اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306218133823827
در دسترس نیست

خطرات پر کردن دندان مادر بارداری

پر کردن دندان در بارداری : آری یا خیر؟!

کد: 140306218133823827

، تهران , (اخبار رسمی): دغدغه مادران باردار این است که بهترین مراقبت‌ها را از فرزند خود عملی کنند تا کودک دلبندشان بدون هیچ گونه مشکلی متولد شود. یکی از سوالاتی که خانم‌ها در این بازه زمانی دارند، این است که آیا می‌توانند در دوران بارداری، اقدام به انجام درمان‌های دندانپزشکی مانند پرکردن دندان کنند یا خیر؟

پر کردن دندان در بارداری : آری یا خیر؟!
خطرات پر کردن دندان در بارداری

پر کردن دندان در بارداری مشکلی برای مادر و جنین به دنبال دارد؟

این را بدانید که انجام این کار مشکل آنچنانی به همراه ندارد. اما بهتر است برای انجام این کار، بعد از سه ماهه نخست بارداری برنامه ریزی کنید. اگر شما هم در دوران بارداری هستید و در این باره سوالاتی را دارا هستید، این مطلب برای شماست. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چرا افراد در دوران بارداری نیاز به پرکردن دندان پیدا می‌کنند؟ مادران باردار، درست مانند سایر خانم‌ها ممکن است در این مقطع زمانی دچار مشکلات دندانی شوند. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به پوسیدگی دندان، التهاب لثه، مشکلات دیگر مربوط به لثه، ترک خوردن دندان و… اشاره کرد. به هر حال به دلایل زیر افراد ممکن است نیاز به پر کردن دندان در بارداری پیدا کنند:

ژیژیویت بارداری یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که خانم‌های باردار در این بخش از زندگی تجربه می‌کنند، تغییرات هورمونی است. این مشکل درباره خانم‌های باردار به عنوان ژنژیویت بارداری شناخته می‌شود. درصورتی که برای رفع این مشکل چاره درستی اندیشیده نشود، بدیهی است که مشکلات مربوط به لثه، دندان و… ایجاد خواهد شد. به همین دلیل نیاز مادران باردار، به پر کردن دندان، دور از انتظار نخواهد بود. این شرایط؛ یعنی ژنژیویت بارداری گاها ممکن است بسیار دردناک باشد. این را هم اضافه کنیم که این مشکل در طیف ۵۰ درصدی خانم‌ها ممکن است دیده شوند.

تغییرات تغذیه یکی از مواردی که سبب می‌شود افراد در دوران بارداری رژیم غذایی خود را تغییر دهند، تغییرات روانی و هورمونی است. از مهم‌ترین تغییرات تغذیه‌ای که خانم‌های باردار ممکن است با آن روبرو شوند، افزایش مصرف شکر است. اتفاقا بدلیل همین افزایش مصرف، این احتمال وجود دارد که دندان‌های مادر دچار پوسیدگی شوند و مادر باردار، نیازمند پر کردن دندان شود.

کمبود مصرف کلسیم مواد مغذی مادر، نقش مهمی در نمو و رشد جنین دارند. از مهم‌ترین این موارد، کلسیم است که نقش مهمی در تشکیل استخوان‌های کودکان دارد. مادران در دوران بارداری درست بدلیل نیاز جنین، باید توجه کافی به منابع کلسیم داشته باشند. کمبود کلسیم ممکن است مینای دندان‌های شما را ضعیف کند. به همین دلیل خطراتی مانند استحکام دندان کاهش یافته و خطراتی چون پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.

ویار بارداری یکی از مهم‌ترین دلایلی که مادران را نیازمند خدمات پر کردن دندان در بارداری می‌کند، ویار بارداری است. مادران باردار، به کرات ممکن است استفراغ کردن در دوران بارداری را تجربه کنند. این مورد سبب می‌شود که دندان‌ها در معرض اسید معده قرار گرفته و احتمال خرابی و پوسیدگی آن‌ها افزایش یابد. در نتیجه نیاز مادر باردار به پر کردن دندان افزایش خواهد یافت.

عدم رعایت بهداشت دندان مادران باردار نسبت به مواد مختلف ممکن است حساسیت نشان بدهند و یکی از این موارد، خمیر دندان است. بو و مزه خمیر دندان ممکن است مادران باردار را نسبت به مسواک زدن بی‌علاقه کند. به همین دلیل دندان‌های شما با شدت بیشتری در معرض خرابی قرار خواهند گرفت. اگر این مشکل برای شما هم بوجود آمده است، بهتر است درباره حساسیت خود با پزشک متخصص صحبت کنید.

جمع بندی

قطعا درد دندان یکی از آزاردهنده‌ترین درد‌هایی است که افراد تجربه می‌کنند که احتمال بروز آن در دوران بارداری نسبت به مقاطع عادی بالاتر می‌رود. البته که امکان جلوگیری از آن، وجود دارد. کافیست مادران باردار قدری به تغذیه و رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت کافی بدهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی دندانپزشکی و ارتودنسی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه دندانپزشکی ارائه می‌شود. اطلاعاتی مفید در زمینه انواع درمان‌های دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان، کشیدن دندان، درمان ریشه و خدماتی از این حوزه ارائه خواهد شد.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان