناخت کافی داشته باشید، با اعتماد به نفس بیشتر و نگرانی کمتر دندان خود را به دست متخصص خواهید سپرد.

ترسیدن از دندانپزشکی چه عواقبی دارد؟ قطعا چنین ترسی بدون عیب نیست. مهم‌ترین عیوبی که بدلیل این ترس ممکن است بروز کنند، شامل موارد زیرند:

  • تاخیر در درمان: ترس از دندان کشیدن احتمالا باعث تاخیر افراد در تصمیم گیری می‌شود. به همین دلیل مشکل دندان شما باقی مانده و در طولانی مدت درد و رنج بیشتری را به فرد تحمیل می‌کند. یادتان نرود که برای دریافت هیچ یک از درمان‌های دندانپزشکی تاخیر نداشته باشید. چرا که در این صورت احتمال دارد که کلا دندان را از دست بدهید.
  • تاثیرات روانی: داشتن استرس مداوم درباره کشیدن دندان، ممکن است شما را تبدیل به یک فرد مضطرب حتی در زندگی روزمره و امور آن تبدیل کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی دندانپزشکی و ارتودنسی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه دندانپزشکی ارائه می‌شود. اطلاعاتی مفید در زمینه انواع درمان‌های دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان، کشیدن دندان، درمان ریشه و خدماتی از این حوزه ارائه خواهد شد.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان