اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307088146323827
در دسترس نیست

بعد از شکست عصب کشی دندان چه باید کرد؟

عصب کشی مجدد یا کشیدن دندان؟ کدام بهتر است؟

کد: 140307088146323827

، تهران , (اخبار رسمی): عصب کشی مجدد دندان در بسیاری از بیماران ممکن است به عنوان روشی در طرح درمان وی قرار بگیرد. در بسیاری از شرایط به دلایل مختلف درمان ریشه دندان با مشکل مواجه می‌شود و علائم فرد مجددا بروز پیدا خواهد کرد. در این شرایط 2 روش برای درمان مشکل در طرح درمان مطرح می‌شود.

عصب کشی مجدد یا کشیدن دندان؟ کدام بهتر است؟
عصب کشی دندان برای بار دوم

بعد از شکست عصب کشی باز هم دندان را باید حفظ کرد یا آن را کشید؟!

اولین روش عصب کشی مجدد و دومین تکنیک، کشیدن دندان است. اما سوال خیلی از بیماران آن است که از بین این 2 روش کدام را انتخاب کنند؟ آیا صرف هزینه مجدد برای عصب کشی فکر منطقی است؟ آیا صرفا بودجه کم‌تر برای کشیدن سبب کاهش سایر هزینه‌ها خواهد شد؟ ادامه مقاله در این باره نکات مهمی را بیان می‌کنیم.

عصب کشی مجدد چیست؟

ری اندو یکی از روش‌‌هایی است که امروزه به عنوان طرح درمان دندان‌های از پیش عصب کشی شده به کار می‌رود. بسیاری از دلایل وجود دارد که سبب شکست درمان ریشه می‌شود. دندانی که با چنین شرایطی مواجه است، به عنوان طرح درمان باید برایش مجدد خدمات عصب کشی ارائه شود.

به طور معمول بهترین روش برای عصب کشی مجدد استفاده از فایل‌‌های روتاری است. در حقیقت چنین ابزارهایی با توجه به کیفیت بالاتری که دارد، امکان پاکسازی و شکل‌دهی بهتری برای کانال‌های دندان فراهم می‌کند. از این رو متخصصین برای ارائه این گونه درمان‌ها، در اکثر بیماران از فایل روتاری کمک می‌گیرند.

نکته بسیار مهم آن است که با توجه به شرایط دندان، برای ری اندو بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. مسلما یک دندانپزشک عمومی مهارت و حتی تجهیزات کم‌تری نسبت به متخصصین اندو برای انجام چنین درمانی در اختیار دارند.

مزایای عصب کشی مجدد دندان نسبت به کشیدن

به طور حتم عصب کشی حتی برای بار دوم نسبت به خارج‌سازی دندان با مزایایی همراه است:

  • مهم‌ترین مزیت عصب کشی دوباره، حفظ دندان بیمار است.
  • در حقیقت با انجام یک درمان اصولی می‌تواند مشکل دندان را برطرف و آن را برای سال‌های حفظ کرد. عصب کشی به طور معمول در بلند مدت نسبت به کشیدن هزینه کم‌تری برای بیماران به همراه دارد.
  • شاید در نگاه اول برای شما هزینه بالاتری نسبت به کشیدن داشته باشد، اما در بلند مدت این گونه نیست.
  • درمان ریشه مجدد با حفظ دندان برای بیمار، از بروز خیلی از عوارض نظیر تحلیل استخوان فک جلوگیری می‌کند.

معایب عصب کشی مجدد دندان نسبت به کشیدن

درمان ریشه مجدد برای بیماران نسبت به کشیدن مشکلاتی به همراه دارد. در این قسمت برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • هزینه انجام عصب کشی در کوتاه مدت نسبت به کشیدن بالاتر است.
  • شانس موفقیت درمان ریشه مجدد نسبت به دفعه اول پایین‌تر است. به همین علت ممکن است درمان شکست بخورد و علائم بیمار مجددا آغاز شود.
  • ری اندو نسبت به کشیدن یک پروسه درمانی پیچیده است. به همین علت برای انجام آن بهتر است به متخصص مراجعه شود.

عصب کشی مجدد یا کشیدن دندان؟

کشیدن دندان به طور معمول به عنوان آخرین راهکار درمانی مطرح می‌شود. اما آنکه کدام یک از این 2 روش برای درمان گزینه مناسب‌تری است، به نظر متخصص بستگی دارد. علی‌رغم تمامی مزیت‌هایی که برای ری اندو بیان کردیم، اما گاهی اوقات دندان بیمار شرایط انجام آن را ندارد.

در این گونه بیماران حتی اگر از بهترین روش برای عصب کشی مجدد استفاده شود، باز هم نتیجه‌بخش نخواهد بود. از این رو کشیدن دندان در اولویت برای بیمار قرار خواهد گرفت. در نتیجه اینکه بخواهیم به عنوان یک قانون کلی بیان کنیم که درمان ریشه مجدد از کشیدن بهتر است، امکان‌پذیر نخواهد بود. این موضوع در بیماران و حتی دندان‌های مختلف متفاوت است.

جمع بندی

برای بررسی اینکه عصب کشی مجدد یا کشیدن دندان برای طرح درمان شما مناسب‌تر است، باید عوامل بسیاری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال آیا دندان ساختار خوبی پس از ری اندو خواهد داشت؟ همچنین دندانپزشک باید سابقه درمانی دندان را در نظر بگیرد و بر اساس آن، دوام و طول عمر درمان را محاسبه کند. در صورت بالا بودن طول عمر دندان پس از ری اندو، چنین درمانی نسبت به کشیدن در اولویت قرار می‌گیرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی دندانپزشکی و ارتودنسی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه دندانپزشکی ارائه می‌شود. اطلاعاتی مفید در زمینه انواع درمان‌های دندانپزشکی از جمله ایمپلنت دندان، کشیدن دندان، درمان ریشه و خدماتی از این حوزه ارائه خواهد شد.

اطلاعات تماس
  • 021442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان