اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704136675989

سازمان مشاور فنی و مهندسی انجام می دهد

پشتیبانی اطلاعاتی از سامانه اطلاعات مکانی پایتخت

کد: 13950704136675989

https://goo.gl/gNcjlO

، تهران , (اخبار رسمی): مجموعه اطلاعات فنی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در سامانه اطلاعات مکانی شهر تهران گردآوری می‌شود.

پشتیبانی اطلاعاتی سازمان مشاور فنی و مهندسی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: کارشناسان واحد اطلاعات مکانی (GIS) سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در تلاش برای پشتیبانی اطلاعاتی بیشتر از سامانه اطلاعات مکانی شهر تهران هستند.

مهندس طهمز احمدپور با بیان آنکه بارگذاری تمام اطلاعات فنی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران شامل جزئیات مربوط به طرح‌های مطالعاتی تدوین‌شده، شناسنامه فنی پل‌های سواره‌رو و همچنین اطلاعات مربوط به طرح‌های معابر بزرگراهی و پروژه‌های احداث ابنیه در سامانه اطلاعات مکانی شهر تهران پیگیری می‌شود، یادآور شد اخیرا علاوه بر اطلاعات طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی، اطلاعات مربوط به گمانه‌های ژئوتکنیکی پروژه‌های عمرانی که شامل مجموعه‌ای غنی از مطالعات ژئوتکنیکی پروژه‌های عمرانی اجرا شده از اوایل دهه 1370 تا ابتدای سال 1395 است نیز، در سامانه مذکور بارگذاری شده است تا مدیران سایر سازمان‌ها که کارفرمای پروژه‌های عمرانی در شهرداری تهران هستند را به لحاظ دسترسی به اطلاعات ژئوتکنیکی یاری کند.
مهندس احمدپور پشتیبانی اطلاعاتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از سامانه اطلاعات مکانی پایتخت را اقدامی در جهت جامع‌نگری طرح‌ها و تحولات عمرانی، پرهیز از تداخلات عملکردی و در نهایت پیشگیری از دوباره‌کاری‌ها و هدررفتن منابع دانست و افزود: این اقدام امکان پایش دقیق‌تر طرح‌های فرامنطقه‌ای را برای مدیران و کارشناسان مناطق 22گانه فراهم می‌کند و از این رو ضمن هماهنگی بیشتر مطالعات و طرح‌های آتی، عاملی برای ایجاد یکپارچگی در مطالعات و طراحی‌های شهری خواهد شد؛ ضمن آنکه دسترسی آسان به چنین اطلاعاتی، تدقیق طراحی‌ها و تدوین طرح‌های جدید را تسهیل می‌کند.
گفتنی است واحد اطلاعات مکانی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، پایگاه اطلاعاتی جامعی از داده‌های پایه شهری، طرح‌ها و پروژه‌های این سازمان است. مستند سازی مکانی اسناد پروژه‌ها و طرح‌های شهری، تهیه بانک اطلاعات شهری و تهیه بانک‌های اطلاعاتی مجزا برای گروه‌های مطالعاتی، از کارکردهای مختلف این واحد به شمار می‌آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه