اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060295855995

درباره غذاهای کالری منفی بدانید

کالری منفی غذا؛واقعیت یا افسانه؟

کد: 1395060295855995

http://goo.gl/yYhbDG

، تهران , (اخبار رسمی): مفهوم غذاهای کالری منفی یا این ایده که خوردن برخی مواد غذایی باعث سوزاندن کالری بیشتری نسبت به کالری خودشان می‌شود، بیشتر به افسانه نزدیک است تا واقعیت!

غذاهای کالری منفی واقعا وجود دارند؟

به گزارش روابط عمومی سلامتیسم، اگرچه برخی مواد غذایی می‌توانند متابولیسم را افزایش دهند و برخی از آن‌ها به کالری بیشتری برای فرآیند هضم نیاز دارند، اما سوختن کالری‌های اضافی تا حدی نیست که بر روی وزن تاثیر بگذارد.

برای صحبت کردن درباره غذاهای کالری منفی، پیش از هر چیز باید تصور واضح و درستی درباره ارتباط بین بدن و کالری‌ها داشته باشیم.

باید بدانیم که مواد غذایی، کالری‌های مورد نیاز بدن را فراهم می‌کنند تا ضربان قلب حفظ شود، ریه‌ها دم و بازدم داشته باشند و همه عملکردهای دیگر بدن از جمله هضم به‌خوبی پیش بروند. نباید فراموش کرد که این روندها همگی مستمر هستند. بنابراین اگرسوزاندن کالری‌ها متوقف شود، عملکردهای مختلف بدن نیز از کار می‌افتند.

درنتیجه محاسبه تک‌تک کالری‌های مصرفی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان تعیین کرد که چه مقدار کالری از کدام مواد غذایی به کدام یک از عملکردهای بدن اختصاص پیدا می‌کند.

مواد غذایی خاصی که معمولا به‌عنوان غذاهای کالری منفی شناخته می‌شوند، شامل این موارد هستند: کرفس، سیب، کلم بروکلی،مارچوبه، گریپ‌فروت، خیار، کلم،‌ تربچه و انواع مواد غذایی تُند یا حاوی کافئین. گاهی اوقات مواد غذایی سرد از جمله آب سرد را نیز در گروه غذاهای کالری منفی قرار می‌دهند چون بدن در طول فرآیند هضم، کالری بیشتری برای گرم کردن آن‌ها می‌سوزاند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی