اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140306308139827362
در دسترس نیست

نحوه آرایش پوست های خشک

کد: 140306308139827362

، تهران , (اخبار رسمی): خانم هایی که پوست خشک دارند اغلب با مشکلاتی مانند پیری زودرس پوست، ایجاد چین و چروک در اطراف چشم، احساس چروکیدگی پوست، ایجاد خطوط لبخند و لایه برداری پوست صورت مواجه می شوند. تمام این مشکلات آرایشی پوست خشک را به چالش می کشد. به طور کلی علت خشکی پوست، عدم ترشح چربی توسط غدد چربی پوست است.

نحوه آرایش پوست های خشک
نحوه آرایش پوست های خشک

خانم هایی که پوست خشک دارند اغلب با مشکلاتی مانند پیری زودرس پوست، ایجاد چین و چروک در اطراف چشم، احساس چروکیدگی پوست، ایجاد خطوط لبخند و لایه برداری پوست صورت مواجه می شوند. تمام این مشکلات آرایشی پوست خشک را به چالش می کشد. اما چرا پوست برخی افراد خشک است؟ دلیل آن عدم ترشح چربی توسط غدد چربی پوست است. این غدد که وظیفه روان کنندگی پوست را بر عهده دارند به دلیل وراثت، مشکلات هورمونی، کمبود مواد معدنی و ویتامین ها، تغییرات آب و هوایی و ... عملکرد خود را از دست می دهند.

یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که پوست خشک دارند، عدم جذب محصولات آرایشی است. اگر از محصولات آرایشی نامناسب استفاده کنید، می بینید که آرایش روی پوستتان می ریزد. داشتن روتین پوستی و دقت در انتخاب بهترین نوع آرایش به شما کمک می کند از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنید و همچنین آرایش خود را زیبا و یکدست می کند. در این مقاله سعی داریم هر آنچه برای داشتن آرایشی زیبا نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم.

پوست را برای آرایش آماده کنید
همانطور که می دانید برای داشتن آرایشی یکدست و زیبا باید پوست را آماده کنید. این کار که فونداسیون نام دارد، نوعی روتین پوستی است که بهتر است بعد از آرایش انجام شود. برای جبران خشکی پوست باید موارد زیر را انجام دهید:

صورت خود را با شوینده های ایده آل بشویید
صرف نظر از نوع پوست خود، باید قبل از آرایش پوست خود را بشویید. مهم است که شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. شوینده هایی که برای پوست خشک طراحی شده اند، چربی پوست را به طور کامل پاک نمی کنند. برعکس، فقط آلودگی های سطحی پوست را از بین می برد و سپس آثار باقی مانده آرایش قبلی را از بین می برد. شستن پوست قبل از آرایش به پوست خشک کمک می کند تا بهتر به نظر برسد. اما مهمترین دلیل آن حفظ سلامت پوست است.
برای پاکسازی از تونر استفاده کنید
همانطور که می دانید تونیک ها محصولات شوینده ای هستند که لایه عمقی پوست را شستشو می دهند. تونیک های پوست خشک خاصیت مرطوب کنندگی دارند. این تونرها با تحریک غدد چربی باعث افزایش تولید چربی در پوست می شوند. اما در شستن پوست با تونر نباید زیاده روی کرد.
پوست را مرطوب یا چرب کنید
آبرسانی به معنای تامین رطوبت پوست است. محصولات مرطوب کننده مانند کرم ها یا لوسیون های مرطوب کننده، رطوبت مورد نیاز پوست را برای شاداب نگه داشتن آن تامین می کنند. اگر بعد از شستن پوستتان احساس خشکی می کنید و احساس می کنید پوستتان سفت شده است، بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید. این مرطوب کننده باید حاوی روغن های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و غیره باشد. اینکه یک مرطوب کننده نیازهای پوست شما را برآورده می کند یا اینکه استفاده از آن گزینه بهتری است به نیازها و ترجیحات پوست شما بستگی دارد.
برای تکمیل زیرسازی از پرایمر استفاده کنید
یک پرایمر مرطوب کننده می تواند سطح پوست شما را برای جذب بهتر محصولات آرایشی به خصوص کرم پودر آماده کند. پرایمر در آرایش پوست های خشک با هدف پرکردن منافذ پوست، تنظیم چربی پوست، افزایش ماندگاری آرایش و صافی پوست استفاده می شود. مطمئن شوید که از پرایمر مناسب برای پوست های خشک استفاده می کنید. زیرا استفاده از فونداسیون اشتباه باعث خشکی بیشتر پوست می شود.
نحوه آرایش روی پوست خشک
با مراحلی که در مرحله زیرسازی انجام می دهید، در ابتدا سلامت پوست خود را تضمین کرده اید و در عین حال پوست را برای جذب بهتر آرایش آماده کرده اید. با انجام مراحل زیر می توانید آرایشی زیبا و یکدست داشته باشید.

برای پوست خشک کرم پودر بزنید
مهمترین توصیه ما برای انتخاب کرم پودر این است که کرم پودری را انتخاب کنید که مخصوص آرایش پوست خشک تولید شده است. این کرم پودر پوست خشک حاوی ویتامین E و روغن های طبیعی در فرمولاسیون خود هستند تا آبرسانی لازم را به پوست ارائه دهند.

برای یکدست کردن آرایش از کانسیلر استفاده کنید
اگر شما هم از سیاهی دور چشم یا ایرادات کوچک روی پوست خود رنج می برید، بهترین راه برای پنهان کردن این عیوب استفاده از کانسیلر است. از آنجایی که پوست شما خشک است، بهتر است از کانسیلرهای مایع استفاده کنید. سپس با استفاده از انگشتان دست یا اسفنج آن را زیر چشم و روی لکه ها پخش کنید. رنگ کانسیلر را دو تن روشن تر از کرم پودر انتخاب کنید و روی پوست پخش کنید تا مرزی بین کرم پودر نباشد.

از کانتور برای فرم دادن به صورت استفاده کنید
کانتورینگ معجزه می کند. فقط یک طرح کلی نسبتا تیره انتخاب کنید. کانتورینگ می تواند بینی شما را باریک و کشیده نشان دهد. گونه ها را برجسته می کند و به چانه و خط فک شما شکل می دهد. تکنیک های زیادی برای این کار وجود دارد و این شما هستید که باید آنها را با توجه به فرم صورت و ترجیحات شخصی خود یاد بگیرید و اجرا کنید.

از پنکک برای پوست خشک استفاده کنید
می توانید به جای کرم پودر از بهترین پنکک برای پوست خشک استفاده کنید. این کرپ ها حاوی مقدار کنترل شده روغن های طبیعی و ویتامین E هستند که پس از استفاده از کرم پودر می توانید با استفاده از یک لایه کرپ پوست خود را کاملا صاف و صاف کنید. در صورت تمایل می توانید بلافاصله بعد از پایه از کرپ استفاده کنید و آرایش لایت روزانه انجام دهید.

آرایش خود را اصلاح کنید
از پودر یا فیکساتور لگراند استفاده کنید. این پودر آرایش پوست شما را تثبیت می کند و ماندگاری آن را افزایش می دهد. با استفاده از یک برس بزرگ پودر را روی پوست پخش کنید.

رژگونه مایع بزنید
در آرایش پوست خشک باید روش رژگونه زدن را یاد بگیرید جالب است بدانید که بهترین گزینه برای رژگونه استفاده از رژگونه یا رنگ های مایع است. این رژگونه ها حاوی کمی چربی هستند که به ماندگاری طولانی تری روی پوست کمک می کند و همچنین رطوبت لازم را برای پوست فراهم می کند. رنگ رژگونه را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید. اصولا خانم هایی که پوست خشک دارند پوست روشنی دارند، بنابراین توصیه می کنیم از رنگ های طبیعی مانند صورتی، هلویی، نارنجی و غیره استفاده کنید.

آرایش چشم بزنید
برای آرایش چشم باید از خط چشم، سایه چشم و ریمل استفاده کنید. استفاده یا عدم استفاده از هر یک از این عناصر به سلیقه، ترجیحات و مکانی که قرار است در آن حضور داشته باشید بستگی دارد. شکل چشم ها نیز بر نحوه کشیدن خط چشم تاثیر می گذارد.

رژ لب بزنید
از آنجایی که اکثر افرادی که پوست خشک دارند لب های خشکی هم دارند، بهتر است از رژ لب های لگراند برای خشکی لب ها استفاده کنند. برای نرم کردن لب ها می توانید از بالم لب استفاده کنید. از رژ لب هایی که روی لب ها خشک می شوند استفاده نکنید. زیرا باعث پوسته پوسته شدن لب های شما می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوازم آرایشی لگراند

شرکت آرایشی لگراند فعالیت خود را از سال 1394 با هدف تولید محصولات با کیفیت آرایشی ایرانی آغاز نمود. از آن زمان تا کنون ما در تلاشیم تا مطابق با استانداردهای جهانی در حوزه آرایشی و بهداشتی، در عرصه رقابت و خدمت به هموطنان عزیزمان پیشرو باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی