اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306228134225604
در دسترس نیست

آیا عمل اسلیو معده برای افراد مسن خطرناک است؟

بهترین سن برای جراحی لاغری از جمله اسلیو معده

کد: 140306228134225604

، تهران , (اخبار رسمی): کدام رده سنی برای انجام عمل اسلیو معده بهتر است؟ این سوالی است که افراد ناامید از ورزش و رژیم غذایی، مدام مطرح می‌کنند.

بهترین سن برای جراحی لاغری از جمله اسلیو معده
لاغر شدن افراد مسن چاق

آیا سن در کیفیت جراحی لاغری موثر است؟!

همانطور که حتماً شنیده یا می‌دانید عمل جراحی اسلیو معده یا Gastric Sleeve، یکی از انواع عمل‌های جراحی چاقی است که طی آن، ساختار معده کوچک‌تر می‌شود. به همین دلیل فرد نسبت به قبل، اشتهای کمتری برای غذا خوردن دارد. به بیان بهتر کمتر گرسنه می‌شود و به همین دلیل نیازش به جذب کالری کمتر می‌شود. در ادامه از صفر تا صد شما را با باید‌ها و نباید‌های این عمل آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

انجام عمل اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟ افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و این سطح از وزن بالا، برای سلامتیشان خطرناک است، می‌توانند به این عمل تن بدهند. درصورتی که سایر راه‌های لاغری برای این افراد مفید واقع نشوند، تنها یک راه باقی می‌ماند و آن هم جراحی معده برای لاغری است که یکی از مهروفترین آن‌ها جراحی اسلیو معده است.

در این صورت افراد از طیفی از بیماری‌ها مانند دیابت نوع دو، بیماری‌های قلب و عروق و سایر مواردی که به دنبال وزن زیاد بروز می‌کنند، در امان خواهد بود. اما موردی که باید در این باره بررسی شود، بهترین سن برای انجام این عمل است. در ادامه کاملا این موضوع را زیر ذره بین خواهیم برد.

سن مناسب برای عمل اسلیو معده یکی از سوالات پرتکراری که بیماران از جراح لاغری می‌پرسند، این است که «بهترین سن برای انجام عمل اسلیو معده کدام است؟» قطعا یکی از فاکتور‌هایی که افراد باید پیش از انجام عمل جراحی درنظر بگیرند، سن آن‌هاست. عدم توجه به این فاکتور ممکن است عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که بازه سنی ۱۸ تا ۶0، بهترین گستره سنی برای انجام این عمل است. بنابراین امکان انجام این عمل برای طیف گسترده‌ای از افراد فراهم است.

چه بسا این عمل برای افراد مسن مفید هم باشد. چرا که احتمال بروز بیماری‌های ناشی از چاقی را کاهش می‌دهد. با این حال بهتر است که افراد با سن بالاتر از ۶۵ سال، دیگر به این عمل فکر نکنند. چرا که دیگر از این رده سنی به بعد قدری ریسک تلقی می‌شود. اما بد نیست به صورت یک لیست، افرادی که کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل نیستند را ذکر کنیم.

کدام دسته از افراد کاندیدای مناسبی برای اسلیو نیستند؟ قطعا نمی‌توان ادعا کرد که همه افراد گزینه مناسبی برای انجام این عمل هستند. چرا که گاها ممکن است برای برخی از افراد، انجام عمل جراحی اسلیو معده یک ریسک باشد. به طور کلی مهم‌ترین افرادی که نباید عمل جراحی اسلیو را تجربه کنند، به شرح زیرند:

  • افراد دارای رده سنی بالای ۶۵ سال ممکن است از سوی پزشکان برای این کار تایید نشوند.
  • افرادی که دارای شاخص توده بدنی و یا همان BMI کمتر از ۳۵ هستند.
  • اشخاصی که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند. این دسته از بیماری‌ها ریسک جراحی را بالا می‌برند.
  • افرادی که قصد دارند تا ۱۲ ماه آینده باردار شوند.
  • اشخاصی که به بیماری‌هایی مانند سرطان دچار هستند.

بهترین کار این است که افراد پیش از انجام عمل، مشورت‌های لازم را از پزشک و جراح متخصص دریافت کنند. در این جلسه‌های مشاوره‌ای، باید از صفر تا صد درباره سوابق پزشکی و در صورت وجود، بیماری‌های زمینه‌ای خود صحبت کنید.

البته که صرفا دریافت مشاوره و انجام عمل جراحی توسط یک جراح متخصص و حاذق کفایت نمی‌کند. بلکه باید مراقبت‌های بعد از عمل هم به خوبی در دستور کار قرار گیرند. برای نمونه مصرف الکل و دخانیات باید پیش از و پس از عمل قطع شود. انجام دقیق مراقبت‌های بعد از جراحی در بهبودی سریعتر و بروز کمتر عوارض جراحی بسیار موثر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی جراحی های درمانی داخلی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه جراحی‌های معده و عروق ارائه می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به انواع عمل‌های معده و لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده و انواع جراحی‌های عروق و واریس اشاره کرد.

اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان