، (اخبار رسمی): EA Sports به مدت طولانی بر ژانر شبیهساز فوتبال تسلط داشته است و با تلاشهای ناموفق کونامی برای بازگشت دوباره به این عرصه، رقابت چندانی برای فرنچایز EA Sports FC وجود ندارد. با این حال، به زودی UFL ساختهی Strikerz برای PC و کنسولها عرضه خواهد شد.
یکی از جذابیتهای بزرگ UFL، رایگان بودن آن است که از eFootball کونامی پیروی میکن
EA Sports به مدت طولانی بر ژانر شبیهساز فوتبال تسلط داشته است و با تلاشهای ناموفق کونامی برای بازگشت دوباره به این عرصه، رقابت چندانی برای فرنچایز EA Sports FC وجود ندارد. با این حال، به زودی UFL ساختهی Strikerz برای PC و کنسولها عرضه خواهد شد و پس از هشت سال توسعه و وعدهی یک رقیب واقعی برای غولهای این صنعت، انتظارات زیادی از آن میرود. پیش از انتشار قریبالوقوع آن، در کنترل امجی به بررسی چند نکتهی کلیدی خواهیم پرداخت که باید برای آماده شدن برای UFL بدانید.
کامل رایگان!
یکی از جذابیتهای بزرگ UFL، رایگان بودن آن است که از eFootball کونامی پیروی میکند (هرچند امیدواریم عملکرد بسیار بهتری داشته باشد). UFL که بر روی Unreal Engine ساخته شده است، گرافیک و ارزش تولید بالا و البته شبیهسازی فوتبال واقعی را وعده میدهد. امیدواریم که مورد دوم به ویژه وعدهای باشد که به آن عمل شود.
خرید آیتم ها تاثری روی گیمپلی ندارد
بازیهای رایگان زیاد هستند، اما تعداد کمی از آنها میتوانند تعادل مناسبی با درآمدزایی خود پیدا کنند. Strikerz میگوید که مدل درآمدزایی “منصفانه برای بازی” را با UFL اتخاذ کرده است، به این معنی که بازیکنان میتوانند برای آیتمهای تزئینی پرداخت کنند، اما طبق گفته استودیو، هیچ چیزی که بر گیمپلی تأثیر بگذارد یا بتوان آن را پرداخت به برد نامید، وجود نخواهد داشت. در همین حال، ویژگیهای جدید و بهروزرسانیها به صورت رایگان عرضه خواهند شد. یوجین ناشیلف، مدیرعامل استودیو، در مصاحبهای با IGN در سال 2021 گفت: «در UFL، بازیکنان میتوانند تمام جنبههای بازی را کنترل کنند، از ترکیب تیمها تا تاکتیکها و آرایشهایی که در بازی آینده استفاده خواهند شد. مسیر پیروزی شما توسط مهارت و توانایی شما تعیین میشود. به عبارت دیگر، بازی ما طوری طراحی شده است که تجربهای منصفانه برای بازی باشد که رویکرد مهارتمحور را نشان میدهد و تحمل صفر برای گزینههای پرداخت به برد دارد.»
لایسنس ها
تأمین مجوزها بخش بزرگی از توانایی ساخت یک شبیهساز فوتبال واقعی است که مخاطبان واقعاً آن را میپذیرند. تا جایی که به بازیکنان مربوط میشود، UFL وعدههای درستی داده است، با کسب مجوز FIFPro و بیش از 5000 فوتبالیست واقعی دارای مجوز. تا جایی که به باشگاهها مربوط میشود، انتخابهای دارای مجوز محدودتر خواهند بود. برخی از باشگاههایی که بازی برای آنها مجوز رسمی کسب کرده است، وستهام یونایتد، پیاسوی آیندهوون، شاختار دونتسک، موناکو، اسپورتینگ سیپی، سلتیک و رنجرز و برخی دیگر هستند.
آخرین اخبار گیم و حواشی آن را در کنترل امجی دنبال و مطالعه کنید!
اساسیات
بیایید به اقدامات لحظه به لحظهی روی زمین برویم، جایی که UFL وعده میدهد تمام زنگولهها و سوتهایی را که از یک شبیهساز فوتبال انتظار دارید، ارائه دهد. بازیکنان میتوانند پاسهای معمولی، پاسهای لوب، پاسهای عمقی، پاسهای همپوشانی و موارد دیگر را انجام دهند، در حالی که انواع مختلف شوتها شامل شوتهای معمولی، شوتهای لوب، شوتهای ماهرانه، چندین نوع شوت حقهبازانه و موارد دیگر میشوند. بازیکنان میتوانند برای همتیمیهای خود درخواست دهند و آنها را به نقاط خاصی هدایت کنند، در حالی که در دفاع، بازی انواع مختلف تکلهای غیرفعال و فعال را امکانپذیر میکند، چه برسد به اصول اولیه مانند تکلهای کشویی.
ساختن و مدیریت باشگاهها
بخش بزرگی از UFL لیگ جهانی آنلاین خواهد بود که حالت اصلی بازی است. برای شروع، بازیکنان باشگاه خود را ایجاد میکنند و پس از آن یک تیم از بازیکنان سراسر جهان میسازند. هر فصل بازیکنان با یکدیگر رقابت میکنند و برای کسب عنوان قهرمانی UFL از ردهها و فصلها بالا میروند. خلاصه اینکه، بله، این برداشت بازی از Ultimate Team است، که چندان تعجبآور نیست.
سیستم همتیمی شدن
UFL از یک سیستم همتیمی شدن مبتنی بر مهارت استفاده خواهد کرد، که چیزی است که توسعهدهندگان تقریباً از همان روز معرفی بازی اعلام کردند. به طور خاص، بازیکنان بر اساس مهارت خود با یکدیگر همتیمی میشوند و صعود از تقسیمبندیها به شما این امکان را میدهد که به لیگ برتر راه پیدا کنید. این به نوبه خود جوایز انحصاری جدیدی مانند جایگاه در مسابقات حرفهای را باز میکند.
حالتهای دیگر
انتخاب حالتهای UFL در مقایسه با رقابت آن کمی محدودتر خواهد بود. همانطور که قبلاً ذکر شد، لیگ جهانی آنلاین محور اصلی تجربه خواهد بود، در حالی که خارج از آن، بازی همچنین گزینههایی برای مسابقات 2v2، 3v3، حالت آفلاین، مسابقات سفارشی، رویدادها و چالشها و ماموریتها را ارائه خواهد داد. با این حال، کسانی که به دنبال یک حالت شغلی هستند، ناامید خواهند شد. امیدواریم که این چیزی است که Strikerz در نهایت اضافه میکند.
مدیریت انرژی
مانند هر شبیهساز فوتبالی که در آن تیم خود را مدیریت میکنید، مدیریت و حفظ ذخایر تیم شما بخش مهمی از UFL خواهد بود، به این معنی که استفاده از تعویضها و چرخش مناسب تیم شما چیزی است که باید در ذهن داشته باشید. در همین حال، بازی همچنین گزینه استفاده از ارز درونبازی برای بازیابی فوری انرژی یک بازیکن را خواهد داشت - که احتمالاً چیزی است که میتواند بازیکنان را ناراحت کند، بنابراین امیدواریم که به شیوهای متعادل اجرا شود.
مزایا
UFL همچنین دارای یک سیستم پیشرفت است که بازیکنان را سطح بالا میبرد و به تدریج بهبود میبخشد. بخشی از این از طریق مزایای جدید حاصل میشود. هر بار که سطح بالا میروید، یک امتیاز کسب میکنید که میتوانید از آن برای یک مزیت استفاده کنید، و هر مزیت دارای چهار سطح فردی است. از بافهای غیرفعال تا تقویتهای ملموستر، انواع مختلف مزایا به شما امکان میدهند بازیکنان تیم خود را به روشهای مختلف سفارشی کنید.
اسکین های کارت بازیکن
در مورد سفارشیسازی بازیکنان، اسکین های کارت بازیکن روش اصلی بازی برای سفارشیسازی بازیکنان (و روش اصلی برای خرج کردن پول برای آن) خواهد بود. همانطور که از نامشان پیداست، اینها اسکین هایی هستند که میتوانید روی کارتهای بازیکن خود اعمال کنید. اسکین های کارت بازیکن که در چهار نادر مختلف عرضه میشوند، در درجه اول به عنوان آیتمهای تزئینی عمل میکنند، اما طبق گفته Strikerz، بازیکنان همچنین میتوانند آنها را به روشهای مختلف برای تقویت تاکتیکی ترکیب کنند. اینکه این چگونه بر وعده استودیو مبنی بر عدم وجود مکانیزمهای پرداخت به برد تأثیر میگذارد، هنوز مشخص نیست، اما ممکن است ارزش توجه داشته باشد.
پکهای اسکین
باز کردن پکها در حین ساختن تیم شما بخش بزرگی از تجربه Ultimate Team است و UFL نسخه خاص خود از این را با پکهای اسکین خواهد داشت که دقیقاً همان چیزی است که نام آن نشان میدهد. پکها یا از طریق گیمپلی کسب میشوند یا با ارز درونبازی خریداری میشوند، و هر کدام شامل تعدادی اسکین کارت میشوند، و احتمال ظاهر شدن هر کارت در یک پک با یک تاس تعیین میشود که نادر بودن آن را نشان میدهد.
ارز درونبازی
UFL از دو ارز مختلف به شکل امتیاز لیگ (یا LP) و امتیاز اعتبار (یا CP) استفاده خواهد کرد، که اولی برای خرید آیتمهای سفارشیسازی، تقویتکنندهها، پکهای پوسته، پاسهای نبرد و اسلات برای بازیکنان در تیم شما استفاده میشود، و دومی برای خرید آیتمهای سفارشیسازی و پکهای پوسته، و همچنین بازیکنان در بازار نقل و انتقالات، یا بازیابی فوری انرژی یک بازیکن، که قبلاً به آن اشاره کردیم. بازیکنان LP را با کسب آن از طریق پاس نبرد (که پرداخت میشود) یا تکمیل چالشها کسب میکنند، در حالی که CP با برنده شدن در مسابقات رتبهبندی و دوباره، تکمیل چالشها کسب میشود. هر دو ارز را میتوان با پول در فروشگاه درونبازی نیز خریداری کرد.
دسترسی زودهنگام
UFL از 5 دسامبر برای همه به صورت رایگان در دسترس خواهد بود، اما کسانی که میخواهند کمی زودتر وارد بازی شوند، این گزینه را نیز دارند - اگر مقداری پول خرج کنند. کسانی که بازی را از طریق بسته بنیانگذاران (که 15 دلار هزینه دارد) پیشخرید میکنند، هفت روز دسترسی زودهنگام دریافت خواهند کرد که از 28 نوامبر شروع میشود.
### پایان خبر رسمی