اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053092395431

مدیرکل دفتر اموراکتشاف وزارت صنعت خبر داد

پهنه بلوکه شده سنگان آزاد شد

کد: 1395053092395431

http://goo.gl/f3w4bw

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن وتجارت از آزادسازی پهنه بلوکه شده سنگان به همراه 3 پهنه سبزوار، کیبرکوه و نیز منطقه بلوکه معروف به زیر عرض 34-34در استان خراسان رضوی خبرداد.

پهنه بلوکه شده سنگان آزاد شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت،؛‌«اسدالله کشاورز باحقیقت» با بیان اینکه تاکنون بیش از 350 درخواست پروانه اکتشاف در پهنه‌های یادشده ثبت شده است، افزود:39 محدوده امیدبخش بر روی مواد معدنی آهن، طلا و مس در مراحل شناسایی و پی‌جویی، معرفی و برای اولین بار در این مناطق اندیس‌های مستعد و امید بخشی از سرب و روی نیز اکتشاف شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه 13 آنومالی  از این تعداد به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران واگذار شد ،افزود: سایر آنومالی های معرفی شده توسط ایمیدرو (26آنومالی) نیز براساس اطلاعات ارائه شده با رعایت بند «ب » ماده 32 آیین نامه اجرای قانون معادن ، از طریق مزایده واگذار خواهد شد.
کشاورز همچنین درخصوص ادامه روند فعالیت پروانه های بهره برداری، گواهی کشف‌ها و مجوزهای برداشت معتبر متداخل با 39 آنومالی شناسایی شده نیز گفت: براساس بند «ب» آیین نامه اجرایی قانون معادن ادامه عملیات اکتشاف به دارنده پروانه عملیات واگذارمی‌شود و در این صورت وی باید حداکثر ظرف سه ماه طرح لازم را برای ادامه عملیات تهیه وعملیات اکتشاف را شروع کند و در صورت عدم تمایل اشخاص مذکور، وزارت صنعت، معدن و تجارت با حفظ حقوق دارنده پروانه عملیات، موظف است نسبت به ادامه عملیات اکتشاف تصمیم‌گیری کند.
وی میزان حریم محدوده های معدنی و آنومالی های شناسائی شده با طرح های غیرمعدنی را حداقل20 متر اعلام کرد و گفت: این پهنه صرفا برای گروه های 4( سنگهای تزئینی)، 5( مواد معدنی غیر فلزی ) و 6 ( موادمعدنی فلزی و زغال سنگ) در سامانه کاداستر آزاد شده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید