اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394092550664791

بررسی تبلیغات در حراج کالاها

تبلیغات کالا باید بر اساس کیفیت واقعی آن باشد

کد: 1394092550664791

https://goo.gl/bbHTEY

، مشهد , (اخبار رسمی): حراج کالا و تبلیغ آن درهر مقطع زمانی می‌تواند یکی از پرشتاب‌ترین و نقدترین نوع عرضه و تقاضا باشد که به موتور تولیدات نیز سرعت می‌بخشد. مسلما کسی که خودخواسته و البته به طور رسمی به حراج و تبلیغات کالایش اقدام می‌ورزد، این نکته را نیز می‌داند که مردمی که به دلیل تخفیف قیمت و تبلیغ کالای مورد نظر، جنسی را خریداری می‌کنند انتظار ندارند جنس بنجل یا معیوب خریداری کنند.

بررسی تبلیغات در حراج کالاها

تأثیر تبلیغات در زندگی به گونه‌ای شده است که حتی اگر افراد به کالا یا خدمات خاصی هم نیاز نداشته باشند، تحت تأثیر تبلیغات گسترده به سمت آن کالا و خدمات روی آورده و برای خرید آن هزینه بسیاری می‌کنند

هروقت یکی از اقوام یا همسایگان، جنسی مرغوب و رضایت‌بخش در حراجی فلان مغازه خریده و برای دیگران تعریف و تبلیغ می‌کند، مطلعین در اولین فرصت به نشانی آن فروشگاه رفته و خرید می‌کنند. این تبلیغ کردن و خرید کردن‌ها نقل تازه‌ای نیست و هرکس کم و بیش آن را تجربه کرده است.

 

علت حراج و تبلیغ کالا چیست؟

تأثیر تبلیغات در زندگی به گونه‌ای شده است که حتی اگر افراد به کالا یا خدمات خاصی هم نیاز نداشته باشند، تحت تأثیر تبلیغات گسترده به سمت آن کالا و خدمات روی آورده و برای خرید آن هزینه بسیاری می‌کنند. این امر بیشتر در مورد کالاهای به حراج گذاشته‌شده صدق می‌کند. علت حراج و تبلیغ کالا این است که جنس‌های موجود در مغازه پایان یافته و جنس تازه جایگزین آن شود. کیفیت جنس حراجی همان کیفیت زمان فروش عادی است، به همین دلیل مردمی که این‌گونه اجناس باکیفیت و به نرخ ارزان خریداری کرده‌اند، در اطلاع‌رسانی به سایرین از رضایت این نوع خرید خود خبر می‌دهند. این نوع تبلیغات به‌صورت کلامی در بین دوستان و آشنایان صورت می‌گیرند و اکثر مغازه‌ها برای تبلیغ کالای به حراج گذاشته‌شده از انواع تبلیغات استفاده می‌کنند که از جمله این تبلیغات؛ تبلیغ پیامکی، تبلیغ به صورت بروشور، تبلیغ در وب‌سایت‌ها و ...هستند.

فروشندگان معتقدند هنگامی که فروش کم می‌شود، برای فروش بیشتر، مبلغ سود را کم می‌کنیم و به این طریق با تبلیغات حراج کالا سطح فروش و قدرت خرید بالا می‌رود و مردم هم راضی خواهند بود. حراج کالا یعنی «سود کم، فروش بیشتر». اگر حراج کالا واقعی باشد، مردم با توجه به قیمت‌های قبل، درصد نرخ جنس حراجی را دیده و استقبال می‌کنند.

 

تاثیرات اقتصادی تبلیغات و حراج کالا

در دنیای کنونی به علت تأثیر گسترده‌ تبلیغات در فروش کالا و خدمات، شرکت‌ها و مغازه‌داران تا جایی که می‌توانند هزینه می‌کنند که کالا و خدمات‌شان را به مردم عرضه کنند تا سود بسیاری از این طریق به‌دست آورند و افراد متخصص در تبلیغات هر روز شیوه‌ها و روش‌های جدیدی را نیز برای این کار به وجود می‌آورند و تبلیغات جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی افراد شده است. گسترش تکنولوژی و تبلیغات رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند‌، یعنی تبلیغات همه جنبه‌های زندگی افراد را دربر می‌گیرد. نمونه بارز این امر را می‌توان در تبلیغات پشت‌سر هم تلفن‌های همراه و اینترنت برای فروش کالاهای به حراج گذاشته‌شده مشاهده کرد.

اواخر هرفصل تولیدکنندگان و فروشندگان برای گردش مالی و حصول نقدینگی برای فصل جدید، اقلام خود را با قیمت‌های مناسبی عرضه و تبلیغات خود را در زمینه حراج کالا شروع می‌کنند. حتی در برخی مواقع در تبلیغات خود تخفیف‌ها را به مرزهایی می‌رسانند که قیمت کالا از قیمت تمام‌شده آن پایین‌تر می‌رود و به نوعی کالا را با ضرر می‌فروشند، اما این یک ضرر پرسود است، به طوری که فروشنده یا تولیدکننده به جای اینکه سرمایه خود را برای مدت طولانی راکد نگاه دارد، آن را  تبدیل به نقدینگی می‌کند و با فعالیت دوباره، سودی بیش از ضرر متحمل‌شده به دست می‌آورد.

 

شرایط حراج کالا

در خصوص شرایط اجرایی واحد تابع اتحادیه مربوطه برای اخذ مجوز حراج کالا و تبلیغات آن و همچنین نوع تخلفات و برخورد با متخلفان قوانینی در نظام صنفی وجود دارد و به طور کلی حراج کردن اجناس دارای شرایط خاصی است مبنی بر اینکه فروشنده مغازه‌دار دارای جواز شغل باید به اتحادیه صنفی مراجعه کرده و از طریق صنف مربوطه درخواست مجوز حراج کالای خود مثل پارچه، لباس، مبل و کفش داشته باشد. در این مورد، بازرس اتحادیه به محل فروشگاه مربوطه مراجعه کرده، نوع، قیمت خرید بر طبق فاکتور و کیفیت را تایید و اتحادیه صنفی نمونه کالای قابل فروش در حراج، درست بودن قیمتی که فروشنده به صورت کتبی نوشته و فاکتورهای کالای خرید و فروش را می‌گیرد و بررسی می‌کند، سپس برای صدور مجوز، نمونه جنس باید در مغازه تا آخرین روز حراجی باشد. همچنین لیست قیمت‌ها و همه کالاهای مورد حراج؛ باید ممهور به مهر اتحادیه باشد و در معرض دید مشتریان گذاشته شود. بعد از این مرحله، مغازه‌دار اجازه تبلیغ کالای خود را برای حراج پیدا می‌کند. در ضمن مجوز برای حراج و تبلیغ مواد خوراکی زمانی صادر می‌شود که تاریخ مصرف آنها نگذشته باشد، در غیر این صورت برای مواد خوراکی تاریخ گذشته به هیچ عنوان مجوز حراج صادر نمی‌شود.

 

رعایت چند نکته در خرید کالای تبلیغ‌شده در حراج :

  • معمولا فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌ها دست به حراج و تبلیغات کالای خود نمی‌زنند، چون معتقدند اعتبارشان کم می‌شود.
  • باید از فروشگاه هایی خرید کرد که دارای مجوز تخفیف و فروش و تبلیغات فوق العاده می‌باشند معمولا قیمت این فروشگاه‌ها را ماموران مربوطه بازرسی می‌نمایند.
  • بهترین راه تشخیص، آشنایی فرد با کیفیت و قیمت کالاست نه به تبلیغ آن کالا که این بستگی به  توانایی فردی دارد که تبلیغات بر روی شخص تاثیر نگذارد. به همین منظور باید باید چند نکته را برای خرید کالا حراجی در نظر داشت.
  • سعی کنید لباس‌های تخفیف‌خورده و تبلیغ‌شده را با صبر و حوصله بسیار انتخاب کنید و از کیفیت آن به طور کامل مطمئن شوید.
  • فروشگاه‌هایی که مشتری‌های بیشتری دارند را در اولویت خرید قرار دهید.
  • روی کالایی که احساس می‌کنید بیش از حد تخفیف خورده و تبلیغ بیشتری شده، بیشتر دقت کنید.
  • به تبلیغات کالای حراج‌شده به طور کامل اطمینان نکنید؛ همیشه تبلیغ یک کالا نشانه کیفیت آن نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رصد رسانه

سایت رصد رسانه با ارائه مقالات تخصصی، انتشار اخبار و رویدادها، بررسی انواع خلاقیت ها در این صنعت تلاش می کند سطح دانش و اطلاعات فعالین حوزه تبلیغات و علاقمندان به این رشته را ارتقاء دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی