اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307128151327409
در دسترس نیست

مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟

کد: 140307128151327409

، (اخبار رسمی): انتخاب مقطع مناسب برای مهاجرت تحصیلی تأثیر زیادی روی موفقیت فرد در کشور مقصد و مدیریت درست هزینه‌ها دارد. برخی از خانواده‌ها تصور می‌کنند هر چه زودتر برای مهاجرت فرزند خود اقدام کنند شانس او برای پذیرش و دریافت ویزا بیشتر می‌شود؛ درحالی‌که مهاجرت در سنین پایین هم چالش‌های خاص خود را دارد.

مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟
مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟
مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟
مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟
مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟
مهاجرت تحصیلی در کدام مقطع بهتره؟

البته بالا رفتن سن هم می‌تواند اخذ پذیرش را سخت‌تر کند و به همین دلیل بسیاری از افراد هم در انتخاب مقطع مناسب برای تحصیلات تکمیلی دچار تردید می‌شوند.
در این مقاله از تجارب یکی از معتبرترین مؤسسات متخصص در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی یعنی اپلایرز (www.applyers.ir) استفاده کرده‌ایم تا شما را با مزایا و معایب مهاجرت در مقاطع تحصیلی مختلف آشنا کنیم. همچنین در انتها به شما می‌گوییم که چگونه از خدمات مشاوره مهاجرت تحصیلی این مؤسسه استفاده کنید.
مهم‌ترین مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی در مقاطع مختلف
انتخاب بهترین مقطع برای مهاجرت تحصیلی، کاملاً به شرایط و مهارت‌های زبانی شما بستگی دارد. به همین دلیل است که مشاوران اپلایرز برای همه افراد یک نسخه یکسان نمی‌پیچند و بعد از بررسی شرایط هر فرد، مقطع، رشته و دانشگاهی را برای او انتخاب می‌کنند که شانس دریافت پذیرش و ویزای بالایی داشته باشد.
در ادامه به چالش‌های مهاجرت در مقاطع تحصیلی مختلف می‌پردازیم.
دوره دبیرستان؛ شانس آشنایی بیشتر با فرهنگ کشور مقصد
برخلاف تصور اکثر پدر و مادرها، مهاجرت در مقطع دبیرستان چالش‌های زیادی دارد. در درجه اول، تعداد کشورهایی که در این مقطع مهاجر می‌پذیرند زیاد نیست. در درجه دوم، مهاجران نوجوان برای جاافتادن در کشور مقصد معمولاً به همراهی یکی از اعضای خانواده نیاز دارند که این مورد می‌تواند هزینه‌های مهاجرت را بالا ببرد. همچنین ازآنجایی‌که شخصیت نوجوان هنوز کاملاً شکل نگرفته، ترکیب بحران‌های بلوغ و چالش‌های مهاجرت می‌تواند به او فشار زیادی وارد کند.
با این حال مهاجرت در مقطع دبیرستان، یک مزیت بزرگ دارد و آن هم آشنایی زودهنگام با فرهنگ کشور مقصد است که به جاافتادن فرد در آن کشور و زندگی راحت‌تر او کمک می‌کند.
دوره کارشناسی؛ پرهزینه و پرریسک
برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی، شانس بیشتری نسبت به دبیرستان دارید؛ اما هزینه‌های تحصیل در این دوره از تمامی دوره‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم بالاتر است. البته در کشورهایی مثل آلمان استثنائاتی وجود دارد و اگر به زمان آلمانی مسلط باشید، می‌توانید به رایگان در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های آن تحصیل کنید.
با این حال اگر بورس تحصیلی نداشته باشید و نتوانید درآمد زیادی از شغل دانشجویی کسب کنید، هزینه‌های زندگی 4 سال کارشناسی برایتان سنگین خواهد بود. از طرف دیگر، شانس پیدا کردن کار بعد از گرفتن مدرک لیسانس، از فوق‌لیسانس و دکترا کمتر است. 
دوره کارشناسی‌ارشد؛ منطقی و کم‌هزینه
بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی بورسیه‌های متنوعی را برای دوره‌های کارشناسی‌ارشد خود ارائه می‌کنند و علاوه بر این، تحصیل به زبان انگلیسی در دوره‌های کارشناسی‌ارشد کشورهایی مثل آلمان رایگان است. به دلیل دوساله بودن این دوره، هزینه‌های زندگی و خوردوخوراک شما کاهش پیدا می‌کند و برخلاف دوره دکترا، تحصیل در دوره کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های خارجی به رزومه علمی و کاری خیلی قدرتمند نیاز ندارد.
از طرف دیگر، بعد از دوره کارشناسی به سنی رسیده‌اید که شخصیت شما شکل گرفته، از آب‌وگل درآمده‌اید و می‌دانید که از زندگی چه می‌خواهید. این موضوع به شما کمک می‌کند که مهاجرت تحصیلی هدفمندی داشته باشید. همچنین بعد از گرفتن مدرک ارشد شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارید. 
دوره دکترا؛ برای علاقه‌مندان به کار آکادمیک
دوره دکترا برای آن‌هایی که رزومه علمی و شغلی قدرتمند دارند و دوست دارند در مشاغل آکادمیک کار کنند، ایده‌آل است. تحصیل در دوره دکترای بسیاری از کشورهای اروپایی خود یک شغل محسوب می‌شود و بسیاری از دانشگاه‌های این کشورها به دانشجویان دوره دکترای خود حقوق می‌دهند.
البته اقدام برای دوره دکتری چالش‌هایی مثل انطباق دیرتر با فرهنگ کشور مقصد را نیز به دنبال دارد.
اپلایرز؛ همراه مطمئن شما در تمامی مراحل مهاجرت تحصیلی
اگر می‌خواهید بدانید کدام مقطع برای مهاجرت تحصیلی خودتان یا فرزندتان بهتر است، می‌توانید از مشاوره مهاجرت تحصیلی حرفه‌ای اپلایرز استفاده کنید. جلسه اول این مشاوره رایگان است و طی آن رزومه شما یا فرزندتان بررسی می‌شود و مشاوران اپلایرز بهترین گزینه ممکن را به شما معرفی می‌کنند. این گزینه بالاترین شانس دریافت ویزا و پذیرش را دارد و در صورت عدم موفقیت، کلیه هزینه‌های به شما بازگردانده می‌شود.
برای رزرو وقت مشاوره مهاجرت تحصیلی رایگان از اپلایرز، کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | حقوقی و قانون