اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307098148025604
در دسترس نیست

چرا استپ وزنی بعد از اسلیو معده رخ می دهد؟

چرا وزنم بعد از عمل اسلیو کم نمی شود؟

کد: 140307098148025604

، تهران , (اخبار رسمی): بعد از انجام عمل اسلیو که باعث کاهش وزن می‌شود، امکان دارد به دلایل مختلف کاهش وزن دچار توقف ‌شود. در این مقاله به دلایل استپ وزن بعد از عمل اسلیو می‌پردازیم.

چرا وزنم بعد از عمل اسلیو کم نمی شود؟
کم کردن وزن بعد از عمل اسلیو

روند کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده چگونه است؟!

علت استپ وزن بعد از عمل اسلیو با انجام برخی کارهای اشتباه و سبک زندگی نادرست بعد از عمل اسلیو، شاهد توقف کاهش وزن بعد از عمل اسلیو خواهیم بود. دلایل توقف وزن بعد از عمل اسلیو می‌تواند موارد زیر باشد:

مصرف حجم غذای زیاد مصرف بیش از حد کالری در بیمارانی که عمل اسلیو معده داشته‌اند، می‌تواند آنچه را که از عمل انتظار داشتید را دچار اختلال کند. مصرف غذاهای پرکالری و حجیم باعث استپ وزن بعد از عمل اسلیو می‌شود.

کم تحرکی ورزش نکردن و کم تحرکی می‌تواند روند کاهش وزن را دچار اختلال کند. در 3 ماه اول پزشک توصیه می‌کند تا از انجام ورزش شدید جلوگیری کنید، اما بعد از آن تمرینات خود را زیر نظر مربی باید شروع کنید. بنابراین در کنار داشتن رژیم غذایی صحیح، داشتن تحرک کافی بسیار مهم است.

کم آبی بدن عدم خوردن آب کافی بدن را با کم آبی مواجه می‌کند. در این حالت بدن قادر به دفع سموم و مواد زائد همراه با آب نیست. این عامل می‌تواند سرعت دفع مواد و کم کردن وزن را کاهش دهد. به علاوه خوردن 8 لیوان آب در روز می‌تواند متابولیسم بدن را بالا ببرد.

وجود بیماری وجود بیماری‌هایی مانند مشکلات گوارشی، هورمونی و غیره می‌تواند بر عملکرد صحیح عمل اسلیو معده تأثیر منفی بگذارد. چنانچه برای رفع این بیماری‌ها از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، می‌تواند باعث استپ وزن بعد از عمل اسلیو شود. با پزشک خود مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند، چرا که این مشکل می‌تواند بعد از مدتی برطرف شود.

داشتن مشکلات عاطفی مشکلات عاطفی و روحی مانند استرس و اضطراب نقش مؤثری بر دریافت نتیجه مثبت بعد از عمل اسلیو معده دارد. در نتیجه چنانچه دچار مشکلات روحی و عاطفی هستید، با مراجعه به پزشک مربوطه و برطرف کردن آن از استپ وزن جلوگیری خواهید کرد.

عدم مصرف پروتئین کافی دریافت پروتئین کافی در طول شبانه روز باعث کاهش اشتها برای دریافت مواد قندی و چربی خواهد شد. بدن در طول روز نیاز به حدود 90 گرم پروتئین دارد و با دریافت آن علاوه بر افزایش حجم عضلات به کاهش وزن نیز کمک خواهید کرد.

تغییر عادات غذایی برخی افراد با تصور اشتباه خود فکر می‌کنند بعد از عمل اسلیو معده می‌توانند کالری زیادی مصرف کنند و چاق نشوند. تغییر عادات غذایی شما می‌تواند باعث افزایش وزن می‌شود و سبب استپ وزن بعد از عمل اسلیو شود.

کاهش شدید مصرف غذا همان‌طور که افزایش حجم غذا و افراط در مصرف مواد غذایی می‌تواند باعث افزایش وزن شود، کم خوردن نیز متابولیسم را دچار اختلال می‌کند. به‌خصوص اگر کاهش مصرف مواد غذایی در مواد پروتئینی، میوه، سبزی‌ها و آب باشد.

خوردن غذای فراوری شده بعد از عمل اسلیو باید غذاهای سالم و بدون گلوتن استفاده کنید و از خوردن محصولات فراوری شده خودداری کنید. چنانچه بعد از خوردن این مواد دچار استپ وزن بعد از عمل اسلیو شدید، مصرف را قطع کنید.

مصرف نوشیدنی‌های پر کالری و الکلی مصرف نوشیدنی‌های الکلی بعد از عمل اسلیو معده کار اشتباهی است. همچنین خوردن نوشیدنی‌های شیرین مانند انواع نوشابه، آبمیوه و چای شیرین و غیره می‌تواند باعث بالا رفتن دریافت کالری روزانه شما شود و نتیجه درستی از عمل اسلیو معده دریافت نکنید.

ریکاوری بدن از آنجا که بدن شما سال‌ها با همان حجم معده عادت کرده است، بعد از عمل اسلیو معده احتیاج به ریکاوری و بازیابی دارد. سازگاری بدن با معده جدید سبب می‌شود تا سرعت کاهش وزن را پایین ببرد و به مرور زمان بر طرف خواهد شد.

اختلال خواب کم خوابی و اختلالات خوابی می‌تواند باعث کاهش سوخت و ساز بدن شود. در نتیجه داشتن الگوهای خوابی اشتباه و کار در شیفت شب، نقش مستقیمی در توقف وزن بعد از اسلیو دارد.

جمع بندی در این مقاله شما را با برخی عوامل مؤثر بر استپ وزن بعد از عمل اسلیو آشنا کردیم. چنانچه با توقف کاهش وزن بعد از عمل اسلیو مواجه شدید با بررسی این عوامل می‌توانید علت را پیدا کنید. هم چنین با شناخت این عوامل از ایجاد آن جلوگیری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی جراحی های درمانی داخلی

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه جراحی‌های معده و عروق ارائه می‌شود. از جمله این جراحی‌ها می‌توان به انواع عمل‌های معده و لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده و انواع جراحی‌های عروق و واریس اشاره کرد.

اطلاعات تماس
  • 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان