اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394090749914791

دنیا را نارنجی کن

کمپین خشونت علیه زنان راه‌اندازی شد

کد: 1394090749914791

http://j.mp/1NVDj5W

، مشهد , (اخبار رسمی): وقتی از خشونت علیه زنان حرف می‌زنیم، صحبت از یک واقعیت فراگیر است که شکل‌های مختلف و گاه پیچیده‌ای دارد و صرفا کتک زدن و خشونت فیزیکی نیست. از هر سه زن در جهان یک نفر با خشونت‌های فیزیکی یا جنسی و… مواجه می‌شود و مسأله خشونت علیه زنان یکی از جدی‌ترین نقض‌های حقوق بشر است که در مقابل آن بیشترین درجه مدارا اعمال می‌شود.

دنیا را نارنجی کن...!!!

کمپین دنیا را نارنجی کن به مناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان انجام می‌گیرد. رنگ نارنجی در این حرکت به عنوان نمادی از آینده روشن و پرامید و به دور از هر گونه خشونت علیه زنان و دختران، به هماهنگی میان تلاش‌های مختلف کنونی کمک خواهد کرد.

علت نامگذاری 25 نوامبر به عنوان روز جهانی رفع خشونت علیه زنان، کشتن خواهران میرابال از مخالفان رافائل لئونیدس تروخیو دیکتاتور جمهوری دومینیک بود که در سال 1960 از سوی مأموران امنیتی این کشور ماه‌ها مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند و سرانجام در 25 نوامبر این سال به قتل رسیدند. در همین راستا 25 نوامبر روز جهانی محو خشونت علیه زنان قرار داده شده که به مدت 16 روز و تا روز حقوق بشر که 10دسامبر است برای اطلاع از شکل‌های عجیب و پیچیده خشونت علیه زنان  ادامه خواهد داشت. همزمان با فرارسیدن روز جهانی رفع خشونت علیه زنان، کمپین «دنیا را نارنجی کن» در بیش از 70 کشور دنیا با ابتکار سازمان ملل برای مقابله با خشونت علیه زنان آغاز می‌شود.

کمپین دنیا را نارنجی کن به مناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان انجام می‌گیرد. بخشی از کمپین سازمان ملل با عنوان «متحد برای پایان دادن به خشونت علیه زنان» است. رنگ نارنجی در این حرکت به عنوان نمادی از آینده روشن و پرامید و به دور از هر گونه خشونت علیه زنان و دختران، به هماهنگی میان تلاش‌های مختلف کنونی کمک خواهد کرد.

کمپین دنیا را نارنجی کن امسال با تمرکز بر موضوع پیشگیری از خشونت علیه زنان و دختران در تطابق با اهداف توسعه پایدار 2030 که شامل پایان بخشیدن به خشونت علیه زنان و دختران است، انجام می‌گیرد.

 

حقایقی درباره خشونت علیه زنان

•   در مجموع 35 درصد زنان خشونت را به شکلی تجربه کرده‌اند. در برخی مناطق جهان این رقم به 70 درصد می‌رسد که اغلب این خشونت‌ها از سوی خانواده و همسران آنها صورت گرفته است.

•   23 درصد زنان از سوی شریک مرد یا زن خود مورد خشونت قرار گرفته‌اند. 34 درصد زنانی که دچار مشکلاتی در سلامت خود بوده‌اند، از تجربه خشونت نسبت به خود خبر داده‌اند. کمتر از 40 درصد زنانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند، آن را گزارش می‌کنند. اغلب زنان این موضوع را تنها با دوستان و خانواده خود در میان می‌گذارند و تنها 10 درصد این گزارش‌ها به پلیس می‌رسد.

•    زنانی که خشونت را تجربه کرده‌اند، دو برابر زنان دیگر با احتمال سقط جنین و افسردگی مواجه هستند. در بیشتر موارد، خشونت نسبت به زنان از سوی نزدیک‌ترین افراد خانواده اتفاق می‌افتد.

•    43 درصد زنان در 28 کشور اروپایی خشونت را تجربه کرده‌اند. بر اساس برخی پژوهش‌ها، آمار تجربه خشونت و آزار جنسی در فضاهای عمومی 92 درصد است.

 •   بیش از 700 میلیون زن زنده در جهان وجود دارد که در کودکی ازدواج کرده‌اند. 120 میلیون دختر، معادل یک نفر از هر 10 نفر، مجبور به ارتباط‌های جنسی شده‌اند یا به شیوه‌های دیگری از اعمال جنسی تن داده‌اند.

 •    زنان نیمی از قربانیان قاچاق انسان در جهانند. اگر آمار قاچاق دختربچه‌ها را هم به آن بیفزاییم، این رقم به 70 درصد می‌رسد. از هر سه کودک قربانی قاچاق، دو کودک دختر هستند.  

   • در اتحادیه اروپا یک زن از میان هر 10 زن، از 15 سالگی تجربه خشونت سایبری را داشته است. این آزارها شامل دریافت ایمیل‌های ناخواسته با مضامین جنسی، پیام‌های مزاحم و … است.

 

مشارکت 70 کشور دنیا 

از سوی دیگر همزمان با فرارسیدن روز جهانی رفع خشونت علیه زنان، کمپین «دنیا را نارنجی کن» در بیش از 70 کشور دنیا با ابتکار سازمان ملل برای مقابله با خشونت علیه زنان آغاز می‌شود. این پدیده را باید یکی از جدی‌ترین انواع نقض حقوق بشر دانست که در مقابل آن بیشترین درجه مدارا اعمال می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت سازمان ملل متحد، امسال نیز همچون چند سال گذشته کمپین دنیا را نارنجی کن قرار است از روز 25 نوامبر به مدت 16 روز برای آگاهی‌رسانی درباره خشونت علیه زنان و نمایش عزم جدی در رفع آن انجام گیرد. مقرر شده است در طول کمپین دنیا را نارنجی کن نقاطی مختلف دربیش از 70 کشور دنیا نظیر آبشار نیاگارا، ساختمان شورای اروپا و دروازه هند و غیره با نور نارنجی تزئین شوند. در ایران نیز کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان با برگزاری همایشی به تحلیل ابعاد، علل و راهکارها پرداخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رصد رسانه

سایت رصد رسانه با ارائه مقالات تخصصی، انتشار اخبار و رویدادها، بررسی انواع خلاقیت ها در این صنعت تلاش می کند سطح دانش و اطلاعات فعالین حوزه تبلیغات و علاقمندان به این رشته را ارتقاء دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]