اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042766545332

شایع ترین علائم بیماری قند

14 نشانه ای که دیابت را هشدار می دهد

کد: 1395042766545332

http://goo.gl/NC9CoR

، تهران , (اخبار رسمی): بسیار محتمل است که حتی با نشانه‌های بسیار کوچک، مبتلا به دیابت باشید! چنین وضعیتی سبب می‌شود تقریبا نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، غافل از وضعیت خود، رها شوند.

علائم دیابت

شرایطی وجود دارد به نام "پیش دیابت" که معمولا برای ابتلا به دیابت نوع 2 شناخته می‌شود و هیچ نشانه ملموسی ندارد. در واقع دیابت نوع 2 و نشانه‌های آن به آرامی مشخص می‌شود.

از علائم معروف و شایع قند خون بالا، تکرر ادرار و تشنگی است. مشکلاتی چون خستگی و کم آبی بدن از جمله نشانه‌های معروف دیگر قند خون بالاست که بایستی به آن‌ها بسیار توجه کرد.

نباید فراموش کنیم که مراجعه به پزشک زمانی که شکی نسبت به وجود علائم دیابت وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است. تشخیص به موقع بیماری و مدیریت مناسب شرایط آن، از جمله راهکارهایی است که احتمال بروز عوارض جدی را کاهش می‌دهد.

بنیاد بین المللی دیابت، 4 نشانه را به عنوان نشانه‌های اصلی دیابت معرفی کرده است. این نشانه‌ها مواردی هستند که می‌بایست در اولین زمان ممکن در افراد بررسی شود:

تکرر ادرار

قند یا گلوکز بالا در خون سبب می‌شود تا شما به ناگهان نسبت به زمان‌های گذشته خود، بیشتر نیاز به دفع ادرار داشته باشید. مکانیزم چنین رخدادی آن است که انسولین بدن شما بی اثر شده یا به طور کلی دیگر در بدن تان وجود ندارد. در نتیجه، کلیه‌ها دیگر قادر به فیلتر گلوکز و برگرداندن آن به خون نخواهد بود. در این بیماری کلیه‌ها آب را از خون، به منظور رقیق کردن گلوکز، خارج می‌کنند؛ این آب اضافی به نوبه خود سبب پر شدن متعدد مثانه می‌شود.

تشنگی‌ غیرمعمول

اگر بیش از حد معمول دفع ادرار داشته باشید، به جایگزینی آب و مایع از دست رفته بدن بسیار نیاز خواهید داشت. بنا براین بیش از همیشه آب مصرف می‌کنید. سوالی که اینجا بسیار اهمیت دارد آن است که هر چند وقت یک‌ بار از خود بپرسید، آیا این اواخر بیش از معمول آب می‌نوشم؟

گرسنگی‌های شدید

از آنجایی که انسولین در خون شما به طور مناسب کار نمی‌کند یا به طور کامل دیگر وجود ندارد؛ سلول‌های بدن دیگر انرژی خود را به دست نمی‌آورند و بدن مدام در جست‌ و‌ جوی انرژی بیشتر خواهد بود. غذا پاسخی است که بدن به کمبود انرژی خود نشان می‌دهد و شما با گرسنگی‌های زیاد مواجه می‌شوید.

افزایش وزن

به طور معمول نتیجه گرسنگی‌های زیاد، افزایش وزن است.

کاهش وزن غیرمعمول

کاهش وزن غیرمعمول از ویژگی‌های بیماران مبتلا به دیابت نوع یک است. از آنجایی که بدن دیگر انسولین نمی‌سازد، به دنبال منبع انرژی دیگری می‌گردد. این انرژی همان گلوکزی است که به سلول‌ها می‌رسد. این منبع جدید انرژی بافت‌های ماهیچه‌ای و چربی خواهد بود که برای تولید انرژی شکسته می‌شود.دیابت نوع یک بیشتر معروف به یک شروع ناگهانی بوده و نوع 2 شروعی تدریجی دارد.

افزایش خستگی

کمبود انرژی سلول‌ها سبب می‌شود انسان بیشتر احساس خستگی  و بی توجهی کند.

کج خلقی

یکی از عوارض شایع دربیماری دیابت کج خلقی و عصبانیت های فوری است که به دلیل کمبود انرژی رخ می دهد.

تاری دید

تاری دید می‌تواند ناشی از بافتی باشد که از لنز چشمی کم می‌شود. این حالت سبب کاهش میزان توانایی تمرکزی چشم می‌شود. در برخی از موارد حتی کوری و مشکلات درازمدت بینایی نیز دیده شده‌ است.

بریدگی ها و کبودی‌های دراز مدت

وجود گلوکز زیاد در بدن سبب می‌شود قدرت التیام بخشی بدن کاهش یابد و مدت زمان بیشتری برای بهبود زخم ها نیاز باشد.

عفونت یا قارچ‌های پوستی

وجود گلوکز بالا در بدن قدرت بازیابی بدن را پس از عفونت یا قارچ تحت تاثیر قرار می‌دهد. زنان مبتلا به دیابت با مشکل عفونت‌های درازمدت مجرای ادراری مواجه خواهند بود.

خارش پوستی

تحریک و خارش‌های پوستی نیز می‌تواند از عوارض دیابت باشد.

لثه‌هایی قرمز و متورم

اگر لثه‌هایی حساس، قرمز یا متورم دارید، باید نگران دیابت باشید. در این میان دندان‌ها نیز ممکن است، در اثر جدا شدن لثه از آن‌ها، سست شود.

بیماری و عفونت‌هایی مکرر لثه

با توجه به حساسیت‌های لثه که گفته شد، ممکن است بیش از پیش با بیماری و عفونت‌های لثه‌ای مواجه شوید.

بی حسی و سوزش در دست‌ و پا

در اثر افزایش قند بدن، اعصاب بدن و حتی رگ‌های خونی ظریفی که به آن‌ها خون می‌رسانند، می‌تواند مختل شود. بنابراین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی را در دست و پای خود حس کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماردین

در سال 1385 موسسان شرکت با تحقیق در بازار مواد غذایی ایران به این نتیجه رسیدند که مواد غذایی مورد نیاز افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که رژیم غذایی خاص دارند و نمی­توانند از شکر معمولی استفاده نمایند، در بازار ایران به طور عام وجود ندارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان