اطلاعات تماس
  • 021266***** - 021266*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307108149125617
در دسترس نیست

دوران نقاهت اسلیو معده

آیا اسلیو معده دوران نقاهت سختی دارد؟

کد: 140307108149125617

، تهران , (اخبار رسمی): دوران نقاهت اسلیو معده بسیار راحت است. بعد از حدود یک روز بعد از عمل جراحی اسلیو معده، بیمار از بیمارستان مرخص می‎شود. در بیمارستان بیمار تنها مایعات مصرف می‌کند. بهتر است بیمار در منزل حدود ۴ تا ۵ روز استراحت کند، اما می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را آغاز کند.

آیا اسلیو معده دوران نقاهت سختی دارد؟
دوران نقاهت اسلیو معده

حدود ۸۰ درصد از بیمارانی که عمل اسلیو معده را انجام داده‌اند، معمولا درد را احساس نمی‌کنند. باقی بیماران نیز درد خفیفی در ناحیه معده خواهند داشت.

امروزه یکی از عمل‌های پرطرفدار لاغری، عمل اسلیو معده است که با داشتن عوارض بسیار کم و موفقیت بالا روزانه به تعداد مراجعه کنندگان آن اضافه می‌شود اما جهت دریافت نتیجه بهتر بعد از عمل اسلیو معده نیاز است تا مراقبت‌های مربوط به آن را در دوران نقاهت رعایت کنید. از نظر دوران نقاهت در بین عمل‌های جراحی لاغری عمل اسلیو معده دوران نقاهت کمتر و راحت ‌تری دارد. در این مقاله توضیحات کامل‌ تری در مورد دوران نقاهت اسلیو معده ارائه می‌کنیم.

مراقبت‌های ویژه در دوران نقاهت بعد از اسلیو معده همانطور که گفته شد عمل اسلیو معده برای کسانی که با ورزش کردن و رژیم نمی‌توانند وزن خود را پایین بیاورند بسیار مفید است. اسلیو معده با کاهش حجم معده اشتهای کاذب شما را پایین می‌آورد، اما مانند هر عمل دیگری دوران نقاهت دارد. با رعایت یکسری از مراقبت‌ها می‌توان دوران نقاهت عمل اسلیو را به راحتی طی کرد. برای مثال:

تغذیه و رعایت رژیم غذایی مناسب در روزهای ابتدایی دوران نقاهت اسلیو معده لازم است تا تنها مایعات مصرف شود. اما بعد از حدود ۶ هفته بیمار می‌تواند غذاهای عادی سفره را نیز مصرف کند. توجه کنید که در روزهای ابتدایی بعد از عمل اسلیو معده از مصرف نوشابه‌های گازدار و مایعات کافئین دار مانند چای و قهوه خودداری شود.

نکته‌ای که باید حتماً به آن توجه کنید، مصرف آب به میزان کافی است. همانطور که می‌دانید با کم شدن حجم معده احساس نیاز به آب کاهش پیدا می‌کند و حجم غذایی کمتری که همراه با آب و مایعات بود وارد بدن می‌شود. از آنجا که شما کمتر غذا می‌خورید باید توجه داشته باشید که با مصرف بیشتر مایعات این کمبود را جبران کنید.

احساس درد و ناراحتی حدود ۸۰ درصد از بیمارانی که عمل اسلیو معده را انجام داده ‌اند، معمولا درد را احساس نمی‌کنند. باقی بیماران نیز درد خفیفی در ناحیه معده خواهند داشت. البته باید توجه داشته باشید که احساس درد با توجه به آستانه درد هر کسی می‌تواند فرق کند. این درد به مرور زمان از بین می‌رود و برای کم کردن آن معمولاً پزشک داروهای مسکن به بیمار تجویز می‌کند. چنانچه احساس درد شما با داروهای مسکن نیز بهبود پیدا نکرد و همراه با درد شانه و کتف، تب و استفراغ بود، سریعا آن را با پزشک خود در میان گذارید.

تحرک و فعالیت بدنی دوران نقاهت عمل اسلیو، آسان‌تر از آنچه هست که فکرش را بکنید. حدود  6 الی 8 ساعت بعد از عمل می‌تواند از تخت پایین بیایید و با گذشت حدود ۲ الی ۳ روز بعد از عمل بیمار می‌تواند شروع به فعالیت‌های روزانه خود کند. همچنین بعد از حدود 5 روز به آرامی شروع به پیاده روی کنید. لازم است بعد از گذشت ۶ ساعت از جراحی اسلیو معده، بیمار به آرامی راه رود تا از لخته شدن خون جلوگیری شود. معمولاً بعد از یک روز بیمار مرخص می‌شود و در منزل نیز لازم است تا فعالیت داشته باشد تا دوران نقاهت آن زودتر کوتاه‌تر شود.

تا حدود یک ماه بعد از جراحی اسلیو معده از انجام کارهای سنگین خودداری کنید و حدود 2 هفته بعد از عمل می‌توانید ورزش کردن سبک را آغاز کنید.

 جمع بندی همانطور که در این مقاله گفته شد، دوران نقاهت اسلیو معده بسیار راحت است. بعد از حدود یک روز بعد از عمل جراحی اسلیو معده، بیمار از بیمارستان مرخص می‎شود. در بیمارستان بیمار تنها مایعات مصرف می‌کند. بهتر است بیمار در منزل حدود ۴ تا ۵ روز استراحت کند، اما می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را آغاز کند. از آنجا که حجم معده کم می‌شود و با کاهش مقدار مواد غذایی وزن شما کمتر خواهد شد، لازم است تا مواد پروتئینی و ویتامین‌های ضروری بدن به اندازه قبل وارد بدن شوند. بعد از حدود یک هفته با اجازه پزشک متخصص، شخص می‌تواند به محل کار خود بازگردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر ناصر ملک پور

دکتر ناصر ملک پور بیش از یک دهه در زمینه جراحی چاقی و عروق فعالیت داشته‌اند و در حال حاضر دانشیار و رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان شهید مدرس در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند. ایشان تاکنون بیش از 10 هزار جراحی چاقی موفق داشته‌اند و از استاتید و بنیانگذاران رشته فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی در ایران هستند.

اطلاعات تماس
  • 021266***** - 021266*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان