اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307098148423866
در دسترس نیست

تقویت موها بعد از کاشت مو

بهترین غذاها برای تقویت موها

کد: 140307098148423866

، تهران , (اخبار رسمی): کاشت مو یکی از روش‌های مؤثر در رفع موهای از دست رفته و رویش مجدد مو در آن ناحیه است. این تکنیک علی رغم موفقیت بالای خود باید با مراقبت‌های ویژه‌ای همراه باشد تا درصد موفقیت کاشت مو بالا رود. یکی از این مراقبت‌ها رعایت تغذیه بعد از کاشت مو است.

بهترین غذاها برای تقویت موها
تقویت موها بعد از کاشت مو

بهترین مواد غذایی که باید بعد از کاشت مو بخورید اینها هستند...

 در این مقاله به شما می‌گوییم تا بعد از عمل کاشت مو برای تقویت موی کاشته شده چه غذاهایی بخورید.

آیا تغذیه بعد از کاشت مو مهم است؟ فولیکول‌های مو بعد از کاشت بسیار حساس و ضعیف هستند و نیاز به مواد مغذی برای رشد و نمو خود دارند. از آنجایی که موهای پیوندی مانند موهای طبیعی علاوه بر رشد کردن، دچار ریزش هم می‌شوند تغذیه مناسب، نقش مهمی در رشد و مقاومت آنها دارد و توجه به آن ضروری است.

با مصرف مواد مغذی مورد نیاز جهت رشد موی کاشته شده، می‌توان آنها را تقویت کرد. در این حالت روند بهبودی پوست سر نیز سریع تر انجام می‌شود. علاوه بر اینکه مهم است تا بعد از کاشت مو چه تغذیه‌ای داشته باشیم، به همان اندازه هم از مصرف برخی غذاها باید اجتناب کنید. در ادامه مواد غذایی که باید پس از کاشت مو بخورید و آن دسته از مواد غذایی که بعد از عمل کاشت مو باید از آنها دوری کنید را آورده ایم.

بهترین غذاها برای تقویت موها چیست؟ حال این سوال به ذهن می‌آید که بعد از کاشت مو چه بخوریم؟ بهترین مواد غذایی که برای تقویت موهای کاشته شده مفید است به شرح زیر است:

  • آب: نوشیدن آب به عنوان مهمترین ماده مورد نیاز برای تقویت و رشد مو، گردش خون را در ناحیه گیرنده و فولیکول‌های مو افزایش می‌دهد. با تقویت مو پس از مصرف آب کافی بعد از کاشت، از ریزش آن جلوگیری خواهد شد.
  • مواد غذایی حاوی ب کمپلکس: انواع ویتامین‌های گروه B  مانند ب 7 و ب 12 در تقویت و رشد مو نقش اساسی دارند. همچنین بعد از کاشت موی جدید، برای انعقاد خون در محل زخم و تغذیه موی جدید بسیار مفید هستند.
  • ویتامین E : ویتامین ای دارای آنتی اکسیدان بالایی هستند و روند ترمیم پوست را تسریع می‌کند. همچنین محصولات حاوی ویتامین ای باعث نرمی و لطافت پوست سر می‌شود و به بازسازی فولیکول‌های موی کاشته شده کمک می‌کند. ویتامین C: ویتامین سی با تقویت کلاژن سازی به رشد موی کاشته شده کمک زیادی می‌کند و به روند بهبودی را سرعت می‌دهد.
  • ویتامین A : موی کاشت شده برای رشد و مرطوب شدن پوست سر و جلوگیری از خشکی و ریزش مو به ویتامین آ نیاز دارد.
  • زینک: مصرف زینک در بازسازی بافت‌ها، جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک زیادی می‌کند و کمبود آن سبب ریزش مو می‌شود. در نتیجه مصرف آن برای عموم مردم به خصوص بعد از کاشت مو بسیار مهم و ضروری است.
  • آهن: در تغذیه بعد از کاشت مو مصرف آهن علاوه بر تقویت ساختار مو، اکسژن رسانی به فولیکول‌ها و ریشه مو را افزایش می‌دهد. همچنین به تقویت سیستم ایمنی برای بهبودی سریع تر کمک زیادی می‌کند.

مواد مضر بعد از کاشت مو بسیار ضروری است که بعد از عمل کاشت مو از مصرف موادی مانند الکل، چای، سیر، قهوه، غذاهای فست فودی و پر چرب، خودداری کنید. مصرف این مواد بعد از کاشت مو می‌تواند سبب اختلال در روند بهبودی شوند؛ بنابراین باید از مصرف آن‌ها تا چند وقت بعد از عمل کاشت اجتناب کرد.

نتیجه گیری در این مقاله به لزوم مصرف مواد غذایی مفید برای رشد و تقویت مو بعد از کاشت مو پرداختیم. به این سوال که بعد از کاشت مو چه بخوریم پاسخ دادیم. همچنین در تغذیه بعد از کاشت مو بسیار مهم است که از مصرف برخی مواد غذایی تا مدتی بعد از کاشت جلوگیری کنید. با رعایت این موارد می‌توانید از نتیجه دلخواه عمل کاشت مو بهره مند شوید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید. بدیهی است که انواع ویتامین و داروهای مکمل رشد مو باید زیر نظر پزشک و با توجه به شرایط فرد مصرف شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار تخصصی کاشت مو و ابرو

تمامی اطلاعات و دانستنی‌های تخصصی در زمینه پیوند و کاشت مو و ابرو ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی