اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140307218160827442
در دسترس نیست

دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!

کد: 140307218160827442

، (اخبار رسمی): شما تنها کسی نیستید که فکر می کند کاهش وزن به خصوص لاغری شکم و پهلو سخت است، زیرا طبق مطالعات انجام شده لاغر کردن شکم و پهلو یکی از سخت ترین کارها برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند.

دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!
دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!
دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!
دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!
دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!
دلیل دشواری لاغر شدن کشف شد!

شما تنها کسی نیستید که فکر می کند کاهش وزن به خصوص لاغری شکم و پهلو سخت است، زیرا طبق مطالعات انجام شده لاغر کردن شکم و پهلو یکی از سخت ترین کارها برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. 

عدم موفقیت در کاهش وزن همیشه به دلیل نداشتن ارده برای ایجاد تغییرات در سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، افزایش تحرک و کاهش کالری نیست. بلکه یک حقیقت تلخی که وجود دارد این است که، نحوه برنامه ریزی بدن ما به گونه ای است که چربی را حفظ می کند و با این تفاسیر بحث ژنتیک را هم نمی توان دست کم گرفت. 

اگر می خواهید بیشتر با راز دشواری لاغر شدن آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

پژوهش های انجام شده درباره علت دشواری لاغر شدن

دانیل لیبرمن، دیرینه انتروپولوژیست فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد رمز و راز دشواری لاغر شدن را این گونه توضیح می دهد: «همه حیوانات نیاز به مقداری چربی دارند، اما از آنجا که انسان ها تکامل یافته تر از حیوانات هستند، به سطوح بیشتری از چربی نیاز دارند، حتی انسان های لاغر! بنابراین انسان ها به دلیل فشارهای زیست شناسی استثنایی هستند تا چربی بدنشان را حفظ کنند».

دانیل لیبرمن در ادامه می افزاید که: «چربی، برای تولید انرژی انسان الزامی است. در واقع چربی به انسان های اولیه کمک می کرد تا زنده بمانند، بدنشان برای پیدا کردن غذا نیرو داشته باشد، مغزشان فعال باشد و به اندازه کافی سالم باشند، تا توانایی تولید مثل داشته باشند».

این دانشمند معتقد است که انسان ها نه برای شاد بودن و نه برای سالم بودن، بلکه برای موفقیت در تولید مثل تکامل پیدا کرده اند. 

وی می افزاید: «مغزهای بزرگ انسان انرژی زیادی را مصرف می کنند. یک نوزاد زمانی که به دنیا می آید، نیمی از انرژی اش صرف فعالیت مغز نوزاد می شود. به همین دلیل نوزاد انسان بسیار چاق متولد می شود. در واقع نیاز بالای انسان به چربی بالا باعث شده است تا در مقایسه با سایر حیوانات، انسان یک موجود غیر عادی و چاق باشد».

وی تاکید می کند که ما هرگز برای کاهش وزن عمدی تکامل پیدا نکرده ایم. اما به دلیل پیشرفت ها و تکامل هایی که بشر داشته است، دیگر انسان های امروزه مجبور به فرار کردن از حیوانات وحشی، پیمودن مسافت های طولانی، شکار کردن و ... نیستیم، در نتیجه با اضافه وزن و چاقی مواجه شده ایم. 

در واقع همین موضوع باعث شده است، آمار افراد چاق در جوامع مختلف روز به روز بیشتر شود و تبعات آن شده بیماری های زمینه ای مختلف مثل دیابت نوع دو، کلسترول بالا، فشار خون بالا و ... . همین دلایل باعث شده است که بشر امروزی به دنبال بهترین روش لاغری باشد و حتی در برخی مواقع به دلیل چاقی بیش از حد مجبور به انجام جراحی لاغری می شود.

4 راهکار برای شکست اضافه وزن

لیبرمن برای شکست اضافه وزن و غلبه بر چالش لاغری، 4 توصیه ارائه می دهد که عبارتند از:

مقداری چربی برای هر انسانی ضروری است!

نخستین توصیه ای که این دانشمند دارد این است که «بدن همه انسان ها حتی افراد لاغر از 15 الی 25 درصد چربی ساخته شده است که 3 الی 4 برابر بیشتر از سایر پستانداران است. بنابراین قرار نیست گول تبلیغات زرد صنعت لاغری را بخورید و توقع داشته باشید مانند مدل های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی و اروپایی شوید».

در واقع چربی به انسان کمک می کند تا زنده بماند و رشد کند. زیرا این چربی است که انرژی و سوخت مغز بزرگ انسان را برای تولید مثل و انجام فعالیت های بدنی روزمره تضمین می کند.  

کمی تغییرات وزنی عادی است

توصیه دیگری که لیبرمن دارد این است که: «اگر وزن شما در یک بازه زمانی کوتاهی، چند کیلوگرم کم یا زیاد شد، نگران نباشید، بسیاری از این تغییرات عادی است و به دلیل کم آبی می تواند باشد و می توانید با نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز این مشکل را برطرف کنید».

خودتان را سرزنش نکنید!

این دانشمند می افزاید: «اگر در مسیر کاهش وزن، سختی می کشید به هیچ عنوان خودتان را سرزنش نکنید. زیرا ژن های ما طوری طراحی نشده اند، که کمتر غذا بخوریم».

تغذیه سالم در کنار ورزش موثر است

لیبرمن می گوید، پیروی از رژیم لاغری واکنش های گرسنگی بدن را تحریک می کند که باعث می شود، افراد در هنگام رژیم هوس غذا کنند.

وی می افزاید: «بنابراین وقتی انسان رژیم می گیرد، تقریبا همیشه برای غلبه بر سازگاری های قدیمی و اساسی برای جلوگیری از کاهش وزن بدنشان تلاش می کنند».

اگر می پرسید بهترین روش لاغری، ورزش یا رژیم است؟ پاسخ ما هر دو روش است، اما به دلایل مختلف.

لیبرمن خاطرنشان می کند: «شما می توانید با یک رژیم لاغری اصولی وزن بیشتری به نسبت ورزش کم کنید. اما ورزش از افزایش مجدد وزن جلوگیری می کند. به علاوه ورزش فواید دیگری نیز برای سلامتی جسمی و روانی دارد».

کلام آخر

ما در این نوشتار به بررسی این موضوع که دلیل دشواری لاغر شدن چیست پرداختیم. همان طور که گفتیم حداقل 15 الی 25 درصد از بدن انسان از چربی تشکیل شده است و در واقع نیاز چربی نیاز اساسی بدن انسان است و نباید به فکر لاغری بیش از حد مانند مدلینگ های فضای مجازی نباشید. البته منظور ما این نیست که همه چیز را رها کنید و اجازه دهید که روز به روز چاق تر شوید!

به دلیل سبک زندگی کم تحرک امروزه و رژیم های غذایی ناسالم، آمار افراد چاق در جهان رو به افزایش است و از آنجا که دلیل اکثر بیماری ها اعم از دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری های قلبی و عروقی و ... چاقی و اضافه وزن است، باید به دنبال راهکاری برای لاغری و کاهش وزن سالم باشید. 

همان طور که گفتیم بهترین روش لاغری داشتن یک رژیم غذایی سالم در کنار ورزش روزانه است. اما در صورتی که چاقی بیش از حد باشد و زمینه ساز بروز بیماری های مزمن باشد ممکن است نیاز به انجام جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس داشته باشید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی