اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052890025500

نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران؛

صنایع کوچک در انتظار تسهیلات 16هزارمیلیاردی

کد: 1395052890025500

http://goo.gl/nmJn3d

، تهران , (اخبار رسمی): عدم برنامه ریزی صحیح برای خروج از رکود و اعطای تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط می تواند اثرگذاری منفی را به اقتصاد تحمیل کند، زیرا طبق رویه های گذشته این پول بدون پشتوانه به بنگاه های خاص تزریق می شود.

صنایع کوچک در انتظار تسهیلات 16هزارمیلیاردی

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، مهدی معصومی نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران با اشاره به رشد اقتصادی و عدم تاثیر این شاخص بر بنگاه های کوچک و متوسط اظهار کرد: رشد اقتصادی در حالی 4.4 درصد اعلام شده است که صنایع کوچک و متوسط آن را ملموس و محسوس ارزیابی نمی کنند. آمارهای بانک مرکزی از افزایش تسهیلات دهی به بنگاه ها خبر داده است و وزارت صنعت از اجرای سیاست های حمایتی از صنایع کوچک و متوسط می گوید اما فعالان اقتصادی معتقدند اعلام رشد 4 درصدی در سه ماه اول سال جاری نشان دهنده  خروج صنایع از رکود نیست.

وی ادامه داد: در صنایع کوچک و متوسط به واقع اتفاق خاصی نیفتاده است و نسبت به تحولات این بخش در سال آینده خوش بین نیستیم. آمارهای ارائه شده از رشداقتصادی بیشتر ناشی از صنایع کلان مثل نفت و پتروشیمی است.

نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران درباره تصویب اعطای تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به صنایع کوچک و متوسط گفت: من نسبت به اثرگذاری  این تسهیلات دهی در پایان رکود صنایع کوچک خوش بین نیستم. مشکلات این بخش بسیار زیاد است و با استفاده از راه حل هایی از این دست حل نمی شود. صنایع کوچک درگیر مسائل و مشکلات بسیاری اند که از جمله آن ها کمبود نقدینگی، عدم تقاضا و قوانین دست و پاگیر و دستورالعمل هایی است که روز به روز به آن اضافه می شود. حرکت های انجام شده نه به سمت کم کردن مشکلات بنگاه ها بلکه در راستای افزایش آن است. بحث مالیات و بیمه در سال های اخیر توان تولیدکنندگان را کم کرده و امکان فعالیت بیشتر را از آنان گرفته است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران در ادامه در ارزیابی یک سال باقی مانده از عمردولت یازدهم و عملکرد اقتصادی دولت در سال آخر دوره چهارساله گفت: دولت تلاش می کند در سال آخر حرکت هایی را انجام دهد اما قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و تولیدکنندگان با 30 درصد از ظرفیتشان فعالیت می کنند. این باعث شده است قیمت تمام شده محصولات افزایش پیدا کند و تولیدات به مراتب راحت تر با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد. این فرایندی است که مدت ها تولید را درگیر کرده است و فکر نمی کنم در یک سال اخر سیاست های دولت در این زمینه گرهی از کار تولیدکنندگان باز کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]