اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060194315500

پیشنهاد کمیسیون گردشگری اتاق تهران روی میز دولت

نباید ارتباط ایران با دنیا 4 روز قطع باشد

کد: 1395060194315500

http://goo.gl/1AA8Ty

، تهران , (اخبار رسمی): هم اکنون ارتباطات اقتصادی کشور 4روز با دنیا قطع است، درواقع روزهایی که ما تعطیل هستیم آن ها کار می کنند و روزهایی که ما کار می کنیم آن ها تعطیل هستند و این ضربه های اقتصادی بسیاری به کشور زده است.

نباید ارتباط ایران با دنیا 4 روز قطع باشد

به گزارش اخباررسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، مسعود سلطانی ‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بررسی طرح ساماندهی تعطیلات در دولت گفت: به هر حال درکشورما جمعه تعطیل است و به نوعی پنجشنبه ‌ها روز نیمه تعطیل به حساب می‌ آید و این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا شنبه و یک‌ شنبه تطعیل است و به نوعی ما 4 روز ارتباطات بین ‌المللی یمان با دنیا دچار اختلال است.

وی با استقبال از جایگزینی تعطیلی شنبه های به جای پنجشنبه ها، گفت: هم اکنون این طرح در یکی از کمیسیون‌ های دولت در حال بررسی است تا نظر همه نهادها و سازمان ‌ها درباره تعطیلی شنبه به جای پنج ‌شنبه گرفته شود؛ پس از آن در کمیسیون داخلی دولت این موضوع مطرح می شود و در نهایت در دستور کار هیات دولت قرار می گیرد.

در سال های گذشته بسیاری از کشورهای مسلمان نیز به دلیل تسهیل در ارتباطات بین المللی و اقتصادی تعطیلات پایان هفته خود را از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه تغییر داده اند. درهمین راستا کشورهای حاشیه خلیج فارس در نشست سران خود در سال 2008 تصمیم به تغییر تعطیلات پایان هفته گرفتند و در یک دوره پنج‌ ساله، روز شنبه را جایگزین تعطیلی پنجشنبه کردند.

علیرضا خائف عضو و نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران پیش از این به سایت خبری اتاق تهران گفته بود:« کمیته ای برای پیگیری این طرح تکشیل شده است و با هیات رئیس اتاق تهران هم در این باره جلسه ای داشته ایم و قرار است هیات رئیسه دراین باره جلساتی با نمایندگان مجلس داشته باشند و از طرف دیگری هم قرار شده است تا در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی این موضوع از سوی اتاق مطرح شود.»

او درباره نتایج این طرح و تاثیرات تغییر تعطیلات گفته بود:« یکی از تاثیرات مهم اقتصادی این طرح روی هماهنگی روزهای کاری ما با بازارهای جهانی است، درحال حاضر در اکثر کشورهای جهان روزهای تعطیل شنبه و یک شنبه است درحالی که ما روزهای پنجشنبه ( در بخش از سازمان ها و نهادها) و جمعه تعطیل هستیم و این فاصله و تفاوت باعث شده عملا ارتباطات اقتصادی کشور چهار روز با دنیا قطع باشد. درواقع روزهایی که ما تعطیل هستیم آن ها کار می کنند و روزهایی که ما کار می کنیم آن ها تعطیل هستند و این ضربه های اقتصادی بسیاری به کشور زده است که با جابه جایی روزهای تعطیلات به جمعه و شنبه حداقل می توان بخشی از آن را جبران کرد.»

بعد از مطرح شدن طرح کمیسیون گردشگری اتاق تهران برای تغییر در تعطیلات آخر هفته تعدادی از نمایندگان مجلس نیزنظراتی در این باره مطرح کردند و علی مطهری، نایب‌ رئیس مجلس گفت در صورت جدیت دولت درخصوص تغییر تعطیلات پایان هفته لازم است این موضوع به صورت لایحه به مجلس ارائه شود. باتوجه به جملات رئیس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی حالا باید دید که سرنوشت طرح پیشنهادی از سوی کمیسیون گردشگری اتاق تهران به چه نقطه ای خواهد رسید و آیا در هیات دولت نهایی خواهد شد تا برای قانون شدن به مجلس برود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روز گذشته از بررسی طرح ساماندهی تعطیلات پایان هفته در دولت خبر داد؛ طرحی که بعد از چند ماه کار کارشناسی حدود سه ماه پیش ( اردیبهشت) برای اولین بار از سوی کمیسیون گردشگری اتاق تهران مطرح شد و باتوجه به اهمیت، خیلی زود نگاه های مختلفی را به سمت خود جلب کرد. براساس طرح کمیسیون گردشگری اتاق تهران تعطیلات پایان هفته به جای پنجشنبه ( که درحال حاضر نیمه تعطیل است) و جمعه به جمعه و شنبه تغییر می کند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]