اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042264654750

حمل و نقل 17 شهر جدید متحول می شود

کد: 1395042264654750

http://goo.gl/xDq27U

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از تحولی عظیم در سیستم حمل و نقلی درون‌شهری تا پایان سال 95 خبر داد.

حمل و نقل 17 شهر جدید متحول می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمدرضا توکلی درباره بحث حمل ونقل درون‌شهری در شهرهای جدید بیان کرد: چگونگی حمل و نقل درون‌شهری در 17 شهر جدید موجود یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه شرکت عمران شهرهای جدید است که هم‌اکنون درحال پیگیری آن هستیم.

وی با تأکید براینکه درحال حاضر رویکرد اصلی ما شهرسازی ریل‌پایه در شهرهای جدید است، گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا بیشترین تراکم و ساخت و سازها را اطراف ایستگاه‌ها انجام دهیم. از طرف دیگر ایجاد شبکه راه‌های پیاده‌سوار، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و فضای باز با کیفیت مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید ضمن بیان این که با این اقدام اطراف ایستگاه‌ها جمعیت‌پذیر شده و از تعداد سفرها جلوگیری می‌شود، گفت:  قصد داریم با تحقق این امر به بحث پیاده‌مداری بیشتر توجه کنیم. در دنیای امروز بیشترین تراکم در اطراف ایستگاه‌ها وجود دارد و جمعیت گسترده‌ای در این مناطق ساکن می‌شوند. درحقیقت تمامی خدماتی که یک فرد برای زندگی نیاز دارد در این نواحی فراهم و از سفرهای اجباری خودداری می‌شود.

توکلی در این خصوص اضافه کرد: در شهرهای جدید ایستگاه‌های حمل و نقل به عنوان هویت محله، ناحیه یا اجتماع محلی شناخته می‌شود و یک محیط فعال، با مقیاس انسانی که از نظر بصری متنوع و جذاب جهت پیاده‌روی باشد را فراهم کنیم.

وی در این خصوص افزود: ما باید از محل ایستگاه نیز سیستمی ایمن و مطمئن برای سایر نقاط شهر فراهم کنیم تا مردم از آن طریق به محل کار یا سکونت خود منتقل شوند.

این مقام مسئول رسیدگی به بحث حمل و نقل درون‌شهری را از وظایف مهم شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد و گفت: ما این اقدام را با همکاری شهرداری انجام خواهیم داد. 

توکلی در ادامه از قرار گرفتن طرح جدیدی با عنوان طرح ساماندهی حمل و نقل درون شهری خبر داد که سال 95 در دستور کار شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته و گفت: براین اساس در اکثر شهرها تکلیف کردیم که حمل و نقل درون‌شهری نیز مانند برون‌شهری سرو سامان داده شود و مورد پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه افزود: عملیات اجرایی برای آغاز این طرح در همه شهرهای جدید شروع شده است و همه با تهیه این طرح مشخص می‌کنند که برای ساماندهی به حمل و نقل درون‌شهری خود نیاز به چه اقدامات و اولویت‌هایی دارند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان